Kerrankin olen iloinen, etten ole espoolainen
"Espoo laatii syksyn kuluessa ohjeet karkinsyönnistä päiväkodeissa. Makeisten tarjoilu päiväkodeissa lasten syntymäpäivinä aiheuttaa usein erimielisyyttä vanhempien keskuudessa."
Joku järki sentään, miksi ei saisi juhlia synttäreitä?
Kommentit (30)
Enkä todellakaan ole halunnut, että päiväkodissa syötetään karkkia. Jäätelö ja keksit ovat ihan hyviä synttärijuttuja.
Et ole sivistynyt sinäkään!
Lapsenikin vihaa esim. tikkareita. Ihmekös tuo kun on tottunut herkuttelemaan hiukkasen paremmilla herkuilla, joita on esim. itse leivottu marjapiirakka.
WT-porukka tarjoaa synttäreillä karkkia. En itse ole ollut tämän 4-vuotisen äitiyteni aikana yksillä ainoillakaan synttäreillä, joissa tarjottaisiin karkkia - ja synttäreitä on ollut kymmeniä. Tarjottavina on yleensä lihapullia, pieniä karjalanpiirakoita, juustopaloja, vihanneksia (esim. kirsikkatomaatit), hedelmiä (esim. viinirypäleet), pieniä nakkeja, suolakaloja, poppareita, pastejoita, piirakoita, keksejä, täytekakku. Absurdi ajatuskin, että tarjolla olisi karkkeja. Köyhien tarjottavia?
Meidän lapset eivät siis saa karkkia ollenkaan, 3,5-vuotias ei edes tiedä mitä ne ovat, joskus kyllä katselee kaupan karkkihyllyjä ja kysyy mitä ne ovat. Miksi lapsen pitäisi syödä karkkia? Eiköhän niitä ehdi mussuttamaan myöhemminkin. Ne ovat täysin keinotekoisia, yök, en syö itsekään.
Pidän erittäin huonona asiana, jos tarhassa tarjottaisiin karkkia ja nostaisin metakan jos niin tapahtuisi.
20
emme liiku tuollaisissa piireissä muutenkaan.
mutta ala-asteella se kenellä oli synttärit (tai joka oli ollut matkalla) toi kouluun karkkia ja sitä saatiin YKSI nami / oppilas.
Miksi sinne päiväkotiin pitäisi viedä useampi karkki/keksi joka lapselle?! Eikö riittäisi vaikkapa yksi pala suklaata (joka terveellistä, vert. jokin "lisäaine-nami") tai vaikkapa sitten kaksi suklaarusinaa/lapsi, tai yksi pieni keksi jokaiselle tmv.
Onhan älytöntä jos vaikka 3-vuotiaalle annetaan kolme keksiä tai "kourallinen" karkkia päiväkodissa. Vaikka lapsi söisi joka päivä pari suklaarusinaa/palan Fazerin sinistä, niin ei se hänen terveyttään romuta tai saa lihomaan. Mutta monta keksiä tai pussillinen karkkia joka päivä -se on sairasta.
kun sitä samaa tuputetaan mummoloissa, kylässä jne, niin siitä tuleekin jo aika monta kertaa, Jopa partureissa, pizzapaikoissa jne saa lapset karkkia.
voittehan syödä lisää karkkia kotona jos kaipaatte makeaa. Ei kai sitä tarvitse toisten lapsille tyrkyttää.
Hyvä espoo kerrankin jotain järkevää
itki aina sydätäsärkevästi näinä synttäripäivinä. Pienen oli vaikea ymmärtää, ettei voi edes vähän maistaa sellaista hyvää, josta seuraa sairaalakeikka tai pahimmillaan kuolema.
Meitä tällainen sääntö helpottaa todella paljon.
ihan oikeasti, hanki elämä...
Lapsenikin vihaa esim. tikkareita. Ihmekös tuo kun on tottunut herkuttelemaan hiukkasen paremmilla herkuilla, joita on esim. itse leivottu marjapiirakka.
WT-porukka tarjoaa synttäreillä karkkia. En itse ole ollut tämän 4-vuotisen äitiyteni aikana yksillä ainoillakaan synttäreillä, joissa tarjottaisiin karkkia - ja synttäreitä on ollut kymmeniä. Tarjottavina on yleensä lihapullia, pieniä karjalanpiirakoita, juustopaloja, vihanneksia (esim. kirsikkatomaatit), hedelmiä (esim. viinirypäleet), pieniä nakkeja, suolakaloja, poppareita, pastejoita, piirakoita, keksejä, täytekakku. Absurdi ajatuskin, että tarjolla olisi karkkeja. Köyhien tarjottavia?