Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nikotiini kuulemma aiheuttaa insuliiniresistenssiä! Voi nostaa verensokeria. Eli onko joku laihtunut lopetettuaan?

Vierailija
03.06.2025 |

Minulla on mielenkiintoinen ihmiskoe kroppani kanssa. Vihdoin, vihdoin lopetin tupakoinnin kertalaakista 15 vuoden runsaan sauhuttelun jälkeen. Sitä ennen jäi alkoholi tyystin pois useita kuukausia sitten. Tupakointi jäi melkein kuukausi sitten.

Ei ole vaikeaa ollut päästä noista eroon, olin niin kypsä jo kaikkeen siihen mitä elämäni oli. Kuitenkin ihmettelen miksi näillä päätöksillä ei ole mitään vaikutusta painooni. Haluaisin laihtua niin kovasti. Se on se joka minun täytyy vielä oikeasti saada toteutettua itselleni. Sitten olen erittäin tyytyväinen minuun itseeni ihmisenä.

Tupakoinnin lopettamisenkin pitäisi ehkäistä diabeteksen puhkeamista ja korjata insuliiniresistenssiä. Alkoholin kalorit ovat jäänet. Liikuntaa olen lisännyt. Ruokavalio pääosin ok mutta pitäisi olla tiukempi eli se vielä kun vaan pystyn siihen niin hyvä. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kyllä lihoo, kun korvaa tupakan karkilla. Kannattaa keksiä jotain parempaa tekemistä tilalle - vaikka hankkia koira ja aloittaa lenkkeily.

Vierailija
2/10 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakassa on muitakin myrkkyjä, jotka pahentavat insuliiniresistenssiä. Viina rasvoittaa maksaa ja se on suurempi syy insuliiniresistenssiin.

Vierailija
4/10 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kannata stressata painosta ennen kuin savuttomuus ja alkoton elämä on jatkunut tarpeeksi pitkään. Kaikki asiat kyllä loksahtelevat paikoilleen kun sen aika on. 

Vierailija
5/10 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kuullut väitettävän, että tupakointi kiihdyttää aineenvaihdunta. Eli sitten tupakkalakko lihottaisi. Tiedä sitten, mikä on totuus. Ehkäpä tupakkalakko saa ihmisen syömään enemmän kuin ennen. Joka tapauksessa terveyden kannalta röökin ja viinasten pois jättäminen on hyvä ratkaisu. 

Vierailija
6/10 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikotiini vähentää ruokahalua. Usein sen käytön lopettaneet lihovat. En puhu "tupakoinnista", koska tupakointi alkaa olla nikotiinin käyttömuotona jo vähemistössä.

Vierailija
7/10 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino on pysynyt samana.

Vierailija
8/10 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kuullut väitettävän, että tupakointi kiihdyttää aineenvaihdunta. Eli sitten tupakkalakko lihottaisi. Tiedä sitten, mikä on totuus. Ehkäpä tupakkalakko saa ihmisen syömään enemmän kuin ennen. Joka tapauksessa terveyden kannalta röökin ja viinasten pois jättäminen on hyvä ratkaisu. 

Tupakointi kiihdyttää aineenvaihduntaa 10-15%. Ei ne kertyvät kilot lopetuksen jälkeen suinkaan pelkästä karkin syönnistä tule.

Vierailija
9/10 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ensin edes vuosi juomatta ja polttamatta ja mieti vasta sitten painonpudotusta. 

Vierailija
10/10 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ylipainoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi