Mitä väärää Karfit tekivät, että lapset piti sijoittaa?
Jos viranomaisiakin oli moitittu väärästä päätöksestä?
Kommentit (20792)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan jauhatte samaa. Bää bää bää bää bää bää bää bää bää bää bää bää bää.
Lopeta NYT se juominen ja tämä määintä tässä ketjussa. Sinulla ei ole mitään sanottavaa.
Minä en käytä alkoholia. En tupakoi. Ja olen kirjoittanut muitakin kommentteja. Sinä taas olet se komentaja, joka välillä juuri iltaisin ilmestyy tähän ketjuun ja kuvittelee, että on joku kovis. Minua et määräile. Bää bää bää bää bää bää ja kaupan päälle vielä yksi bää.
Vierailija kirjoitti:
No mikä ettei
Uskon että keskustelu jatkuu niin kauan, että perhe löytyy. Vanhemmat joutuvat vastuuseen ja lapset saavat apua. Jatkuu täällä ja monilla muilla alustoilla.
Lampaaksi haukkuminen, hulluksi tai juopoksi haukkuminen ei vaienna mielipiteitä. Eikä poliisilla uhkailu. Mielipiteitä on monia, niin pitääkin olla.
Tämä tapaus on poikkeuksellinen ja monet säälivät lapsia. Karfit voivat milloin vaan tulla esiin ja todistaa lasten voivan hyvin. Ja kantamaan vastuun teostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NUo lapsetha ovat nyt jo kielitaitoisempia kuin 80 % suomalaisista osaavat kahta kotimaista ja englantia taatusti jo pienestä ja ehkä muitakin kieliä joita vanhemmat osaavat. Meidän ruotsinkursseiltä pääsi yliopistossa kerran 4 läpi virkamiesruotsista haha. Uusiksi meni ja vieläkin uusiksi....
Noilla kielipohjilla on jo tie auki Norjaa Ruotsiin Tanskaan ja Englaniin ja sitä puhuvaan koko maailmaan. Kuinka sujuu mammoilta tuo Ruotsin kieli vaikka bwahahhah?
Ruotsia varmaan osaavat, mutta millä perusteella osaisivat englantia tai muuta kieltä. Se, että äiti on ehkä jonkun tason kääntäjä (onko edes yliopistotasoinen), ei tarkoita, että lapset olisivat samoin. Tie taitaa nousta pystyyn joka maassa, kun ei ole mitään todistuksia mistään koulusta eivätkä varmaan os
Siis sanoitko sä juuri äsken poliisia ... ????? Tämä ei kyl ole laillista?
Täällä on nyt kovasti vaiennusyrityksiä. Seuraakohan poliisi tätä ketjua itse vai kandeisko vinkata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä ettei
Uskon että keskustelu jatkuu niin kauan, että perhe löytyy. Vanhemmat joutuvat vastuuseen ja lapset saavat apua. Jatkuu täällä ja monilla muilla alustoilla.
Lampaaksi haukkuminen, hulluksi tai juopoksi haukkuminen ei vaienna mielipiteitä. Eikä poliisilla uhkailu. Mielipiteitä on monia, niin pitääkin olla.
Tämä tapaus on poikkeuksellinen ja monet säälivät lapsia. Karfit voivat milloin vaan tulla esiin ja todistaa lasten voivan hyvin. Ja kantamaan vastuun teostaan.
Eivät voi, koska sitten lapset otetaan huostaan ja erotetaan. Ymmärrätkö? Kantamaan vastuun MISTÄ? Omien lapsien kanssa pakenemisesta? Ja älä ala törkeä sitä ja törkeä tätä. Me kaikki tiedämme, että media on liioitellut ja lietsonut paniikkia VUOSI myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä ettei
Anteeksi missä mä olen ketään lampaaksi haukkunut? 🧐 Lukutaito?
Vierailija kirjoitti:
Täällä on nyt kovasti vaiennusyrityksiä. Seuraakohan poliisi tätä ketjua itse vai kandeisko vinkata?
