Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mut hyväksyttiin kouluun ja nyt en tiedä mitä teen, uskallanko mennä jne, auttakaa!

Vierailija
03.06.2025 |

En ole kertonut kellekään että hain ja pääsin kouluun. Oon työkyvyttömyyseläkkeellä 5v ollut mt syistä. Hain kampaajaksi ammattikouluun ja pääsin aiukuislinjalle iltakouluun. Nyt on epävarma olo, kannattaako mun ottaa paikka. Oon jo 47v. En tiiä, jännittää ihan sikana. Mulla siis aiempi ammatti hoitoalalta

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keudassa tavataan 🤭

Vierailija
2/28 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on ainakin kevyempää hommaa kuin hoitajana, saat tyyliin itse määritellä työajat ja paljonko otat asiakkaita vastaan. Mene nyt ainakin kokeilemaan, kyllä se usko sussa on edelleen sisällä vaikkei nyt siltä tunnu. Silloin kun hait, halusit sitä, ei niitä papereita huvin vuoksi yleensä laiteta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai otat paikan. Huomaat että on kivaa työtä verattuna hoitoalaan.

Vierailija
4/28 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluissa on nykyään tosi henkilökohtaistettu opintosuunnitelma. Jos sinua oikeasti kiinnostaa ja koet jaksavasi, mene ihmeessä!

Vierailija
5/28 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se menee! 

Vierailija
6/28 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla.

Vierailija
7/28 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajan ja parturin työt ovat tosi raskaita. Olkiin nivelvaivoja jne

Vierailija
8/28 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja enhän mä siis tiedä tuunko niitä töitä koskaan tekemään edes. Ainakaan täysipäiväisesti. Mutta joo, puolet musta on menossa ja puolet ei..oon niin tottunut olee kotona

Ap

Vierailija
9/28 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, jäät vaan kotiin palstailemaan. 

Vierailija
10/28 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa varmasti epäilyttää ja jännittää. Menee hetki että tottuu uuteen rytmiin mutta aivan varmasti se tuo sinulle hyviä juttuja elämään ja uutta sisältöä. 

Vierailija
11/28 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustan aloittamaan koulutuksen. Lähdin opiskelemaan uutta ammattia 45-vuotiaana. Sain opinnot päätökseen ja työpaikan odottelun jälkeen.

Vierailija
12/28 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta menet! Uuden oppiminen tekee todella hyvää aivoille, etenkin jos puuhastelet vähänkään mieluisan asian parissa. Saat ihan uutta sisältöä elämääsi ja sillä on varmasti positiivinen vaikutus myös mielenterveyteen. 

Älä vielä edes mieti mahdollista työelämää, vaan nautiskele siitä, että voit opiskella luovan ja hyödyllisen ammatin. 

Vierailija
13/28 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä. Minä valmistuin 50-vuotiaana ja töihin suorastaan revittiin. :) Tuo myös sisältöä elämään, uusia tuttuja jne. Aina kannattaa kokeilla! Tsemp. <3

Vierailija
14/28 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti 12 v tekstin perusteella.

Vierailija
15/28 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja enhän mä siis tiedä tuunko niitä töitä koskaan tekemään edes. Ainakaan täysipäiväisesti. Mutta joo, puolet musta on menossa ja puolet ei..oon niin tottunut olee kotona

Ap

Ihmisen mieli vastustaa aina muutosta. Luultavasti et kuitenkaan kadu jos kokeilet! 

Vierailija
16/28 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene ihmeessä. Minä valmistuin 50-vuotiaana ja töihin suorastaan revittiin. :) Tuo myös sisältöä elämään, uusia tuttuja jne. Aina kannattaa kokeilla! Tsemp. <3

Millä alalla revitään töihin?

Vierailija
17/28 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala + parturikampaajayhdistelmällä voisi toimia jossain vanhusten palvelukeskuksessa parturu-kampaajana? 

Vierailija
18/28 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus on aina hyvää pääomaa.

Vierailija
19/28 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on ainakin kevyempää hommaa kuin hoitajana, saat tyyliin itse määritellä työajat ja paljonko otat asiakkaita vastaan. Mene nyt ainakin kokeilemaan, kyllä se usko sussa on edelleen sisällä vaikkei nyt siltä tunnu. Silloin kun hait, halusit sitä, ei niitä papereita huvin vuoksi yleensä laiteta!

Sitten verottaja päättää, että et olekaan tehnyt kolmen päivän työviikkoa ja määrää verot 40 työtunnin mukaan.

Vierailija
20/28 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla voi olla elinvuosia jäljellä vielä useita kymmeniä. Mene kouluun, niin saat jotain uutta sisältöä elämääsi. Ainahan muutokset jännittävät jonkin verran, mutta se menee ohi ja olet itsekin todennäköisesti tyytyväinen itseesi, kun uskallat tehdä jotain vähän erilaista. Ja koulunkäyntiä saa varmasti säädettyä omien tarpeiden mukaan, kuten muut ovatkin jo sanoneet. Tuskin tarvitsee stressata sitä, että se olisi liian vaativaa tai raskasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme