Mitä väärää Karfit tekivät, että lapset piti sijoittaa?
Jos viranomaisiakin oli moitittu väärästä päätöksestä?
Kommentit (20753)
Vierailija kirjoitti:
Virkakoneisto ei voi hyväksyä, että lasten aivopesula ei saa lapsia käsittelyynsä tai sitten eliitin p e d orinki näki uusia uhreja ja päätti toimia. L e stat saavat lahkoilla rauhassa suurperheineen.
Sairastakin sairaampaa mielikuvitushöttöä.
Mees nurkkaan häpeemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku taho on elättänyt heitä vuosia? He ovat saaneet vaan loisia ja lisääntyä. Osa-aikainen käännöstyö (RS raamatun käännöstyö Vähäkangas?) ei elätä isoa perhettä.
Miksi he ovat niin erityisiä?
Luullaanko jotain heidän penskoista joksikin profeetaksi tai uudeksi Jeesukseksi? Vitsi. Mutta jos nyt näin sattuisi olemaan, luulisi että lasten hyvinvointiin kiinnitettäisiin parempaa huomiota.
Aatelkaa jos poliisin purija onkin uusi Jesse?
Joo anteeks. Auringonpistos varmaan 😂
Tieto minfosta, että ottaa tämän sitten suolaripauksen kera...
Karoliinan perhe on ilmeisesti suhteellisen korkeassa asemassa Rauhan Sanassa.
Omaa arviota...
Karfien tapauksessa mukana jotain sellaista mikä voisi saattaa perhettä jo mahdollisesti aiemmin t
Tuo isoisän ulostulo on lähinnä surkuhupaisa.
Hän on sanonut olevansa läheinen tyttärenperheen kassa ja ovat usein yhteydessä. Toisaalla hän sanoi, että tapaavat kerran pari vuodessa pitkien välimatkojen vuoksi. Kuinka pitkä välimatka todellisuudessa on?
Oliko isoisä ihan muinamiehinä, vaikka tytär perheineen oli kateissa? Vasta kun lapsia etsitiin hänen luotaan, hän alkoi vaatia perheen löytämistä ja syyttää sossuja.
Lisäksi isoisä on kertoillut, että asuivat yhdessä huoneessa. Isoisän mielestä se oli ihan fine.
Isoisä kertoi poliisien puremisesta ja potkimisesta. Isoisän mielestä se oli fine.
Isoisä vaikuttaa aika välinpitämättömältä. Paitsi hyökätessään viranomaisia vastaan. Onko viranomaisvastaisuus sukuvika?
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että perheen isä on tehnyt koko ajan töitä. Jo ennen katoamista. Sen takia piiloutuminen voi jatkua vuosia, jos järjestely pitää.
#harmaatalous
Karfit ovat jo osoittaneet, että he käyttävät kaikkia surutta hyväkseen - myös sitä Paavolaista -, vanhaa mummua, jonka autotalliin piilottivat auton, kerjänneet rahaa sieltä täältä, tehtailleet valituksia saadakseen kärsimyskorvauksia jne. Nyt voivat hyvinkin pitää vallassaan jotain ihmistä, esim.vanhusta, ja hyödyntää tämän omaisuutta (taloa tm.) piilottelussa. Pelottelevat ja uhkaavat. Manipuloivat. Kiristävät.
Estäneet lapsilta koulutuksen, terveydenhuollon ja normaalin elämän.
Pakoilleet viranomaisia, piilotelleet vuosikausia. Ulosottorästejä.
Jotain salattavaa heillä on.
Heidät on vangittu poissaolevina.
Ihan käsittämätöntä, että tällainen on Suomessa mahdollista. Muka kristittyjä ja kiertävät lakia kaikin keinoin.
Nyt esiin tulleet asiat ovat kenties vasta jäävuoren huippu. Kun perhe on nyhjännyt keskenään vuosikausia ja kohta jo pari vuosikymmentä, ties mitä siellä kulisseissa on tapahtunut. Välitkin poikki Tommyn sukuun.
Saattaa olla aika likainen keissi. Eihän tuokaan normaalia ole että eletään saastan keskellä. Molemmilla vanhemmilla taitaa olla mt-ongelmia.
"Luulen noiden halunneen välttää pakkorokotukset. Sinällään ymmärrettävää, varsinkin kun nyt on tiedossa niiden turhuus ja aiheutuneet ongelmat."
Korjaus:
1. Koronarokotukset on todettu tehokkaimmaksi tavaksi torjua Covid-19 viruksen aiheuttama vakava tautimuoto.
2. Vakavat koronarokotehaitat ovat erittäin harvinaisia.
Ei mulla muuta.
Käsittääkseni olivat suunnitelleet katoamista jo pidempään. Se olisi pitänyt toteuttaa aikaisemmin. Suomesta pakenee aika paljon ihmisiä ulkomaille vainon takia.
Olen ollut koulunkäynninohjaajana yläkoulussa. Jouduin opiskelemaan itse että pystyin ohjaamaan. Varsinkin ysiluokalla vaativia tehtäviä. Ei helppoja olleet muillakaan luokka- asteilla. Joku aineenopettaja sanoi, että omaa ainetta pystyy opettamaan kun on monta vuotta sitä itse opiskellut. Melkoinen yli- ihminen täytyy olla pystyäkseen kotona opettamaan monta eri luokka- asteilla olevaa lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karfin vanhempia epäiltiin pahoinpitelystä. Ei. Pahoinpitelijä oli joku aivan muu.
Jep.
Hyvä mahdollisuus siihen, että koko lahko on mukana asiassa.
Lehdessä sanottiin, että poliisi oli väkivaltainen.
Ei sanottu. Miksi vääristelet?
Kopittivat rajusti mummoja eräässä mielenosoituksessa, joten väkivaltaa voi olla poliisin toimesta. Mihinkään ei voi enää luottaa näinä päivinä.
- -
Varsinkin lähdeviitteettömät nettikeskusteluväittämät ovat lähtökohtaisesti ERITTÄIN epäluotettavia.
Kouluesimerkkinä tuo edellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minfolla kerrotaan, että kotiopetuksen valvonta oli peruuntunut pakkasten takia.
Tai että auto ei ollut lähtenyt käyntiin.
Oliko sitten aika pian sen jälkeen kun perhe löydettiin ilmeisesti saastan keskeltä? Eli auto on ollut tekosyy. Oliko sitä edes yritetty ajaa kun lumipeite oli koskematon eikä edes ulkohuussiin ollut jälkiä.
Todellinen syy lienee ollut se, että perhe on ollut likainen ja haiseva, linnottautunut sinne kotiinsa eikä kotiopetusta ole edes ollut, noissa oloissa. On siis vältelty sitä valvontaa.
Bääää-ääää!
- Sosiopaatti ei enää uskalla vastata normaalisti😅
Jotain ristiriitaista siinä isoisän asenteessa on. Liekö saanut tarpeekseen Tommyn ja Karoliinan perheen elämäntavasta. Luultavasti isoisänkin kukkarolla on käyty moneen kertaan. Ehkä hän on ne tietokoneet ja puhelimetkin hankkinut lapsille. Tapaamisia vain kerran vuodessa mutta ovat läheisiä?
Nyt kun joutui itse poliisin syyniin perheen takia, loppui kärsivällisyys. Jos joku tässä jutussa heitetään bussin alle, se on Tommy. Karoliina on viaton uhri.
Jotenkin kieron näköinen Tommy siinä lehtikuvassakin, sellainen outo hymy. Nenäkin on muuten kiero, aika hyvä tuntomerkki vaikka sitten kasvattaisi parran ja laittaisi lasit silmille.
Jos minun lapseni perheineen katoaisi ja kuvitteellisesti lapsenlapseni olisivat kadonneet lastenkodista, kyllä kovistelisin ja syyttäisin. Vaatisin löytämään. Seuraavana päivänä katoamisesta! En sitten vasta kun kotoani etsittäisiin.
Julkista lausuntoa antaessani hengittelisin muutaman kerran ja varoisin aiheuttamasta lisävahinkoa.
Mutta Muffa vaan porskuttaa
Katsoin googlemapsista sitä heidän punaista taloaan. Siinä on naapuri heti pihan toisessa päässä, iso talo. Lisää naapureita tien toisella puolen.
Että kyyläämättäkin näkee kyllä onko jonkun pihalla liikettä tai jos lunta kasautuu. Noin paljon tilaa kuitenkin pihalla eikä lapsia näy?
Onko tuo se talo, jossa eivät olleet edes kirjoilla vaan piilossa? Piilottelu olisi jatkunut ties kuinka kauan ellei naapuri olisi huolestunut. Kenties joku olisi ehtinyt kuolla jo nälkään tai tauteihinkin.
