Onko tuhoon tuomittu ajatus erota nyt, mutta muuttaa vasta elokuussa erilleen?
Olen pitkään harkinnut eroa ja nyt on tilanteet siinä pisteessä että en enää kestä. Löysin hyvän vuokrakämpän mihin muuttaisin lapsen kanssa, 3km päähän isästä. Asunto vapautuisi kuitenkin vasta elokuussa, eli jos nyt sovitaan erosta, täytyisi saman katon alla asua vielä 2kk.
En tiedä tuleeko erosta riitaisa, mies on ainakin uhkaillut jo nyt tekevänsä itselleen jotain jos hänet jätän. Pitäisikö tämän takia salata toinen asunto ennen kun kerron erosta?
Mielelläni jättäisin lapsen isälleen, mutta en heti kun ero ilmenee jos mies onkin itsetuhoinen eikä vain koita kiristää
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi olla helpompaa asua erilään jo eron jälkeen jos on riitoja muutenki. Oma eroni meni niin että asuttiin hetken yhdessä vielä kun laitettiin 1. vaiheen paperit sisään. Mut siitä reilu kk päästä lähetin miehen pois. Koska rupes aukoo päätään liikaa. Parempi oli lähteä ettei tilanne olisi viä pahentunut. Tein itse jo 3 v. Etukäteen henkistä eroa toiseen kun hän oli töis muualla. Joten oma osani erosta meni helpommin. Ja onnex toisella ei ollu kämpään mitään omistamisia.
Meillä on toisin päin, mies on käyttänyt tilannetta hyväksi kun vasta nyt olen 10 vuoden jälkeen tajunnut etten omista mitään, kaikki on miehen. Onneksi meillä ei ole avioehtoa.
Miten muuten kun mä oon velaton ja miehellä on mm talolainaa, niin onko mun pakko maksaa jotain vaik
Avioliitossa, vielä
Vierailija kirjoitti:
Eiii ! Älä vie lasta isältään, yritä muuttaa jotain itsessäsi kun nyt on jokin hankalampi vaihe menossa. Miksi et voi antaa lasta isälleen jos eroaisitte jos sinä kerran haluat erota ja miehesi ei halua. Ero on aivan hirveä paikka isälle kun rakastaa lastaan, siitä siinä hänen reaktiossa on kyse ettei hän kestä eroa lapsestaan ja perheen hajottamista. Yleensä molemmat vanhemmat rakastavat lapsiaan yli kaiken.
Nyt ei kannata ajatella eroa muutenkaan, maailman tilanne ja ihmissuhde ilmasto on tällä hetkellä hyvin levoton ja riitainen, mutta syksyllä helpottaa! Saat varmaan omat mietteesikin erosta vielä muuttumaan ja itsesi tyytyväiseksi parisuhteeseenne kunhan ajattelet parisuhteessa miehesikin parasta ja yrität olla hyvä puoliso miehellesi. Ihmissuhteissa on aina haasteita. Ne ovat elämän suola. Hyvät ja huonot vaiheet vaihtelevat eihän meillä aina paista aurinko eikä aina sada.
Niin että mua haukutaan joka päivä tyhmäksi, ei kysellä kuulumisia, kerrotaan siitä että mun tarttee olla onnellinen että hän on ainoa joka suvaitsee olla mun kanssa, on ne syyt miksi mun tarttee muuttaa itseäni?
Ap
Tärkein kysmys tähän liittyen: oletteko avio- vai avoliitossa?