Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen pitäisi osata mennä yksin tai kaverin kanssa,ilman aikuista elokuviin? Ostaa liput,löytää okea sali ym

Vierailija
01.06.2025 |

Kaveri ihmettelee kun vien 11v poikani ja hänen kaverinsa leffaan.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu toki lapsesta, matkasta ja onko leffassa käyty ennenkin. Mutta sanoisin, että kyllä 10-vuotias tuon osaisi.  Sen lipun saa ostettua edelleen kassaltakin.   Tai vanhempi ostaa liput ja välittää lapsen kännykkään.

Vierailija
22/31 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä nyt sali ja paikka pitäisi osata löytää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap varmaan luulee että koulussa opetetaan kaikki ja että vanhempien ei tarvitse muuta tehdä kuin hössöttää. 

Vierailija
24/31 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaisin että menin ensimmäisen kerran yksin elokuviin n. 10-vuotiaana (elokuva oli Arkajalat/ The Goonies), mutta pienehkössä kunnassa, jossa oli vain yksi elokuvateatteri ja -sali.

Vierailija
25/31 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut varmaan 11, kun sain mennä 35km päässä (bussilla) olevaan elokuvateatteriin, samanikäisen kaverin kanssa, katsomaan Dr. Dolittlea :D Yhtään en kyllä muista yksityiskohtia tultiinko sieltä bussilla kotiinkin, vai hakiko jommankumman vanhempi meidät, mistä saatiin liput. Poppareita ja limua on varmaan osattu itse ostaa ainakin :D

t. 38v

Vierailija
26/31 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 15v ei ole vielä ikinä kulkenut edes julkisilla yksin. Yhdessä ollaan menty vasta pari kertaa. Viime kerralla käytti ekaa kertaa omaa bussilippua itse ja halusi et mä meen eka ja ostan matkan.

Vierailija
27/31 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 15v ei ole vielä ikinä kulkenut edes julkisilla yksin. Yhdessä ollaan menty vasta pari kertaa. Viime kerralla käytti ekaa kertaa omaa bussilippua itse ja halusi et mä meen eka ja ostan matkan.

Ja olet ylpeä kasvatuksen tuloksesta? Miten selviää aikuisena vaikkapa laskujen ja vuokranmaksusta? Varmaan pyytää sitten äitiä maksamaan nekin.

Vierailija
28/31 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti pojasta kasvaa semmoinen vässykkä joka ei uskalla vastata edes puhelimeen, katsoa silmiin, ja pienenkin kriisin iskiessä hajoaa pieniksi palasiksi jos äiti tai joku äidinkorvike ei ole passaamassa.

Vierailija
29/31 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

9v ja 11v kaveri meni meillä aika vasta. Kävellen toki pääsivät ei tarvinnut julkisia.

Vierailija
30/31 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotiaana, edellyttäen tietysti että on aiemmin käynyt elokuvateatterissa.

Vierailija
31/31 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti pojasta kasvaa semmoinen vässykkä joka ei uskalla vastata edes puhelimeen, katsoa silmiin, ja pienenkin kriisin iskiessä hajoaa pieniksi palasiksi jos äiti tai joku äidinkorvike ei ole passaamassa.

En tiedä miksi poikaa pitää nimitellä vanhempiensa virheiden takia..ei ole hänen syynsä jos kasvatetaan avuttomaksi. Voin kokemuksesta kertoa että se on lapselle karmea taakka  ja ei yhtään naurun asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi