Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen mielikuva sinulla on miehestä, joka ajaa rahoitusyhtiön autolla?

Vierailija
01.06.2025 |

Minulla tulee mieleen, että tekeekö muutenkin elämässä huonoja valintoja. En ymmärrä, että yritetään olla jotain muuta kuin oikeasti ollaan. Halutaan pitää yllä kulissia, johon ei oikeasti ole varaa. Säälittää lähinnä. Pysyn kaukana näistä.

N23

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pysy vaan. Meillä on kaksi ei omaa autoa,mutta monikin ihmettelee miten siivoojalla on varaa ajaa uudella hybridillä. Meillä on ihan hyviä valintoja, ei maksuhäiriöitä ja rahaa jää ylikin törsäilyyn. Just piti kaupasta hakea vaan vissyä mut lopulta ostelin n.70 eurolla sitä sun tätä.

Vierailija
2/9 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni ei ollut käteistä 22 000€ maksavaan autoon. Oli muutama sata km ajettu voordi. Meillä on myös velallinen okt. Ihan tavallisia työläisiä ollaan. Kuukausi nettoansio 4800 yhteensä. Lapsia on ja yksi vielä asuu kotona. En pidä edes itseäni mieheni huonona valintana.

N54

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni ei ollut käteistä 22 000€ maksavaan autoon. Oli muutama sata km ajettu voordi. Meillä on myös velallinen okt. Ihan tavallisia työläisiä ollaan. Kuukausi nettoansio 4800 yhteensä. Lapsia on ja yksi vielä asuu kotona. En pidä edes itseäni mieheni huonona valintana.

N54

Korjaan, autolaina pankista, ei rahoitusyhtiöltä.

N54

Vierailija
4/9 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään mieltä. Ei voisi vähempää kiinnostaa miten on autonsa rahoittanut. 

Itsellä ollut autoja niin "käteisellä" kuin rahoituksellakin. Korothan sen ratkaisee että kumpi on taloudellisesti järkevämpi. Toki on niitäkin jotka mieluummin maksavat enemmän siitä ilosta että ei ole velkaa, mutta minusta se on vähän tyhmää.

Vierailija
5/9 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua nolottaa jo se,  että mies ajaa firmansa autolla. Ei siinä tosin logoja ole, mutta kaikki tietää, että ei se ole oma.

Vierailija
6/9 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pääoma kiinni osakkeissa. Auton ostin 40k€ rahoituksella. Korko on 2%. Mulla on osakesalkussa 50k€ arvo. Väitän saavani parempaa tuottoa kuin tuo 2% korko on. 

M38

Vierailija
7/9 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua nolottaa jo se,  että mies ajaa firmansa autolla. Ei siinä tosin logoja ole, mutta kaikki tietää, että ei se ole oma.

Eikös tämä ole hyvä tilanne? Itsellä sama, saa valita auton (uuden) joka kolmas vuosi. Työpaikka maksaa myös kaikki autoiluun liittyvät kulut. Jos mietitään auton kuluja niin auton hinta siinä 70-80k€ ostaessa uutena. Siihen päälle huollot, vakuutukset, verot, renkaat, polttoaine mieletön määrä erilaisia kuluja. 

Vierailija
8/9 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään semmosta.

Vierailija
9/9 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai? Mä en aavistanut että se on huono asia. Sorry. Kävi nimittäin niin, että auto piti vaihtaa uudempaan (tarvitsen sitä työni hoitamiseen, eli sen pitää olla joten kuten luotettava, ei volsu). Autoliike tarjosi rahoituksen 0% korolla ilman kuluja. Ja mä hullu suostuin? Kun äiti on opettanut, että jos joku tarjoaa käsi pitkänä ilmaista rahaa, niin siihen tarjoukseen kannattaa tarttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi