Paljon saat ansiosidonnaista, pärjäätkö?
Eli paljon saat ansiosidonnaista? Toki se laskee porrastetusti ja on käytännössä 75% suurimman ajan siitä ensimmäisistä tuloista. Mutta olisi kiva kuulla kokemuksia ja summia.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
100€ päivä mulla kans. Aiemmin oli kuukauspalkka jotain reilu 4000€. Laskin että jos tekis tavallista työtä 5 x viikossa sen 7,5h niin tuntipalkka olisi 13,30€. Eli nyt saan ton summan tekemättä mitään. Toki lähtee verot pois vielä.
75€/päivälaskurin mukaan mun tuntipalkka töissä olisi 10€. Ihan hyvin voin olla vuoden tekemättä yhtään mitään ja matkustelemalla vaikka saankin tuntipalkkaa siitä vain 10€ tunnissa eli 75€ arkipäivä. Toki miinus verot.
Verothan se lohkaisee etuuksista ison summan. Työssäkäyviä verotetaan huomattavasti kevyemmin. Minulla oli töissä palkasta sama veroprosentti kuin nyt työttömänä työttömyysetuudella, vaikka bruttotuloista lähti 60 prosenttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V. 2010 sain 1340e käteen, hyvin pärjäsin
Nykyään tuohon tarvitsee sellaisen 4 400 euron palkan että tuon saa.
Täytyy olla enemmän, palkkani oli 5200 €,
Käteen tulee 1390 €, varojen jälkeen, ytk kassan asiakas. Pudotus on kova .
Onhan se pudotus kova jos aiemmin tullut käteen 3000€ ja nyt tulee 1000€. Mutta sitten saa asuntotukea eli jos normaalisti maksanut palkasta vaikka asumiseen 800€ niin .nyt maksaa omasta pussistaan sitten 100€, eli tasoittaa vähän menoja. Tietenkin siinä on eroa, että jääkö vuokran jälkeen tilille 2200 vai 900€ mutta kuitenkin. Jos ruokaan menee 300€ ja puhelinlasku ja sähkölasku ja vesilasku ja liittomaksu jotain max. 150€ niin 500€ pitäisi riittää elämiseen per kuukausi.
Ruokaan 300 euroa. Älä unta näe. Ihmisillä on lainoja maksettavanaan, esimerkiksi itselläni opintolainaa. Ruokaan jää 90 euroa kuussa. Ja töihin ei pääse. Asumistukeakaan ei saa, kun siitäkin on leikattu.
En saa yhtään ansiosidonnaista. Sen sijaan saan palkkaa reilut 6300€ /kk sekä varhennettua varhaiseläkettä vähän yli 1200€/kk. Tähän päälle vuokratulot sijoitusasunnosta 400€/kk sekä osinkotulot osakesalkusta joka tekee abouttiaralaa 900€/kk jos vuoden osinkopotin jakaa tasan jokaiselle kuukaudelle.
Hyvin tässä pärjäillään varsinkin kun velkaa ei ole ja omistamassani rivitalon pätkässä asustelen.
Vierailija kirjoitti:
58 e päivä, ei riitä, korkea vero vielä.
Veron saa pienemmäksi etuutta varten lasketulla muutosverokortilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100€ päivä mulla kans. Aiemmin oli kuukauspalkka jotain reilu 4000€. Laskin että jos tekis tavallista työtä 5 x viikossa sen 7,5h niin tuntipalkka olisi 13,30€. Eli nyt saan ton summan tekemättä mitään. Toki lähtee verot pois vielä.
75€/päivälaskurin mukaan mun tuntipalkka töissä olisi 10€. Ihan hyvin voin olla vuoden tekemättä yhtään mitään ja matkustelemalla vaikka saankin tuntipalkkaa siitä vain 10€ tunnissa eli 75€ arkipäivä. Toki miinus verot.
Verothan se lohkaisee etuuksista ison summan. Työssäkäyviä verotetaan huomattavasti kevyemmin. Minulla oli töissä palkasta sama veroprosentti kuin nyt työttömänä työttömyysetuudella, vaikka bruttotuloista lähti 60 prosenttia.
Miksi et toimita työttömyyskassalle etuutta varten laskettua muutosverokorttia???
Vierailija kirjoitti:
En saa yhtään ansiosidonnaista. Sen sijaan saan palkkaa reilut 6300€ /kk sekä varhennettua varhaiseläkettä vähän yli 1200€/kk. Tähän päälle vuokratulot sijoitusasunnosta 400€/kk sekä osinkotulot osakesalkusta joka tekee abouttiaralaa 900€/kk jos vuoden osinkopotin jakaa tasan jokaiselle kuukaudelle.
Hyvin tässä pärjäillään varsinkin kun velkaa ei ole ja omistamassani rivitalon pätkässä asustelen.
Ihan kiva mutta tätä ei nyt kysytty. Ymmärrys lukemaasi kannattaa vielä treenata josko vaikka menis jakeluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et toimita työttömyyskassalle etuutta varten laskettua muutosverokorttia???
Mun veroprosentti on muutosverokortillakin 23.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
58 e päivä, ei riitä, korkea vero vielä.
Veron saa pienemmäksi etuutta varten lasketulla muutosverokortilla.
Jos ei jaksa tehdä muitosverokorttia niin eikös ne rahat saa sitten veronpalautuksena? Eli sinänsä ihan sama et ottaako niitä lisärahoja pari kymppiä kerralla tai monta sataa sit kerralla?
1100-1200€/kk. Pärjään hyvin.