Jos työpaikkaruokalassa lounas maksaisi 4,50€, raaskisitko käydä syömässä joka päivä?
Itse käyn, mutta moni perheellinen työkaverini on sanonut, että tulee liian kalliiksi. Heillä omat eväät mukana.
Mietin vain, että on se 4,50€ nykyään lounaasta aika vähän. Vai onko?
Kommentit (57)
Meillä tehtaan soittoruokalassa maksaa sapuska 9€, se ei olekaan mitään ketjua vaan lafkan oma ja omat työntekijät.
Se riippuisi siitä, mitä sillä saisi. Nyt meille opeille maksaa koululounas 6.90, enkä syö sillä hinnalla koululounasta. Tuskin maksaisin siitä hernekeitosta ja näkkileivästä 4.50 myöskään. Jos sillä rahalla saisi jonkun ihan kunnollisen perusruoan ja salaattia, sitten voisin syödä. Välillä joutuu ostamaan kaupasta evästä, kun ei ehdi kotona laittaa ruokaa, niin meneehän niihinkin jo melkein tuo suomma.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin huvittavaa, kun yli 4000€/kk tienaavat kauhistelevat jotain lounaan hintaa. Ei pitäisi paljon tuntua.
Itse 1800€/kk harjoittelijana syön aina työpaikkalounaan.
Eihän tuosta verojen jälkeen jää kuin joku 2600 e/kk ja jos maksat päivähoitomaksuja 600 e/kk, että ylipäätään pääset töihin ja päälle asuntolainaa ja autolainaa niin en ihmettele, että tiukkaa on. Näillä nyt yleensä on muitakin elätettävänään kuin vain itsensä.
Kävisin pääsääntöisesti syömässä, mutta en silloin kun ruokana olisi uunimakkaraa.
Ennemmin kuin eineksiä vetelisin, mutta jos kotoa voi ottaa hyvää ruokaa mukaan, niin sitten ainoastaan vain firmanpiikkiin.
Sinkulle varmaan ihan järkevää käydä lounaalla, se lounas voi olla päivän 'pääruoka', saa monipuolisen aterian salaatteineen jne. suht edullisesti.
Mutta perheellisillä yleensä joka tapauksessa tehdään 'isot satsit' ruokaa, helposti voi lounaaksi napata edellisen päivän jämät mukaan.
Tai ainakin itse huomasin, että yksin asuvana ei aina jaksanut itselle kokkailla, ja välillä jätti jotain ostamatta/valmistamatta kun ei olisi saanut kaikkea menemään/viitsinyt montaa päivää samaa syödä.
Kaikki eivät myöskään syö lounaalla paljoa, jos ruokailut painottuvat iltaan.
Vierailija kirjoitti:
Kävisin pääsääntöisesti syömässä, mutta en silloin kun ruokana olisi uunimakkaraa.
Silloin sinne vasta kannattaakin mennä!
Vierailija kirjoitti:
Käyn kunnon lounaspaikassa ja maksan 13,70e. Vieressä on kyllä opiskelijaruokala, jossa on halvempaa, mutta se on semmoista halpaa kouluruokaa
Söin kouluruokaa 3,86 / kerta ja oli hyvää olinhan sen itse kilpailuttanut. Näin neljä-vee sitten
Riippuu mitä siihen kuuluu.
Tuskinpa joka päivä kävisin siltikään. Jos on hyvää ruokaa niin silloin.
Jos ruoka on hyvää. Paskaa ruokaa en syö edes halvalla, siitä sain riittävästi kokemusta Helsingin valtsikan ruokalassa Franzeniassa kasarin lopulla. Ne ilmeisesti laittoivat kaikkeen sitä Miika Nousiaisen mainitsemaa paskanmakumaustetta. Mulla menee kuukaudessa ruokaan vähän yli satanen ja se on hyvää kun itse teen.
