Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun iäkkäät vanhemmat suosittelee mulle aina puuroa aamiaiseksi

Vierailija
04.06.2025 |

Syövät itse puuroa joka aamu ja kuulemma se on lääke kaikkeen. Mielialaan, vointiin,laihuuteen ym. Kaurapuuro aamulla ratkaisee kaikki jaksamis ym ongelmat. Tekee elämästä parempaa

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kaurapuuroa joka aamu. Pikakaurahiutaleet valmistuu näppärästi mikrossa 2min, ei tule paljoa tiskiä. Laitan pakastemarjoja 100g puuron sekaan, niin kuuma puuro jäähtyy heti syötäväksi. Lisään myös hiukan suolaa joukkoon. Tämä maistuu ihan hyvin ja marjaiselta. Kaiken lisäksi on terveellistä. Tarkoituksena olisi saada laskettua vähän kohonnutta kolesterolia.

Vierailija
22/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja oon siis työkyvytön ja eläkkeellä. Mutta heidän mielestään voisin tehdä jotain pientä. Mistä saisi rahaa. Ja kaikki halukkaat saavat töitä. Äitini joka 77v sanoi että hänen pitää hakea kesäksi kesätöitä kun hän varmasti niitä saisi, kunhan vaan hakee niin kaikille on töitä. Laiskat ei vaan hae niitä...

Tätä joudun kuuntelemaan kun käyn heillä. Ei vaan jaksaisi sen takia menmä sinne, tulee epäonnistunut olo. Ja unohdin vielä että liikjnta auttaa kaikkeen. Jaksamiseen ja masennukseen jne kun he liikkuvag joka päivä nii  heillä ei ole mieli matalana ja jaksavat siivota. Koska siivous on muös hyvyyden mittari

Ap

En ymmärrä kuinka tämä liittyy aamiaiseen tai puuron syöntiin.  Yksi asia on kuitenkin varmaa: puuro on edullista ruokaa. Ainoa, mikä harmitt

Ap, ymmärrän, kun kerrot, että jatkuva neuvojen tuputtaminen ärsyttää sinua. Äitini antoi ohjeita muille, vaikka kukaan ei kysynyt neuvoa. Myöhemmin oli pari ystävää, joilla myös oli samaa vikaa. Sun täytyy tehdä näin, sun täytyy tehdä noin, he hokivat milloin mistäkin aiheesta. Koska oltiin ystäviä, koetin kestää. :) Ajattelin, että he ovat sen veran kivoja ihmisiä, etten pane välejä poikki niin pienen vian takia. Jotkut ihmiset vain tykkäävät opastaa muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön aamulla usein neljän viljan puuroa. Valmistan sen mikrossa samalla lautasella, jolta syön sen. Mittaan illalla lautaselle 2,5 dl kasvijuomaa tai maitoa ja 50 g neljän viljan hiutaleita ja jätän lautasen yöksi jääkaappiin, jotta hiutaleet imeytyvät nesteeseen ja puurosta tulee mikrossa parempaa. Aamulla kuumennan puuroa 2,5 minuuttia mikrossa. Lisään siihen maitorahkaa, jotta saisin enemmän proteiinia, ja marjoja, hedelmiä tai hedelmäsosetta. Siitä tulee kaksi annosta. Tämä on terveellinen aamiainen ja pitää hyvin nälkää. Eikä tarvitse tiskata kattilaa.

Vierailija
24/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni valkoinen valhe, sano että syöt !

Vierailija
25/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhempi poika syö joka aamu kaurapuuron, itse juon kahvin sämpylän kera, joskus puuron  syön  välipalan sijaan. Tykkään kyllä kaurapuurosta ja sopii kohonneen verensokerin ruokavalioon. 

Vierailija
26/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosia ne monesti on.

Vierailija
27/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain suomessa aikuiset syö puuroa ja juo maitoa. Yök.

Vierailija
28/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kaurapuuroa tulee syötyä usein. Siinä on negatiiviset kalorit. Kaurapuuro imaisee itsensä rasvaa, mitä on tullut syötyä. Kuitua on paljon. Kaurapuuron syönnin jälkeen on melko pian paskahätä ja runsas rasvainen pökäle tulee ulos.