Vinkkaa vaan. Joku tässä perheen demonisojista haukkui poliisia tosi rumalla nimellä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelimme sosiaalipuolta isossa ryhmässä jossa oli ihan aikuisia opiskelemassa sossuiksi, ja voin taata ettei ne ihmiset kyllä ainakaan olleet lastensa luona kuin pari tuntia päivästä silloin eikä uransa alettua. Oli vaan ura ura ja ura mielessä. Joten kateuskorttikin voi olla relevantti mainita. Niin, mammat montakos tuntia olette lastenne elämässä vai viekö känny/salkkarit ja sohvikset aikanne :)? Ja vauva palsta ja FB?
Olitteko lastenne kanssa? Niinpä. Nyt kun jotkut ovat niin kiukku on mahdoton, sillä se muistuttaa kipeästi omasta puuttuvasta läsnäolosta lasten ollessa pieniä. Kiikutitte ne hoitoon, joo, aamukuudelta että aikuinen ehti tehdä uraa ?
Rahatukolla kun ei voi korvata lapsuudessa menettetyä aikaa eikä harrastuksilla hälventää. Seinäjoen teinisurma tulee mieleen jossa sh äiti ja yrittäjä isä, lapsella Maut
Isossa perheessä voi vääristyä tavat perheen sisällä, jos ei olla muiden ihmisten kanssa. Sisaret voivat kadehtia ja kilpailla, eikä silloin opita mitään hyvää ulkopuoliseen elämään. Yksi lapsi voi kokea paljon enemmän sosiaalisia tilanteita, joissa oppii ja joissa hänen on pakko tehdä parhaansa, tullakseen hyväksytyksi ystäväksi. Yksi lapsi hakeutuu herkemmin ihan itsekin kodin ulkopuolelle, koska kotona ei ole leikkikaveria. Hän tutustuu kavereiden myötä monenlaisiin perheisiin ja on monenlaisissa sosiaalisissa ryhmissä harrastustenkin myötä, ellei asu syrjäseuduilla.
Seinäjoen teinin kaltainen murhaaja voi olla isommasta tai pienemmästä perheestä. Luonnevikaisia syntyy, jos geenipalikat ja olosuhteet eivät osu kohdilleen. Uravanhemmuus jättää lapset yksin selviytymään, näin se vain on. Se voi kuulostaa hienolta ja itsenäiseltä, mutta sitä se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seitsemän eri-ikäisen lapsen huostaanotto on kallis ja vaivalloinen operaatio. Sitä ei ole tehty kevyistä syistä.
Kukaan ei hyödy huostaanotoista taloudellisesti. Ihannetilanteessa kaikki vanhemmat kykenisivät itse huolehtimaan lapsistaan täysipainoisesti.
Rukoilen, että lapset pääsevät vapauteen ja saavat tarvitsemaansa apua, hoivaa ja koulutusta.
Huostaanottobisnes on ihan todellinen.
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärränkö oikein? Sä haluat vaientaa jotain kommentoijia uhkailemalla eli haluat vaientaa itse? Ja mitä sä poliisille kerrot? Isot pahat trollit määkivät vauvapalstalla ja kiusaavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seitsemän eri-ikäisen lapsen huostaanotto on kallis ja vaivalloinen operaatio. Sitä ei ole tehty kevyistä syistä.
Kukaan ei hyödy huostaanotoista taloudellisesti. Ihannetilanteessa kaikki vanhemmat kykenisivät itse huolehtimaan lapsistaan täysipainoisesti.
Rukoilen, että lapset pääsevät vapauteen ja saavat tarvitsemaansa apua, hoivaa ja koulutusta.
Ei ole.
Itse asiassa on. Googlaa - jopa ylellä on juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelimme sosiaalipuolta isossa ryhmässä jossa oli ihan aikuisia opiskelemassa sossuiksi, ja voin taata ettei ne ihmiset kyllä ainakaan olleet lastensa luona kuin pari tuntia päivästä silloin eikä uransa alettua. Oli vaan ura ura ja ura mielessä. Joten kateuskorttikin voi olla relevantti mainita. Niin, mammat montakos tuntia olette lastenne elämässä vai viekö känny/salkkarit ja sohvikset aikanne :)? Ja vauva palsta ja FB?
Olitteko lastenne kanssa? Niinpä. Nyt kun jotkut ovat niin kiukku on mahdoton, sillä se muistuttaa kipeästi omasta puuttuvasta läsnäolosta lasten ollessa pieniä. Kiikutitte ne hoitoon, joo, aamukuudelta että aikuinen ehti tehdä uraa ?
Rahatukolla kun ei voi korvata lapsuudessa menettetyä aikaa eikä harrastuksilla hälventää. Seinäjoen teinisurma tulee miel
Kyllä se yksilapsisuus vaikuttaa koska sellaisesta lapsesta jolle ollaan gurlingilla harjattu kaikki tiet sileiksi ja lisäksi odotetaan egon jatkajaa tulee usein hirviö, koska etukäteen vastoinkäymisten edestä lakaiseminen saa lapsen ladattua raivolla koska ei saa itse kokeilla asioita, on valmiiksi mietitty mitä odotetaan ja lapsi vain suorittaa. Tämä kuulemma lataa lapsen suuremmalle raivolle kuin se että ei ole "standardiperhe".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sossut olisivat itsekin urasuuntautuneina kateellisia läsnäoleville vanhemmille. Jokin alkukantainen tunne sitten puskee läpi heidän itsensäkään kunnolla ymmärtämättä, kun sellainen
Ne ihan kiehuvat siitä jos jonkun vanhemman valinta on arvostaa aikaa ja alsten ja perheen kanssa, koska itselle syötettiin väärä self uran kera. Jossain vaiheessa tantta sitten katsoo peiliin ja tajuaa, että häntä kusetettiin. Ja työhönhän sellainen puretaan. Ne sossutantat jotka ovat aidoilla asioilla lasten suhteen erottaa km päästä asenteestaan joka on oikeasti auttava eikä vaan leimaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä ettei
Sinä uhkaat levitellä siis edelleen perheestä asioita? Selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Itse asiassa on. Googlaa - jopa ylellä on juttu.
Ei todellakaan ole. Huostaanotto maksaa paljon. Niin paljon, että sen takia huostaanottoja vältellään liiankin pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Qanon loppui 2020. Paljastui CIA:n hömpäksi.
Paskat ole mihinkään loppunut, kyllä joku harva vielä varmasti spekuloi tunnelilapsilla tai jollain CIA:n salaliittotunneleilla jalkojemme alla.
Qanon oli just niin hieno keksintö, että kuka tahansa pystyi kehittämään siitä shaibasta ihan oman salaliittonsa.
Kattoo vaikka ne koulun valvontakamerat siinä, kyttää siinä just sinua ja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan HUUTOLAISLAPSET, jopa raha mukana, jossa on markkinat aina seksuaaliseen hyväksikäyttöön sakkka kuten se MTV uutisankkuribileisiin eräopas todisti olemassaolollaan.
Jostain kummasta syystä nämä eukot täällä eivät koskaan keskity paljastamaan pedorinkejä. Se voi olla että ne aviomiehet itse puuhastelevat ja tädit esittävät jälleen että meidän perhe on ehyt. Ei niin harvinaista piilotella kotipedoilijaa jos äijän asema sopii muuten tädille.
Pörssisähkö oli kallista talvella 2023-2024, kun kovat pakkaset kurittivat alkuvuodesta monta viikkoa. Yleensä vuokralaiset tekevät oman sähkösopimuksen. Sähkölämmitteinen / ilmalämpöpumpuilla lämpenevä, heikosti eristetty talo saattaa vaatia sähköä tuhansien euron edestä kovilla pakkasilla.
Eli sossut olisivat itsekin urasuuntautuneina kateellisia läsnäoleville vanhemmille. Jokin alkukantainen tunne sitten puskee läpi heidän itsensäkään kunnolla ymmärtämättä, kun sellainen perhe tulee eteen. Paljon mahdollista.