Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelma alholin kanssa

Vierailija
03.06.2025 |

Kävin noin vuosi sitten lääkärissä ja kerroin, että alkoholia oli viime aikoina mennyt eron jälkeen liikaa ja haluaisin lopettaa alkoholin käytön kokonaan, kun sillä vaan pahaa oloa turrutin. Lääkäri kertoi päihdeyhteisön vai mikä se olikaan kautta saa apua, mutta ajokortti menee heti. Siihen se sitten jäi. Ymmärrän, että ajokortti viedään, jos kännissä ajaa tai osoittaa aikomustakaan siihen, mutta itseltä meni kortti noin 30 vuotta sitten ja sen jälkeen en ole ikinä harkinnutkaan autolla ajamista juomista seuraavana päivänä. Haenko apua, kortti menee, työ menee, koti menee jne vai olisiko apua mahdollista saada muuten kuin ajo-oikeuteen merkinnän heti saamalla? Ennen vittuilua niille, jotka eivät ole sitä jo tehneet, voisi vaikka tutustua trafi:n ajoterveyden arviointiohjeeseen. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kaikilla ole ongelmia noiden alholin leirillä olleiden terr@ristien kanssa

Vierailija
2/6 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ongelma al-Holin kanssa. Ne naiset ja lapset olisi pitäneet kaikki jättää sinne, vaikka olivatkin suomalaisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti lähtee nykyään tosi helposti, jos alkoholin käyttö tulee ilmi. Sanoisin myös ettei hoitotahoilla ole kauheasti apua tarjottavana, jos ei sitten päädy jonnekin tehokkaaseen laitos kuntoutukseen. Viimeksi mua käskettiin vaan lukemaan omahoito-ohjelma netistä ja kun ei auttanut niin ne totesi, ettei avohoidossa mua voida auttaa ja hoito loppui. Hakisin ennemmin apua järjestöiltä ja kolmannen sektorin palveluista. Toi ajokorttiseuranta on hirveä rumba.

Vierailija
4/6 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole ongelma kun alkoholi menee hyvin alas. Tai ehkä se on ongelma jollekkin kateelliselle.

Vierailija
5/6 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hommaisi merkintää. 

Kaikki tulevakin mahdollinen hoito kielletään vanhan päihdemerkinnän takia. 

Minkälainen apu sua mielestäsi auttaisi parhaiten? Mä olen itse heittopussina mt-puolen kanssa ja toivon, etten ikinä olisi mitään apua edes yrittänyt kun ne on päättäneet viedä multa ainoat toimivat lääkkeet ja keskittyy siihen oikeiden ongelmien sijaan.

Toivottavasti saat apua.  Tule vaikka tänne juttelemaan aina kun siltä tuntuu. 

Vierailija
6/6 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja seuranta ei olis ongelma, mutta kun kortti viedään jo ennen kuin sitä on edes aloitettukaan ja kännissä en todellakaan ajais

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän