Pitääkö asiakaspalvelutyössä kestää huutamista asiakkailta
Olen tehnyt aspaa paljon ja parissa paikassa esim. eräässä vakuutusyhtiössä ei katsottu asiakkaan luokatonta käytöstä, vaan johtaja päätti katkaista kaikki asiakkaan vakuutukset. Ei ollut tervetullut enää asiakkaaksi. Nyt uudessa työssä pitää kestää kaikki huutamiset, haukkumiset yms. Jos et kestä, niin pomo jakelee varoituksia. Onko se näin nykyään?
Kommentit (65)
Vaikeinta näissä tilanteissa on pitää pokka, kun toinen huutaa naama punaisena raivosta ja tanssii ripaskaa ja meuhkaa jonkun parinkymmenen sentin tai kadonneen käytetyn nenäliinan takia.
Ei pitäisi joutua kuuntelemaan.
Vinksahtanut pomo.
Vierailija kirjoitti:
Pomo päättää, et sinä.
No ei ole totta. Et ole työturvallisuuslaista kuullut? Yrityksellä ja esimiehellä on velvollisuus huolehtia siitä, ettei kukaan joudu asiattoman käytöksen uhriksi. Ja asiakkaalla ei ole mitään oikeutta syyllistyä esimerkiksi kunnianloukkaukseen, herjaukseen, uhkailuun tmv.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Itsekin olin vakuutusyhtiössä. Ohje oli, että luurin voi lyödä korvaan huutajalle ja käskeä soittamaan, kun osaa käyttäytyä.
Näin meitäkin ohjeistettiin, kun jouduttiin firman aspalinjalle vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Siivoojiakin arvostetaan enemmän kuin aspaa. Aspa on likasanko jolle saa huutaa, purkaa oman pahan olon, kiroilla, haukkua ja uhkailla. Myös tehnyt aspaa, en enää, en ala kenenkään heittopussiksi. Palvelkaa itse itseä jos osaatte hommat paremmin. Ei kiinnosta enää kiittämättömät pomot eikä ihmiset.
Miksi tähänkin pitää siivoojat vetää? Kuvitteletko jotenkin ansaitsevasi parempaa kohtelua kuin siivooja? Kuulutko kenties niihin jotka syyttävät siivoojaa kun työpaikalla tapahtuu jotain mille pitää löytää syyllinen? Usein siivoojalla ei ole mahdollista edes tehdä asiaa josta syytetään.
T.siivooja
On myös aspoja jotka ovat kaikki tietäviä jankkaajia. Inhottaa kun joutuu soittelemaan useaan otteeseen ja ylemmälleen ei voi yhdistää vaikka asiasta ei itse tiedä on vaan tietävinään. En kuitenkaan huuda mutta on meinannut hermot mennä myös minulla rauhallisella ihmisellä. En välttämättä usko et ap.l on tästä kyse. Hulluja on vaan aikapaljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pomo päättää, et sinä.
Paskapuhetta.
Ei ole. Jos pomo sanoo, että kiltisti kuuntelet haukkumisen, niin kuuntelet tai saat nuhteita.
Huutaminen on henkistä väkivaltaa. Pomo ei saa altistaa alaisiaan väkivallalle.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun on huonot ajat, asiakkaat ottaa siitä kaiken irti ja sikailee, kun tietää, että yrityksillä on kova kilpailu asiakkaista.
Lisäksi on tullut lisää vilppiä eli koitetaan saada taloudellista hyötyä. Nämä on niitä huonon talouden seurauksia...
1. Voisitko lopettaa huutamisen.
2. Lopeta huutaminen.
3. Soita uudelleen kun olet rauhoittunut, luuri kiinni.
Yli 7 vuotta puhelintuessa. Noi kaikki 3 vaihetta puhutaan asiakkaan päälle, ei tarvitse odottaa vuoroa.
