Mitä väärää Karfit tekivät, että lapset piti sijoittaa?
Jos viranomaisiakin oli moitittu väärästä päätöksestä?
Kommentit (20654)
Vierailija kirjoitti:
Olen yksi ketjun aktiivisimmista keskustelijoista, eikä mielestäni mikään ole viitannut siihen, että täällä olisi Karfien tuttuja paikalla.
Miten voit tietää olevasi yksi ketju aktiivisimmista keskustelujoista? Itse olen myös osallistunut keskusteluun lähes alusta saakka. Tapauksen ja ketjun ollessa kuumimmillaan huomasin usein jonkun muun ehtineen kommentoimaan juuri lukemaani juttua hyvin samantapaisesti kuin minä olisin tehnyt. Minulle ei kuitenkaan ole tullut mieleenikään ajatella, että näitä kommentteja olisi esittänyt vain yksi henkilö.
Eli joko olet nimimerkkispämmääjä ja/tai Karfien lähipiiriä, jossa on keskusteltu siitä, kuka käy milloinkin täällä vanhempia puolustamassa.
Kuinka moni täällä oikeasti haluaisi olla KArfin perheen lapsena maanpaossa? Tai elää jossain kylmässä tuvassa seuranaan vain mt-ongelmainen perhe?
En itse ainakaan haluaisi, ei ollut kummoinen lapsuus itselläkään, mutta sainpahan ainakin eväät rakentaa itselleni juuri mieleiseni elämä. Ja siihen kuuluu ihan perusasiana suomalainen peruskoulu ja sen käyminen.
Ei tulisi myöskään mieleenikään riistää omilta lapsilta mahdollisuus katsoa tätä maailmaa ihan omin silmin, ei minun pakottaman maailmankatsomuksen läpi eristyksissä eläen.
Se on julmaa toimintaa se.
Miten Karfit ovat voineet valittaa vangitsemispäätöksestä?!
Jos asianajaja tietää olinpaikan tai yhteystiedot, eikö hänen pidä antaa ne poliisille?
Vierailija kirjoitti:
Jos asianajaja tietää olinpaikan tai yhteystiedot, eikö hänen pidä antaa ne poliisille?
Edustajien (Slotte ei ole asianajaja) ei tarvitse tietää, missä perhe on. Kirjalliset toimeksiantosopimukset lähetetään ja kuitataan yleensä nykyään sähköpostitse. Kun toimeksiantosopimus on tehty ja toimitettu oikeudelle, edustajan ja edustamansa tahon välinen kommunikointi on luottamuksellista.
Vierailija kirjoitti:
Arvelen, että edes asianajaja ei tiedä olinpaikkaa, yhteystieto voi olla kerran käytettävä ja sitten hylättävä anonyymi sähköposti tai prepaid-numero. Näin minä toimisin, jos haluaisin varmistaa piilossa pysymiseni.
Mielenkiintoisaa sitten kuulla näitä piilottajia ja elättäjiä, mitä he oikein ajatteli tekevänsä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Karfien sähköpostiosoitteen tietäminen auttaisi tietämään näiden olinpaikan?
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisaa sitten kuulla näitä piilottajia ja elättäjiä, mitä he oikein ajatteli tekevänsä?
Heitä tullaan satavarmasti kuulemaan joko epäillyn tai todistajan ominaisuudessa. Tästä tulee aikanaan mittava ja julkisuuden valokeilassa oleva rikostutkimus.
Seiska ja iltapäivälehdet saavat piilottelijoiden ja ruokkijoiden nimet tietoon sitä mukaa, kun syväkurkku niitä minfoon vuotaa.
Jos auttajissa on mukana sosiaali-, poliisi- tai oikeuslaitoksen virkamiehiä, viran menettäminen on varmaa.
Kauanko tämä koko kuurupiilo sossun ja virkavallan kans on jatkunut? 18 vuottako? Ovatko he koskaan ihan normaalisti eläneet? Onko heillä jommalla kummalla hoitamaton skitsofrenia? Nehän näkee ja elää jossain toisessa todellisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Sen mikä on oikein tietysti. Mielenkiintoisempaa olisi kuulla lasu-sossuja ja poliiseja. Mitä ihmettä he oikein ajattelivat tekevänsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Karfien sähköpostiosoitteen tietäminen auttaisi tietämään näiden olinpaikan?
