Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö asiakaspalvelutyössä kestää huutamista asiakkailta

Vierailija
01.06.2025 |

Olen tehnyt aspaa paljon ja parissa paikassa esim.  eräässä vakuutusyhtiössä ei katsottu asiakkaan luokatonta käytöstä, vaan johtaja päätti katkaista kaikki asiakkaan vakuutukset. Ei ollut tervetullut enää asiakkaaksi. Nyt uudessa työssä pitää kestää kaikki huutamiset, haukkumiset yms. Jos et kestä, niin pomo jakelee varoituksia. Onko se näin nykyään? 

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle huusi kerran asiakas puhelimessa suoraa huutoa ihan koko puhelun ajan. Mulla meni aluksi pasmat ihan sekaisin, ja oli todella vaikea hoitaa (helppoa) virhettä (meidän puolelta). Lopulta vaan annoin hänen huutaa, ja hoidin homman normaalisti loppuun. Mikään ei olisi kelvannut, ei rahat takaisin, ei apu, ei mikään. Meidän olisi pitänyt yrityksenä muuttaa toimintatapojamme hänen mukaan. Oli kysymys muutamasta eurosta. Tenttasi vielä nimeänikin, mutta meillä oli ohje, ettei sitä saa asiakkaille kertoa, varsinkaan millekään aggressiivisille.

En vielä silloin tiennyt, että meillä olisi ihan ollut lupa katkaista puhelu ja käskeä soittamaan uudelleen, kun rauhoittuu. Turvapuolen ihmiset sen sitten kertoivat. Eikö nää riehujat tajua, että monet yritykset saattavat jopa ottaa tällaiset riehuvat asiakkaat erityistarkkailuun? Mullahan oli hänen puhelinnumeronsakin ja nimi tiedossa. Olisin hyvin voinut tehdä tuosta puhelusta sisäisen ilmoituksen.

Näitä psykopaatteja on tullut vastaan asiakastuessa muutaman kerran. Kyse on vain vallasta ja vihasta jota he projisoivat ihmiseen joka yrittää tehdä työnsä. 

Vierailija
42/65 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pomo päättää, et sinä.

Ei päätä. On olemassa työsuojelulaki. Ap, mä ehdotan että jos ei asiaan tule korjausta, saikutat niin paljon kuin kehtaat. Sanot syyksi huutavien asiakkaiden ja tympeän pomon aiheuttaman vakavan ahdistuksen. 

Kerrot työterveyteen koko jutun. Ja otat yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun ja omaan liittoosi. Liiton juristi soittaa pomollesi ja latelee sille pykälät. Vie asian oikeuteen.

Työntekijät ovat ihmisiä, eivät elukoita ja orjia, vaikka Purra, Orpo ja sun tyhmä pomo niin kuvittelevatkin.

Johan on ohjeet. Kertoo täysin tämän hetken asiakaspalvelun tasottomuudesta ja työntekijöiden kykenemättömyydestä työhönsä, kun yhden suututetun asiakkaan takia menetetään itse hermot noin totaalisesti, että valehdellaan, huijataan ja tylytetään paitsi sitä asiakasta myös työnantajaakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojiakin arvostetaan enemmän kuin aspaa. Aspa on likasanko jolle saa huutaa, purkaa oman pahan olon, kiroilla, haukkua ja uhkailla. Myös tehnyt aspaa, en enää, en ala kenenkään heittopussiksi. Palvelkaa itse itseä jos osaatte hommat paremmin. Ei kiinnosta enää kiittämättömät pomot eikä ihmiset.

Harvoin siivooja asiakkaalle ongelmia aiheuttaa, se on aina asia joka ne ongelmat asiakkaalle aiheuttaa niin kun itse aiheuttaa ongelmia niin pitää kestää sen seuraukset!

Vierailija
44/65 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös aspoja jotka ovat kaikki tietäviä jankkaajia. Inhottaa kun joutuu soittelemaan useaan otteeseen ja ylemmälleen ei voi yhdistää vaikka asiasta ei itse tiedä on vaan tietävinään. En kuitenkaan huuda mutta on meinannut hermot mennä myös minulla rauhallisella ihmisellä. En välttämättä usko et ap.l on tästä kyse. Hulluja on vaan aikapaljon.

Ylemmälle ei voi yhdistää sillä pomoja ei a) kiinnosta ottaa vastaan b2c keissejä ja b) poikkeuksia protokollassa ei voi yleisesti ottaen tehdä sillä muuten kaikki vaativat samaa.

On yleinen harhaluulo että pääset juttelemaan jollekki isokiho pomolle esittämään ongelmaasi. Asiakastuessa on varsin normaalia yhdistää toiseen tavalliseen agenttiin joka esittää esimiestä jotta asiakkaasta pääsee eroon.

Näitä "Can I please speak to your manager" ihmisiä on aivan liian paljon

Vierailija
45/65 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käskyttänyt huutajat ulos ja tulemaan sitten kun osaa käyttäytyä. 

Vierailija
46/65 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi huutaa, että seuraava. 😸

Vierailija
47/65 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä hyväksytä. Ei me oteta kusipään rahoja vastaan vaikka kuinka olis tarjolla.

Vierailija
48/65 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomo päättää, et sinä.

