Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun iäkkäät vanhemmat suosittelee mulle aina puuroa aamiaiseksi

Vierailija
04.06.2025 |

Syövät itse puuroa joka aamu ja kuulemma se on lääke kaikkeen. Mielialaan, vointiin,laihuuteen ym. Kaurapuuro aamulla ratkaisee kaikki jaksamis ym ongelmat. Tekee elämästä parempaa

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Päivä menisi pilalle, jos kaurapuuroa joutuisi syömään yäk. Vaikka riisipuuroa sitten mielummin, jos puuroa pitää olla.

Vierailija
2/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro on parasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvähän se on, jos ovat löytäneet itselleen sopivan aamiaisen. Itse en välitä syödä aamulla mitään, ei ole vaan nälkä ja itse asiassa ruoka ällöttää. Enkä todella alkaisi arkiaamuna puuroja keittelemään, jos jotain pitäisi syödä se olisi varmaan tyyliin jogurtti ja leipä.

Vierailija
4/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on iäkkäät vanhemmat olet itsekin jo aika vanha. Miksi et pysty luomaan omaa mielipidettä asiaan?

Vierailija
5/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyvähän se on, jos ovat löytäneet itselleen sopivan aamiaisen. Itse en välitä syödä aamulla mitään, ei ole vaan nälkä ja itse asiassa ruoka ällöttää. Enkä todella alkaisi arkiaamuna puuroja keittelemään, jos jotain pitäisi syödä se olisi varmaan tyyliin jogurtti ja leipä.

Mä aloin syömään kaurapuuroa joka aamu vasta noin 45 vuotiaana. Siihen asti kunto kesti ilman aamiaista.

Vierailija
6/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oon siis työkyvytön ja eläkkeellä. Mutta heidän mielestään voisin tehdä jotain pientä. Mistä saisi rahaa. Ja kaikki halukkaat saavat töitä. Äitini joka 77v sanoi että hänen pitää hakea kesäksi kesätöitä kun hän varmasti niitä saisi, kunhan vaan hakee niin kaikille on töitä. Laiskat ei vaan hae niitä...

Tätä joudun kuuntelemaan kun käyn heillä. Ei vaan jaksaisi sen takia menmä sinne, tulee epäonnistunut olo. Ja unohdin vielä että liikjnta auttaa kaikkeen. Jaksamiseen ja masennukseen jne kun he liikkuvag joka päivä nii  heillä ei ole mieli matalana ja jaksavat siivota. Koska siivous on muös hyvyyden mittari

Ap

Vierailija
7/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllän tykkään puurosta, mutta olen laiska ja usein syön sitten leipäpalasen tai sämpylän ja jotain sen päällä. Tänään laitoin hedelmiä (päärynää ja banaania), kun ei oikein muuta ollut.

Vierailija
8/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja oon siis työkyvytön ja eläkkeellä. Mutta heidän mielestään voisin tehdä jotain pientä. Mistä saisi rahaa. Ja kaikki halukkaat saavat töitä. Äitini joka 77v sanoi että hänen pitää hakea kesäksi kesätöitä kun hän varmasti niitä saisi, kunhan vaan hakee niin kaikille on töitä. Laiskat ei vaan hae niitä...

Tätä joudun kuuntelemaan kun käyn heillä. Ei vaan jaksaisi sen takia menmä sinne, tulee epäonnistunut olo. Ja unohdin vielä että liikjnta auttaa kaikkeen. Jaksamiseen ja masennukseen jne kun he liikkuvag joka päivä nii  heillä ei ole mieli matalana ja jaksavat siivota. Koska siivous on muös hyvyyden mittari

Ap

Vanhempasi ovat oikeassa joka asiassa, joten lopeta valittaminen ja ota heistä mallia.

Vierailija
9/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro on hyvää ravintoa, mutta ei pidä näkää kauhean kauan. jos olen etätöissä ja pääsen ennen piuoltapäivää syömään lounaan, syön puuron pakastemarjoilla. Jos ei pakastsermarjatkaan riitä niin voi heitttää pääälle vähän mehukeittoa. Puuro on kuitupitoinen ja terveellinen hiilihydraatti ja marjat ovat vitamiinipommi. Jos menen esim lähitöihin (yleensä pyörällä, 5km) tai tiedän että lounas viivästyy, otan vielä keitetyn kananmunan. Sillä pärjää ja kustannus on alle kolme euroa vaikka olisi kaupan pakastemarjojen varassa. Ihan työttömän budjetttia minusta. 

Vierailija
10/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Issäis ja äitiis on kunnon miehiä! Ettets häppee!

Että piti meiän kyllään syyllinen saaha!