Vierailija kirjoitti:
On myös aspoja jotka ovat kaikki tietäviä jankkaajia. Inhottaa kun joutuu soittelemaan useaan otteeseen ja ylemmälleen ei voi yhdistää vaikka asiasta ei itse tiedä on vaan tietävinään. En kuitenkaan huuda mutta on meinannut hermot mennä myös minulla rauhallisella ihmisellä. En välttämättä usko et ap.l on tästä kyse. Hulluja on vaan aikapaljon.
Olen ollut aspoissa, ja ei niissä tosiaan ole voinut "yhdistään ylemmälleen".
Huutakoon ken tahtoo, mie en kuuntele. Se on moro.
T. Mummo54
Ei tarvitse kuunnella kenenkään huutamista. Toisaalta enenää lähtisi aspatyöhön alle viiden tuhannen kuukausipalkan olisi huutamista tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, kun ei se vastaus muutu miksikään vaikka kysyisi samaa asiaa kymmenellä eri tavalla ja sanakäänteellä. Ei - ei ole nopeampaa postitoimitusta kuin ne vaihtoehdot, jotka näkyvät nettisivuilla ja jokainen toimituksen ja tilauksen nopeampi käsittely ja tuotteen valmistus on tasan tarkkaan kiinni kiusaamasi aspan hyväntahtoisuudesta ja siitä onko jonoa vai ei.
Ei -ei ole myöskään erityiskohtelua juuri sinua varten vaikka omasta mielestäsi olisit tärkeämpi ja kiireisempi asiakas, kuin kaikki he, jotka ovat olle
et jonossa sinun edelläsi ja odottaneet sinua kauemmin omaa vuoroaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Itsekin olin vakuutusyhtiössä. Ohje oli, että luurin voi lyödä korvaan huutajalle ja käskeä soittamaan, kun osaa käyttäytyä.
Näin meitäkin ohjeistettiin, kun jouduttiin firman aspalinjalle vastaamaan.
Meillä ohjeistettiin ensin käskeä soittamaan uudestaan ja sitten vasta lyömään luurin kiinni. Toimii paremmin=)
Vierailija kirjoitti:
Huoh, kaikki eivät sovi asiakaspalveluun, vaikka haluaisivat. Liian usein asiakas vetää kierrosta oikeutetusti, ja sitä ei tule ottaa henkilökohtaisesti. Aspa osaa "ulkoistaa" itsensä
Tämä. Mitä uniikkeja lumihiutaleita työntekijät kuvittelee nykyään olevansa? Tylyttää asiakkaita minkä ehtii ja jaksaa, mutta asiakkaan pitäisi vaan kiitellä hyvästä palvelusta,,,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh, kaikki eivät sovi asiakaspalveluun, vaikka haluaisivat. Liian usein asiakas vetää kierrosta oikeutetusti, ja sitä ei tule ottaa henkilökohtaisesti. Aspa osaa "ulkoistaa" itsensä
Tämä. Mitä uniikkeja lumihiutaleita työntekijät kuvittelee nykyään olevansa? Tylyttää asiakkaita minkä ehtii ja jaksaa, mutta asiakkaan pitäisi vaan kiitellä hyvästä palvelusta,,,
Eipä kyllä tarvitse ihmetellä, minkä takia asiakkaat nykyään välttelee näitä olevinaan asiakaspalvelijoita kuin ruttoa ja tilaa tuotteet mieluummin kiinalaisista nettikaupoista.
Itse myöskin vakuutusyhtiössä, korvauspuolella töissä. Meillä ei ole mitään virallista "linjaa" pitääkö huutavia asiakkaita ym kuunnella. Mutta itse en kuuntele huutoa, haukkumista, kiroilua, v**ilua tai vastaavaa. Puhelu loppuu heti. Pitää arvostaa itseään sen verran että tollasta ei kuuntele, kenenkään ei pitäisi työssään sellaista kuunnella. Ja en aikaani törkimyksille anna :)
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni keneltäkään ei tule hyväksyä epäasiallista käytöstä.
Koskee myös yrityksiä ja heidän ns. asiakaspalveluaan.
No jos on meklari, pitää kestää huutamista. Olkaa hiljaa ja huutakaa!