Jossain välissä taisivat olla kirjoilla Helsingissä. Olisivatko siirtäneet kirjat sinne Paavolaisen asuntoon? Omituiselta tuntuu että olisivat muuten vaan yks kaks muuttaneet Helsinkiin lyhyeksi aikaa. Ja millä rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Luuletteko että Karfeja on siirrelty paikasta toiseen tässä vuoden aikana? Ja jos, niin miten? Ja millaisilla kokoonpanoilla siltä varalta että poliisi pysäyttää auton vaikka ihan vaan puhalluttamisen vuoksi?
Karoliina ja vauva jonkun vieraan miehen kyydissä? Tommy jonkun vieraan naisen kanssa? Ulkonäkö muuteltu, parta, silmälasit? Lapset jonkun muun perheen vanhempien kanssa ripotellen, sekoitettu perheiden omien lasten joukkoon?
Kaikki etsivät vain Tommya, Karoliinaa ja kahdeksaa lasta, joista yksi vauva. Suomi on kuitenkin täynnä perheitä eikä kukaan kiinnitä huomiota, jos kokoonpano onkin toinen kuin 2+8. En usko heidän olleen yhdessä paikassa koko aikaa. Se olisi jo auttajille henkisesti hyvin raskasta piilotella heitä ja pelätä että poliisi tulee. Ja ylipäätään huolehtia noin isosta porukasta.
Jos heitä siirrellään, veikkaan että joku siinä ketjussa tekee virheen tai esim.autolle sattuu onnettomuus tai
Viimeisen vuoden aikana heidän on tuskin tarvinnut aktiivisesti piilotella, kun ei kukaan ole heitä aktiivisesti etsinytkään. Eivätköhän ole liikkuneet melko normaalisti ilman sen kummempia kikkailuja. Viime viikot tietenkin eri asia.
Olen ollut koulunkäynninohjaajana yläkoulussa. Jouduin opiskelemaan itse että pystyin ohjaamaan. Varsinkin ysiluokalla vaativia tehtäviä. Ei helppoja olleet muillakaan luokka- asteilla. Joku aineenopettaja sanoi, että omaa ainetta pystyy opettamaan kun on monta vuotta sitä itse opiskellut. Melkoinen yli- ihminen täytyy olla pystyäkseen kotona opettamaan monta eri luokka- asteilla olevaa lasta.
Eli nykylapset ei osaa enää lukea? Itsellä oli tapana lintsata paljon koulusta ja silti sain kiitettäviä arvosanoja. Luin kokeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tommy-ja-karoliina-saivat-tuta-koti…
Ja tämä on vanhempien kertomus. Ei kenenkään muun.
Kuka muu tietäisi paremmin?
Tommyn isä ja veli antoivat haastattelut omilla nimillään. Karoliinan isä ei.
Mutta löytyihän se parin minuutin googlettelulla.
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni olivat suunnitelleet katoamista jo pidempään. Se olisi pitänyt toteuttaa aikaisemmin. Suomesta pakenee aika paljon ihmisiä ulkomaille vainon takia.
Höpöhöpö. Lasu-perheitä pakenee toki silloin tällöin, näissä on yleensä muutenkin kytköksiä ulkomaille, esim. toinen vanhempi siellä.
Mutta siinä vaiheessa kun on kansainvälinen etsintäkuulutus niskassa, niin puhutaan ihan eri kaliiberin jutusta. Yleensä noilla pakenevilla perheillä ei ole rikostaustaa. Tätä juttua ei voi verrata muihin, liekö yhtään ennakkotapausta Suomesta aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Eli nykylapset ei osaa enää lukea? Itsellä oli tapana lintsata paljon koulusta ja silti sain kiitettäviä arvosanoja. Luin kokeisiin.
Tästäpä voimme päätellä, ettet ymmärtänyt lukemaasi. Mutta oli kiire päteä.
Tuossa koulunläynnin ohjaaja kertoi, että hänen täytyy opetella itse opetettava asia, ennenkuin voi ohjata oppilasta.
Aiemmin minä sanoin, että peruskoulusta saattaa joskus lähteä lukutaidottomia. Harvoin. Ja taustalla on silloin oppimisen haaste.
Ymmärrätkö, jos joku "palikka" puuttuu aivoista, silloin asiaa ei opi vaikka kuinka pänttäisi.
Sinä taas hienosti muistutit, että sama homma on luetunymmärtämisen kanssa.
Luulen, että perheen isä on tehnyt koko ajan töitä. Jo ennen katoamista. Sen takia piiloutuminen voi jatkua vuosia, jos järjestely pitää.