SYÖ 💩

T: POMOSI 👹

Vierailija
49/65 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin huvittavaa että ensin asiakasta istutetaan tunti toisen jälkeen jonottamassa maksullisessa jonossa jonka jälkeen asiakaspalvelija alkaa heti valehtelemaan ja vittuilemaan ja tämä valehtelun kun ottaa esille lyödään luuri korvaan käskytyksellä että jonota uudestaan kun osaat käyttäytyä. Kätevä keino nostaa yrityksen voittoja kun asiakas rokotetaan maksullisessa jonossa tunnista toiseen ja päivästä toiseen

Vierailija
50/65 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei tarvitse sietää. Asiakasta voi pyytää puhumaan rauhallisemmin tai asiallisemmin. Jos itse säilyttää koko tilanteen ajan kunnioituksen ja hyvän asiakaspelvelyyhteyden ei ole mielestäni mitään väärää sanoa, että olet asiaton. 

Totta kai on asiattomia asiakaspalvelijoita, mutta niille ei auta se, että alat itse asiasttomaksi. Olen kahdesti tällaisen tilanteen asiakkaana kohdannut ja kaikista parhaiten saa ne hiljaiseksi, kun on ylikohtelias itse. Puhelut varsinkin monesti nauhoitetaan... 

Vierailija
51/65 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh, kaikki eivät sovi asiakaspalveluun, vaikka haluaisivat. Liian usein asiakas vetää kierrosta oikeutetusti, ja sitä ei tule ottaa henkilökohtaisesti. Aspa osaa "ulkoistaa" itsensä

Asiakaspalvelu vaatii tietynlaista persoonallisuutta. Eli hyvin harva sopii siihen työhön kuten myös sosiaali alalle.

Tämä on täysin totta. Lisäksi nykyään lähes työ kuin työ on tavalla tai toisella asiakaspalvelua, vaikka useat työntekijät ei sitä ymmärrä. Asiakkaita on erilaisia ja kyllä se on työntekijä, jolle maksetaan siitä, että niitä erilaisia asiakkaita kuuntelee.

Vierailija
52/65 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakioni: "Onko kiukkukakat housuissa?" 

Vierailija
53/65 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh, kaikki eivät sovi asiakaspalveluun, vaikka haluaisivat. Liian usein asiakas vetää kierrosta oikeutetusti, ja sitä ei tule ottaa henkilökohtaisesti. Aspa osaa "ulkoistaa" itsensä

Tämä. Mitä uniikkeja lumihiutaleita työntekijät kuvittelee nykyään olevansa? Tylyttää asiakkaita minkä ehtii ja jaksaa, mutta asiakkaan pitäisi vaan kiitellä hyvästä palvelusta,,,

Eipä kyllä tarvitse ihmetellä, minkä takia asiakkaat nykyään välttelee näitä olevinaan asiakaspalvelijoita kuin ruttoa ja tilaa tuotteet mieluummin kiinalaisista nettikaupoista.

Niissähän se asiakaspalveluu hoituukin hienosti:)

Vierailija
54/65 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakaspalvelu vaatii tietynlaista persoonallisuutta. Eli hyvin harva sopii siihen työhön kuten myös sosiaali alalle.

Aivan liikaa on tosiaan psykopaatteja yritysten asiakastuessa. Kyse on vain vallasta ja vihasta jota he projisoivat ihmiseen joka yrittää hoitaa asiaansa.

Vierailija
55/65 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutuisin asiakkaana, jos minulle ei vastata esittämiini kysymyksiin vaan toistetaan papukaijamaisesti esitteen tietoja.

Vierailija
56/65 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on täysin totta. Lisäksi nykyään lähes työ kuin työ on tavalla tai toisella asiakaspalvelua, vaikka useat työntekijät ei sitä ymmärrä. Asiakkaita on erilaisia ja kyllä se on työntekijä, jolle maksetaan siitä, että niitä erilaisia asiakkaita kuuntelee.

Asiakkaan kuunteleminen ei tarkoita roskaämpärinä olemista ja sitä, että asiakas saisi syöstä kaikki turhaumansa ja moskansa aspalle. sivusta

Vierailija
57/65 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti puhut asiakkaille tuohon sävyyn ja sitten vielä ihmettelet, että mistä he aina juuri sinulle suuttuu?

Vierailija
58/65 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suutuisin asiakkaana, jos minulle ei vastata esittämiini kysymyksiin vaan toistetaan papukaijamaisesti esitteen tietoja.

Aspakokemuskella arvostan enetistä enemmän asiakkaita, jokta osaavat hakea tietoa ilman, että tarvitsee soittaa aspaan itsestäänselvyyksistä, jotka lukevat nettisivujen ensimmäisellä rivillä. Ei silloin ole kyse papukaijamaisesta esitteen tietojen toistelemisesta vaan siitä, että jos jokin toimintamalli on kerrottu jo esitteessä tai nettisivuilla niin sama toimintamalli pätee myös puhelinaspan sanomana. 

Vierailija
59/65 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Mitä uniikkeja lumihiutaleita työntekijät kuvittelee nykyään olevansa? Tylyttää asiakkaita minkä ehtii ja jaksaa, mutta asiakkaan pitäisi vaan kiitellä hyvästä palvelusta,,,

Eipä kyllä tarvitse ihmetellä, minkä takia asiakkaat nykyään välttelee näitä olevinaan asiakaspalvelijoita kuin ruttoa ja tilaa tuotteet mieluummin kiinalaisista nettikaupoista.

Niissähän se asiakaspalveluu hoituukin hienosti:)

Hintakin vastaa saatua ns. palvelua toisin kuin kotimaisissa yrityksissä.

Vierailija
60/65 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti puhut asiakkaille tuohon sävyyn ja sitten vielä ihmettelet, että mistä he aina juuri sinulle suuttuu?

Hihihihihihi 🤭 Mutku se aloitti 🤗

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi