Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen kaunein kaupunki?

Vierailija
03.06.2025 |

Suomen kaunein kaupunki?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaan makuun on eniten vanhat puutalokaupungit, tosin niissäkin kaikissa on niin, että se perinteinen alue on pieni tai pienehkö, ja ympärillä alueita joissa niitä ankeita betonikuutioita. Mutta siis Porvoo, Rauma, Naantali, Tammisaari, Loviisa vanhoilta alueiltaan on minusta ihanan näköisiä. 

Isommista kaupungeista Turku ja Vaasa. Turkuun varmaan muuttaisin itse, jos töitä olisi sieltä saatavillaa, siellä on jotenkin aika tukholma/keskieurooppalainen tunnelma varsinkin kesäisin ja jokiranta tekee paikasta viehättävän näköisen. Ja toki vanhat rakennukset, joiden väliin on kyllä valitettavasti rakennettu betonikuutioita (ns. Turun tauti). Helsingissä on kantakaupunkialueella joitain kauniita kortteleita, joissa on niitä vanhoja jugend- tai uusklassismirakennuksia. Muuten valitetavasti kaupungin yleiskuva on melko levoton ja ruma ja ankea (asun itse Helsingissä).

Olet turkulainen joka aina on kehumassa sitä kuraojaa ja olemattomia rakennuksia. 

P.s. Oletko ikinä edes käynyt keskieurooppalaisessa kaupungissa?

Vierailija
22/27 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaan makuun on eniten vanhat puutalokaupungit, tosin niissäkin kaikissa on niin, että se perinteinen alue on pieni tai pienehkö, ja ympärillä alueita joissa niitä ankeita betonikuutioita. Mutta siis Porvoo, Rauma, Naantali, Tammisaari, Loviisa vanhoilta alueiltaan on minusta ihanan näköisiä. 

Isommista kaupungeista Turku ja Vaasa. Turkuun varmaan muuttaisin itse, jos töitä olisi sieltä saatavillaa, siellä on jotenkin aika tukholma/keskieurooppalainen tunnelma varsinkin kesäisin ja jokiranta tekee paikasta viehättävän näköisen. Ja toki vanhat rakennukset, joiden väliin on kyllä valitettavasti rakennettu betonikuutioita (ns. Turun tauti). Helsingissä on kantakaupunkialueella joitain kauniita kortteleita, joissa on niitä vanhoja jugend- tai uusklassismirakennuksia. Muuten valitetavasti kaupungin yleiskuva on melko levoton ja ruma ja ankea (asun itse Helsingissä).

Turussa oleva joki.  Miten ne laivat on siellä siltojen välissä jotka ovat niin matalia, että hyvä jos soutuveneellä mahtuu alta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas? Helsinki 

Helsinkihän se olis.

Vierailija
24/27 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuosina erittäin tyylitajuton vihreiden kaupunkisuunnittelu on vaan rumentanut Helsinkiä. Muutenkin kaupunki on näivettynyt ja liike-elämä kärsinyt. Ennen esim Aleksanterinkatu oli vireä kauppakatu mut ei enää. Satoja kivijalkakauppoja on kadonnut Helsingistä. Pysäköinti on myös entisestään vaikeutunut. Kaiken takana vihreä hulluus ja mm Anni Sinnemäen järjetön linja.

Vierailija
25/27 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naantali. Valkoihoiset ihmiset tekee kaupungista kauniin.

Joo huomasin saman että Naantalia asuttavat laadulkaat supisuomalaiset

Vierailija
26/27 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ole...

Vierailija
27/27 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa, jonka väestöstä on yli 90% kantasuomalaisia