Kesätyö mansikkamaalla?
Oma nuori miettii kesätöihin hakemista mansikkamaalle. Ainakin mitä olen muilta sukulaisilta kuullut niin se ei ole kaikin ajoin mikään helppo työ siis selkä tulee kipeäksi ja voi olla raskasta helteellä ja on itikoita. Eräs serkkuni sanoi että hän oli aikoinaan ainoa ketä jaksoi hänen kavereista olla pitkään mansikkamaalla töissä kun muut lopetti aika nopeasti selkäkivun takia. Ihmettelin kun radiossa joku haaveili että miten olisi mahtavaa olla mansikkamaalla töissä ja saisi syödä mansikoita? Jotenkin tuntui että kyseinen henkilö ei ole paljoa ruumillista työtä tehnyt mutta mistäs minä tiedän ja tuskin siellä ehtii mansikoita kovin paljon syömään jos tavoitteena on niitä kerätä niin paljon kuin ehtii.
Nykyään taitaa olla suurin osa ulkolaisia. Kute kasvihuoneilla myös kurkun poiminta ymz. Kerran vuosia sit työkkäri pakotti hakeen mut johonki kauas kasvihuone juttuihin. No kävin suurin piirtein kääntymässä. Viljelijä kuittaa paperin että olin käynyt. Ei oteta. Syy käytetään ulkomaisia työntekijöitä 4 e /H tunti. Kotimaiset tulee liian kalliiksi. Se siitä.