Juuri söin koulun hävikkiruokaa: kaurapastaa ja omena-kanakastiketta. Erinomaista ja ilmaista. Sitä jäi huomiseksikin. Pakastimessa on ainekset kinkkupastaan, lisäksi mulla on rasiallinen eilisiltana paistettuja herkkusieniä ja sipulia, joista teen huomenna piirakan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin huvittavaa, kun yli 4000€/kk tienaavat kauhistelevat jotain lounaan hintaa. Ei pitäisi paljon tuntua.
Itse 1800€/kk harjoittelijana syön aina työpaikkalounaan.
14 euron lounas joka työpäivä on nettokuukausipalkka vuodessa, ei tosiaan ole sellaiseen varaa. Kunhan nyt noista harjoitteluista pääset aikusten elämään ja vakityöhön, niin huomaat että elämässä on muitakin kuluja joihin sitä rahaa pitää riittää.
Ap:n 4,5e saa suunnilleen sen eväät tai toisinaan kaupasta jotain. Tänään mulla oli maitoon tehty kaurapuuro, jogurtti ja itse tehtyä kirsikkahilloa, kiivi. Eilen sunnuntaista pestokanaa ja pastaa (+jogu ja hedelmä). Jos haen kaupasta jotain, niin se ei ole saarioisten maksalodju, vaan jotain kalliimpaa.
Olen ollut vasta noin 15 vuotta enemmän vähemmän työelämässä ja en ole vielä keksinyt, että mitä muita kuluja tulee opiskeluiden jälkeen elämässä? Opiskelijana maksoin asumisesta eli vuokran, sähkön, veden, vakuutukset, kännykän, netin, julkisen kuukausikortin. Lisäksi opiskelijana ostin vaatteita, asusteita, kosmetiikkaa, matkustin kotimaassa, päivitin polkupyörääni välillä, pelasin tennistä ja golfia, kävin salilla ja uimassa.
Mitä muuta aikuisten, työssäkäyvien, kustannuksiin kuuluu että pitää noin vähättelevä kommetti laittaa?
Kyllä, syön työpaikan ruokalassa tai haen jotain. Mun ei silloin tarvitse tehdä kuin viikonloppuna ruokaa jos pakastin on tyhjänä ja kotona on aina pakkasessa mustikoita ja mansikoita ja viikonlopun jämiä. Lisäksi jääkaapissa on aina maitoa, vihanneksia ja leipää. Mun ruokakulut on kuukaudessa noin 400 euroa yhteensä. Työpaikkaruokailulla saan kuitenkin kaiken tarvittavan ja ei tartte heittää kotona mitään pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin sinne vasta kannattaakin mennä!
Miksihän miehet tykkäävät juustoisista *yrvänpätkistä?
Meillä maksaa 6,03€ ja siihen kuuluu liuta erilaisia salaatteja, leipiä, juomia ja vähintään 3 vaihtoehtoa lämpimistä aterioista. Lisäksi vielä yksi kasvisvaihtoehto. Ruoka on todella hyvää ja monesti on valinnan vaikeus, kun haluaisi maistaa kaikkia. Käyn siis päivittäin tuolla hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos ruoka on hyvää. Paskaa ruokaa en syö edes halvalla, siitä sain riittävästi kokemusta Helsingin valtsikan ruokalassa Franzeniassa kasarin lopulla. Ne ilmeisesti laittoivat kaikkeen sitä Miika Nousiaisen mainitsemaa paskanmakumaustetta. Mulla menee kuukaudessa ruokaan vähän yli satanen ja se on hyvää kun itse teen.
Juuri söin koulun hävikkiruokaa: kaurapastaa ja omena-kanakastiketta. Erinomaista ja ilmaista. Sitä jäi huomiseksikin. Pakastimessa on ainekset kinkkupastaan, lisäksi mulla on rasiallinen eilisiltana paistettuja herkkusieniä ja sipulia, joista teen huomenna piirakan.
Missäpäin saa koulun hävikkiruokaa ilmaiseksi? Täällä sitä saa ostaa, mutta ei sitä oikein koskaan jää jäljelle.
Salaatti lounaan saan 6,50 euron hintaan, aivan varmasti kävisin lähes päivittäin tuolla hinnalla syömässä, vaikka olisi keittoruoka.