Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte tilanteessani? Työttömyys.

Vierailija
01.06.2025 |

Olen ollut työtön jo vuosia masennuksen vuoksi. Nyt olen saanut selvitettyä tilannettani sen verran että haluaisin töihin takaisin. Olen ollut töissä sos alalla ja sieltä on koulutus mutta niitä töitä en ole tehnyt vuosikymmeneen ( olin välissä töissä yrityksissä muissa töissä) ja ole än kahden alakoululaisen yh joten en voi tehdä edes kaksivuorotyötä. 

Olen etsinyt töitä lähes mistä vain mutta en ole päässyt edes haastatteluun. Kokemusta on myynnistä, sopimushallinnasta, taloushallinnon  puolelta päiväkodista lastensuojelusta sairaalasta välinehuoltajana siivoamisesta järjestötyöstä. 

Jos en pääse mihinkään töihin enää nyt 46 vuotiaana, mitä ihmettä teen, eläkeikä ok minulla 69 v.... työtönkö olen seuraavat 20 vuotta? Amk opinnot eivät enää ole mahdollisia ( uudet vaatimukset sellaiset etten pääse opiskelemaan enää). 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukaudu tilanteeseen. Niin muutkin. Lain täytteeksi toimi piiskurien käskyn mukaan, äläkä luota valtiovaltaan. Ei se tästä muutu, vaikka toista sanovat. Nauti. Olet vapaa lopun ikääsi, kunhan työttömille määrätyt  kiemurat täytät lainkirjaimen mukaan.  Kivoja harrastuksia ja elämää. Olet vapaa. 

Työttömyys on vapauden antiteesi.

Vierailija
22/27 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te muut päälle 40 v työttömät olette tehneet jos olette työllistyneet? Haluaisin todella paljon töitä. 

Harrastuksia vaan. Elämästä nauttimista. Aika syvälle on orjamentaliteetti suomalaisiin iskostunut, jos on ihan hukassa kun joku ei komenna tekemään jotain.

Nälkä tuleepi itselle ja lapsille. Jos ei tienaa nääs. Lapset ei voi harrastaa muuta kuin piirtelyä ja lenkkeillä. Muu maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen tausta ja ikää 46? Turha kuvitellakaan että nykytilanteessa saat töitä, kun ei alle kolmekymppiset, tervepäiset ja korkeastikoulutetutkaan saa.

Vierailija
24/27 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkajaisiksi voisit mennä johonkin työnhakuvalmennukseen, josta voisit saada apua osaamisesi tunnistamiseen ja työnhakuprosessiin perehtymiseen. Nykyajan työnhausta on tehty ihan oma osaamislajinsa, ja jos siitä ei ole käsitystä, on turha toivoa pääsevänsä töihin. Toinen asia on, että ole valmis ottamaan vastaan mitä työtä hyvänsä. Orjaksi ei kuitenkaan kannata itseään antaa, työvoimatoimistojen tarjoamat työkokeilut ovat juuri näitä nykyajan orjamarkkinoita, joista ei hyödy kukaan muu kuin pihit työnantajat, jotka käyttävät työttömiä ilmaistyövoimana, mutta mitään luvattua työpaikkaa, josta saisi oikeaa palkkaa ei sieltä saa.

Ole sinnikäs ja hae paikkoja, helppoa se ei ole, mutta hae silti. Joku päivä onnistaa. 

Vierailija
25/27 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan alkajaisiksi voisit mennä johonkin työnhakuvalmennukseen, josta voisit saada apua osaamisesi tunnistamiseen ja työnhakuprosessiin perehtymiseen. Nykyajan työnhausta on tehty ihan oma osaamislajinsa, ja jos siitä ei ole käsitystä, on turha toivoa pääsevänsä töihin. Toinen asia on, että ole valmis ottamaan vastaan mitä työtä hyvänsä. Orjaksi ei kuitenkaan kannata itseään antaa, työvoimatoimistojen tarjoamat työkokeilut ovat juuri näitä nykyajan orjamarkkinoita, joista ei hyödy kukaan muu kuin pihit työnantajat, jotka käyttävät työttömiä ilmaistyövoimana, mutta mitään luvattua työpaikkaa, josta saisi oikeaa palkkaa ei sieltä saa.

Ole sinnikäs ja hae paikkoja, helppoa se ei ole, mutta hae silti. Joku päivä onnistaa. 

Työnhakuvalmennus on roskaa. Ei ole auttanut ketään. Ammattitaidottomia ihmisiä antamassa turhia neuvoja.

Lisäksi ei kannata antaa turhaa toivoa. Todennäköisempää on, että ei onnista ja siihen kannattaa oppia varautumaan. Hyväksyä että työttömyys on pysyvää.

Vierailija
26/27 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mulle sitten kun keksit. 

Opintotuki kk käytetty, joten ei saa lainaa eikä tukea. Avoimessa ei voi kannata tehdä mitään (työkkäristä varoittivat että yleensä työmarkkknatuki katkeaa siihen). 

Työkkärin kurssit käyty, osa-aika työ ei käy, koska luottotiedot menevät ennen kuin saa soviteltua työmarkkinatukea. Pitäisi olla kiinteät tunnit, mutta sellaisia sopimuksia ei ole edes tarjolla. 

Tässä sitte rallatellaan seuraavat 25 vuotta? 

Vierailija
27/27 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro mulle sitten kun keksit. 

Opintotuki kk käytetty, joten ei saa lainaa eikä tukea. Avoimessa ei voi kannata tehdä mitään (työkkäristä varoittivat että yleensä työmarkkknatuki katkeaa siihen). 

Työkkärin kurssit käyty, osa-aika työ ei käy, koska luottotiedot menevät ennen kuin saa soviteltua työmarkkinatukea. Pitäisi olla kiinteät tunnit, mutta sellaisia sopimuksia ei ole edes tarjolla. 

Tässä sitte rallatellaan seuraavat 25 vuotta? 

Riippuu mitä tarkoitat rallattelulla. Kotona tuskin pääset jatkossa istumaan. Velvoittava työttömyystuki on tulossa hyvinkin pian. Tulossa ovat myös tukien leikkaukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme