Jos työpaikkaruokalassa lounas maksaisi 4,50€, raaskisitko käydä syömässä joka päivä?
Itse käyn, mutta moni perheellinen työkaverini on sanonut, että tulee liian kalliiksi. Heillä omat eväät mukana.
Mietin vain, että on se 4,50€ nykyään lounaasta aika vähän. Vai onko?
Kommentit (57)
Olisikin tuon hintaista. Kävisin ainakin kolmesti viikossa tai jos on jotain suosikkia tarjolla.
Söisin jokapäivä. Ennen etätyöaikaa söin, vaikka maksoi yli kympin.
Missä noin vähän on?Meillä maksaa 12.50.
Kävisin niinä päivinä kun olisi mieleistä ruokaa.
Kyllähän tuo on edullinen hinta mutta edullisemmaksi tulee kuitenkin omat eväät. Jos joka päivä syö noin niin kuukaudessa tulisi yhteensä 90€. Ja siinä on vaan yksi päivän ruoka työpäivinä.
Syön joka päivä lounasravintolassa. Epassilla alennettuna hinta noin kympin. Pari sataa kuussa sinne tai tänne. Jotain se on syötävä kuitenkin.
Itsellä maksaa henkilökunta-alennuksen kanssa 11,50e. Että juu, kyllä söisin. Eihän 4,50e saa valmisruoka-annostakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo on edullinen hinta mutta edullisemmaksi tulee kuitenkin omat eväät. Jos joka päivä syö noin niin kuukaudessa tulisi yhteensä 90€. Ja siinä on vaan yksi päivän ruoka työpäivinä.
No, siinä ja siinä tuleeko omat eväät edullisemmaksi, jos laskee vähäänkään omalle ajalleen kustannusta. Päälle harvemmin ne omat eväät ovat saman vertaisia, kun lounasruokalan ruoka, jossa on monipuolisesti salaattia, kasviksia, lämmintä ruokaa, leipää, juomaa ja ehkä kahvi päälle. Harvempi rahaa kotoansa muuta kuin yhden mikroon laitettavan muovirasian.
Eväiden syöminen omalla ajalla on kurjuuden maksimointia.
Vierailija kirjoitti:
Syön vain yhden lämpimän ruoan päivässä.
Emmää pyhinä tai lauvantaina kusse ei oo auki.
Puolison työpaikalla maksaa 16€ ja aamupala maksaa tietysti erikseen.
Jotenkin huvittavaa, kun yli 4000€/kk tienaavat kauhistelevat jotain lounaan hintaa. Ei pitäisi paljon tuntua.
Itse 1800€/kk harjoittelijana syön aina työpaikkalounaan.
Käyn kunnon lounaspaikassa ja maksan 13,70e. Vieressä on kyllä opiskelijaruokala, jossa on halvempaa, mutta se on semmoista halpaa kouluruokaa
Vierailija kirjoitti:
Söisin jokapäivä. Ennen etätyöaikaa söin, vaikka maksoi yli kympin.
Teen etätöitä ja haen silti lounasedulla sen verran lounasta, että syön siitä kahdesti. Salaatit, yms päälle. Eli lounaan ja päivällisen hinta on yhteensä sen vajaa kympin.
Olen nyt laihiksella ja pitäisi saada vähennettyä vyötärö rasvaa. En viitsisi maksaa kovin paljon pienestä dieetti annoksesta. 4,5e tosin melko vähän. Ehkä ottaisin silti eväät kotoa.
Riippuu kyllä aika paljon siitä, että mitä tuolla 4:50 hinnalla saisi? Olen töissä oppilaitoksessa, joss ahenkilökunnan lounas maksaa 7:60€ eli on halpa verrattuna lounasravintolahintaan. Mutta kun se sapuska on usein kuivunutta kaaliraastetta, velttoja broilerinugetteja ja mautonta valkoista riisiä, ja sen syömisestä tulee vain paha mieli, niin en minä viitsi siitä halpaakaan hintaa maksaa.
No jos muut maksavat 13,7€ niin miten mahtaa olla