Kyllä sen joku IT-guru voi selvittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavanomaisen sähköpostin mukana kulkee tietoa palvelimista, joiden kautta sähköposti on kulkenut ja edelleen ip-osoite, josta lähetetty. Viranomaisen pyynnöstä palveluntarjoaja auliisti auttaa tässä. On toki protonmailin kaltaisia sähköposteja, joissa turvallisuustaso on korkeampi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni täällä oikeasti haluaisi olla KArfin perheen lapsena maanpaossa? Tai elää jossain kylmässä tuvassa seuranaan vain mt-ongelmainen perhe?
En itse ainakaan haluaisi, ei ollut kummoinen lapsuus itselläkään, mutta sainpahan ainakin eväät rakentaa itselleni juuri mieleiseni elämä. Ja siihen kuuluu ihan perusasiana suomalainen peruskoulu ja sen käyminen.
Ei tulisi myöskään mieleenikään riistää omilta lapsilta mahdollisuus katsoa tätä maailmaa ihan omin silmin, ei minun pakottaman maailmankatsomuksen läpi eristyksissä eläen.
Se on julmaa toimintaa se.
Niinpä. Suomalainen peruskoulu on tie onneen ja rikkauksiin. Miksi suomalaiset sitten ovat niin köyhiä että pelkkä sähkön hinnan nousu aiheuttaa joukkopaniikin? Miksi itsemurhatilastot ovat synkimpiä maailmassa? En tiedä, mutta suomalainen peruskoulu on tie onneen ja rikkauksiin. Uskon ehkä jos tarpeeksi monesti toistan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen mikä on oikein tietysti. Mielenkiintoisempaa olisi kuulla lasu-sossuja ja poliiseja. Mitä ihmettä he oikein ajattelivat tekevänsä?
Sen mikä on oikein tietysti. Hämmentävää, että (koti)koulutuksen tässä vaiheessa tällaista kysymystä tarvitsee vielä soperrella.
Sosiaaliviranomainen ja poliisi toimivat virkavastuulla sen mukaisesti, mitä heitä koskeva lainsäädäntö edellyttää. Toimimattomuus olisi virkavirhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heitä tullaan satavarmasti kuulemaan joko epäillyn tai todistajan ominaisuudessa. Tästä tulee aikanaan mittava ja julkisuuden valokeilassa oleva rikostutkimus.
Seiska ja iltapäivälehdet saavat piilottelijoiden ja ruokkijoiden nimet tietoon sitä mukaa, kun syväkurkku niitä minfoon vuotaa.
Jos auttajissa on mukana sosiaali-, poliisi- tai oikeuslaitoksen virkamiehiä, viran menettäminen on varmaa.
Kovin kauaksi ei olla tultu antiikin Roomasta ja gladiaattoriajoista. Kansa haluaa huvia. Mieluiten kristittyjen verellä.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko tämä koko kuurupiilo sossun ja virkavallan kans on jatkunut? 18 vuottako? Ovatko he koskaan ihan normaalisti eläneet? Onko heillä jommalla kummalla hoitamaton skitsofrenia? Nehän näkee ja elää jossain toisessa todellisuudessa.
Lähes varmasti silti parempi todellisuus kuin se missä itse elät.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on normaalisti elämistä? Onko koiranaamari ja kettingit normaalia elämistä? Sen puolesta järjestetään kuitenkin kulkueitakin joissa marssii maailmanlaajuisesti melkoinen määrä porukkaa. Taitavat olla kaukana normaalisti eläjistä?
Iskä ja Äippä Karf mesoaa tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen joku IT-guru voi selvittää.
Ei ole ollenkaan noin yksinkertaista. Et taida itse olla mikään IT-guru? Lisäksi sähköpostin voi tehdä kertakäyttöä varten ja jatkaa matkaa.
Taitaa olla se, joka päättää, miten lapset saa elää ja olla ja mitä tehdä. Mitä ajatella ja haluta nyt tai tulevaisuudessa. No mitä? "Sitä, mitä minä määrään!"