Vierailija
29/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja oon siis työkyvytön ja eläkkeellä. Mutta heidän mielestään voisin tehdä jotain pientä. Mistä saisi rahaa. Ja kaikki halukkaat saavat töitä. Äitini joka 77v sanoi että hänen pitää hakea kesäksi kesätöitä kun hän varmasti niitä saisi, kunhan vaan hakee niin kaikille on töitä. Laiskat ei vaan hae niitä...

Tätä joudun kuuntelemaan kun käyn heillä. Ei vaan jaksaisi sen takia menmä sinne, tulee epäonnistunut olo. Ja unohdin vielä että liikjnta auttaa kaikkeen. Jaksamiseen ja masennukseen jne kun he liikkuvag joka päivä nii  heillä ei ole mieli matalana ja jaksavat siivota. Koska siivous on muös hyvyyden mittari

Ap

En ymmärrä kuinka tämä liittyy aamiaiseen tai puuron syöntiin.  Yksi asia on kuitenkin varmaa: puuro on edullista ruokaa. Ainoa, mikä harmittaa, on kattilan peseminen, mutta se ei todellisuudes

Minä teen pika kaurahiutaleista mikrossa, ei kattilan pesua. 

Vierailija
30/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pakottavat lapsetkin syömään ravinnotonta mössöä, jota kutsuvat puuroksi.

Vierailija
31/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän kaurapuuroa tulee syötyä usein. Siinä on negatiiviset kalorit. Kaurapuuro imaisee itsensä rasvaa, mitä on tullut syötyä. Kuitua on paljon. Kaurapuuron syönnin jälkeen on melko pian paskahätä ja runsas rasvainen pökäle tulee ulos.

Maria Nordiniltako tämän opit?

Vierailija
32/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro ihan parasta. Sisältää hitaita hiilareita, kuituja, aineita jotka pitävät kolesterolin kurissa sekä viljaksi ihan mukavasti proteiinia. Vähän chiansiemeniä joukkoon ja raejuustoa jniin tulee hyviä rasvoja ja proteiini boostikin. Hinta on halpa ja valmistus helppo. Täydellinen Aamiainen.

Tai voi vetää sokerimuroja ja vaaleaa paahtoleipää. Nälkä on kahden tunnin sisään ja voit saada diabeteksen

Vierailija
33/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhana tajuaa kuinka helpompaa elämä on viimeiset 30 vuotta, kun syö tarpeeksi kuitua. Varsinkin jos on jo koko elämänsä pitänyt ruokavalion kunnossa

Vierailija
34/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurajuoma on epäterveellisempää kuin luomumaito (saa myös laktoosittomana) kaurajuomassa korkea glykeeminen indeksi (sokeria liikaa)

Vierailija
35/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomerit on SaaS taa! Syökööt vellinsä ite minä en koske niihin

Vierailija
36/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaurapuuro ihan parasta. Sisältää hitaita hiilareita, kuituja, aineita jotka pitävät kolesterolin kurissa sekä viljaksi ihan mukavasti proteiinia. Vähän chiansiemeniä joukkoon ja raejuustoa jniin tulee hyviä rasvoja ja proteiini boostikin. Hinta on halpa ja valmistus helppo. Täydellinen Aamiainen.

Tai voi vetää sokerimuroja ja vaaleaa paahtoleipää. Nälkä on kahden tunnin sisään ja voit saada diabeteksen

Tai voi syödä voissa paistettuja kananmunia. Ravinto on täydellistä ja pitää kylläisenä pitkään. Hinta on halpa.

Vierailija
37/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 60 vuotta  olen syönyt aamuisin kaurapuuroa. Päälle marjoja. Vatsa kunnossa, ei ylipainoa, on helppo tehdä, ei tarvitse syödä välttämättä muut kuin aamukahvi. On toiminut tähänasti joten jatkan edelleen.

Vierailija
38/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön puuroa joka päivä lounaaksi

Vierailija
39/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pitänyt kaurapuurosta, en sen mausta enkä rakenteesta. Sen sijaan pitkään haudutettu ohraryynipuuro on herkkua, mutta sitä syön päivälliseksi, jos puuroa tekee mieli. Aamulla mieluummin pala leipää.