Vierailija
11/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämä olisikin niin helppoa, että kaiken voisi korjata kaurapuurolla...

Vierailija
12/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökööt puuroa jotka siitä pitävät, minä en siihen koske kun lähes 20 vuotta joka aamu sai kaurapuuroa syödä. Syön leipää jos pitää jotain viljaa syödä.

Vierailija
13/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. Päivä menisi pilalle, jos kaurapuuroa joutuisi syömään yäk. Vaikka riisipuuroa sitten mielummin, jos puuroa pitää olla.

Lapsena oli pakko syödä niin paljon kaurapuuroa, että se alkoi kyllästyttää. Joku vuosi sitten vierailin sukulaisen luona, joka oli perehtynyt ruoan ravintopitoisuuteen. Hän suositteli veteen keitettyä kaurapuuroa, sellaista, jota keitetään muutama minuutti. Puuro pitäisi syödä ilman maitoa, mutta sen päälle voi laittaa marjoja tai margariinia. Hän sanoi, että se voi auttaa painonhallinnassa. Kaurapuuro ei saa ketään laihtumaan, mutta paino ei myöskään nouse, jos syö puuroa joka päivä. Huomasin, että makuun tottuu aika pian. Ei tarvitse enää ostaa isompia vaatteita.

Vierailija
14/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on iäkkäät vanhemmat olet itsekin jo aika vanha. Miksi et pysty luomaan omaa mielipidettä asiaan?

On ihan normaalia, että ihmiset keskustelevat asioista. Mitkä tuotteet ovat edullisia tai laadukkaita tai että kauppaan on ilmestynyt jotakin uutta. Tai että hiljattain oli uutinen, jossa kumottiin jokin aikaisempi "totuus", jota ennen on opetettu kansalle terveellisenä syötävänä. Ihmiset antavat toisilleen neuvoja tai kertovat mielipiteitään. Kukaan ei silti pakota toista aikuista toimimaan samalla tavalla kuin joku muu tekee.

Vierailija
15/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuro sopii aamiaiseksi niille jotka siitä tykkää. Lapsena sitä oli pakko syödä joka armas aamu. Inhosin sitä ja sen kökkäreitä. Nykyään jo pelkkä puuron haju ällöttää. Jos kuitenkin syön sitä, maku on ihan ok. En ala pilata aamujani syömällä mitään minkä hajusta tulee jo vähän paha olo.

Vierailija
16/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ymmärrä kuinka tämä liittyy aamiaiseen tai puuron syöntiin.  Yksi asia on kuitenkin varmaa: puuro on edullista ruokaa. Ainoa, mikä harmittaa, on kattilan peseminen, mutta se ei todellisuudessa vie monta sekuntia.

Vierailija
17/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En ymmärrä kuinka tämä liittyy aamiaiseen tai puuron syöntiin.  Yksi asia on kuitenkin varmaa: puuro on edullista ruokaa. Ainoa, mikä harmittaa, on kattilan peseminen, mutta se ei todellisuudes

Lähinnä ehkä siten liittyy että puuron syömisen suosittelu on yksi monista elämäntaito vinkeistä mitä mulle tuputtavat.

Ap

Vierailija
18/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuro on parasta!

Näin on. Päälle runsaasti itsepoimittuja marjoja ja itse tehtyä omenasosetta , niin hyvää on ja terveellistä. Omenasose ei tarvitse kuin hippusen  tai ei ollenkaan sokeria kun säilyttää sitä pakastimessa ja ottaa vaan purkin kerrallaan jääkaappiin.

Vierailija
19/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hyvät neuvot ovat joskus ärsyttäviä, mutta liikunta tekee meille hyvää. Kehottaisin sinua kävelemään lyhyen lenkin joka päivä. Korostan sanaa lyhyt. Se ei ainakaan pahenna oloasi. Minulla on iäkäs tuttava, joka on aina rakastanut metsäretkiä ja pitkiä kävelyitä. Nyt hänen on vaikeaa kävellä edes lyhyttä matkaa. Hän katselee maailmaa ikkunan takaa. 

Vierailija
20/39 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä puuro ei mielestäni pidä nälkää kovin hyvin. Sen ohessa monet syövätkin vielä esim. leipää, jugurttia ja marjoja. Kotona en aamuisin sitä syö, mutta välipalana tai iltapalana joskus.

Lapsuudessa joutui syömään kaurapuuroa aamuisin, vaikka en pitänyt siitä. Se oli mielestäni mautonta, harmaata ja limaisen näköistä mönjää. Usein se ehti jäähtyä kylmäksi ennen kuin sain lautasen tyhjäksi. Aikuisena asian voi kokea toisin.