Kuukauden ajan päiväbudjetti 3,45e.
Wc-paperiakin pitää jossain kohtaa ostaa tms. hygieniatuotteita. Onneksi tämä on vain tämän kuun tilanne, ensi kuussa helpottaa. Tämä ihan oman sössimisen takia. Ja mitä tästä opin, älä ikinä jätä vuokraa maksamatta.
Kommentit (18)
Kyllä sinä selviät. Osta pieni paketti halvinta wc-paperia. Jos sinulla ei ole sairauksia tai allergioita niin tee tosi halpoja ruokia ja syö puurojakin.
Tsemppiä, muista olla silti rehti ja sisukas suomalainen.
Tee iso makaronilaatikko esimerkiksi ja pistä annospusseissa osa pakastimeen. Voit kokeilla muillakin ruoilla tämän saman tehdä. Hernekeittoa saa purkin alle eurolla ja purkista saa kaksi annosta syötyä.
Jos on rahahuolia tai tarvetta muuten pärjätä pienellä rahalla niin kiinnitä huomiota kaikkeen roskaan mitä arjessasi tulee vastaan. Monia asioita voi käyttää uudelleen. Luovuutta kehiin.
Kiva kuulla että teillä kela eläteillä on perseauki.
Ostopakkauksia voi uusiokäyttää. Wc:n peilikaapissa ovat mm. vanupuikkojen pahvirasiat hyviä säilytysrasioita ja vaihtaa vain uuteen jos menee ajan saatossa rikki.
Mahdollisimman luonnollinen olemus tulee aika edulliseksi. Palasaippuaa saa todella edullisesti isommassakin pakkauksessa ja halvimpiakin shampoita voi käyttää hyvin eikä hoitoainetta aina edes tarvita. Kuivata hiukset luonnollisesti ja säästä sähkössä tässäkin kohdassa. Älä laita kesällä valoja päälle jos et tarvitse niitä jostakin hyvästä syystä.
Äkkiä laskettuna syö hyvinkin. Leivät paistaa vaan itse.
Jos on tarvetta shortseille niin leikkaa vanhoista housuista niitä. Paitojakin voi muokata, vanhasta collegesta saa hihojakin leikattua pois kokonaankin. Neulaa ja lankaa niin voi nätisti siistiä saumoja. Mekkojakin voi tuunata.
Hallituksen päätöksellä kela lekkaa -40% tuesta milloin mistäkin syystä, ja silloin jää aina vuokrat maksamatta ihmisiltä. Tämä ajaa erityisesti 18-25v kadulle. Tätä on nyt tarkoitus lisätä että saadaan nämä nuoret työllistettyä, tai niin sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kokoomuslaisen kommentti jonka palkka +4000
Ostin kaksi säkkiä wc-paperia kun covid alkoi, en siitä tiennyt mutta Citymarketissa oli tarjous. Viimeinen säkki on menossa, pitää varmaan miettiä täydennystä ensi vuonna tai jotain.
Tuo on ikävää sillä mitä vähemmän rahaa on käytettävissä niin sitä enemmän maksaa tuotteista, ellei jätä kokonaan ostamatta. Piilovero köyhille, sanoisin.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten taas muuta keksinyt, vaihda jo levyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kokoomuslaisen kommentti jonka palkka +4000
Minä paistan yleensä aina leivät itse vaikka varaa on ostaakin, saan just sellaista kun haluan.
Onhan sinulla sentään satanen, eli voit ostaa kerralla vähän edullisempia isoja eriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten taas muuta keksinyt, vaihda jo levyä.
Ette sitten muuta keksinyt kun tää päivittäinen tuki itku.
Eiköhän se siitä.. Ehkä käyt ruokajonossa ja/tai sukulaisilla ym. syömässä joskus.