Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkän suhteen jälkeen - erosta puhumisen aloittaminen

Vierailija
01.06.2025 |

Miten olette aloittaneet puhumaan erosta pitkässä suhteessa, jossa ollaan oltu yli 10 vuotta naimisissa ja kaksi alakouluikäistä lasta?

Tarkoitus ei ole laittaa välejä poikki vaan säilyttää lasten vuoksi hyvä keskusteluyhteys, jossa voidaan sopia asioista, kuten aikuiset ihmiset. Koulun ja kavereiden vuoksi tultaisiin asumaan isossa kaupungissa muutaman kilometrin säteellä toisistamme ja varmasti kohtaamaan esim. kaupoissa jne. arjen tilanteissa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole puhunut erosta ja tiedät jo missä tulisitte asumaan? Ja, että olisitte hyvissä väleissä? Eli siis olette jo sopineet nuo asiat? Vai miten voit tietää tuon kaiken? 

Vierailija
22/26 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole onnellinen. Oletko sinä? 

Jotenkin noin taisin aloittaa. Fast forward noin vuosi niin alettiin puhua erosta. 

En tiedä mistä tämä kumpuaa, mutta jotenkin tuntuu siltä että en ole oikeutettu omaan onnellisuuteen. En oikeastaan edes tiedä miten tekisin itseni onnelliseksi.

Katson komediasarjoja ja YouTube videoita, joissa lahjakkaat ihmiset tekevät sitä mitä haluat. Usein itken onnesta vaikka suurin osa on jenkkien käsikirjoittamaa viihdettä.

Mitä sitten haluaisit tehdä? Haluatko olla lahjakas? Haluatko jonkun "oman jutun" ? Miksi? Kaipaatko ihailua, kunnioitusta, tunnustusta? Vaiko vain tunnetta, että olet omasta mielestäsi lahjakas? 

Miten on identiteettisi laita? Tiedätkö mistä tykkäät ja mistä et? Tiedätkö mitä haluat? Tiedätkö kuka olet? Näetkö its

En oikeastaan tiedä mitä haluaisin tehdä. En ole koskaan ollut missään hyvä. Koulussa valittiin joukkueeseen 2-4 viimeisen joukossa urheiluun, koulussa olin ala/yläasteella melkein 9 oppilas, mutta lukiossa romahdin mm. matikassa pohjalle. Minulla on kuitenkin teknisen alan AMK tutkinto ja tulot paremmat kuin n. 85% palkansaajista. Ehkä ainoa asia mistä olen jotenkin ylpeä, mutta puolison heikot tulot ja rahaa huolimattomasti käyttävä elämäntapa johtanut siihe, että ei niistä tuloista jää mitään säästöön.

Tykkään valokuvata, mutta kuvista ei sosiaalisessa mediassa tykkää juuri kukaan. Heitän myös frisbeetä, mutta olen siinä heikko. Fyysinen kunto on ikäistäni heikompi.

Puolison menot menee aina edelle ja minä olen kotona lasten kanssa. Mm. käynyt kaksi kertaa ulkomailla tänä vuonna ja menossa vielä ainakin kerran ja kaksille festareille. Minä ehkä perhereissulle syksyllä, jos saadaan raha kasaan.

Vanhempi menee itsekseen, mutta nuoremman kehityshäiriö sitoo kotiin vielä vuosiksi. Kumpikaan meistä ei halua ottaa häntä mukaan esim. kauppaan tai harrastuksiin, johon voisi ottaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette ole puhunut erosta ja tiedät jo missä tulisitte asumaan? Ja, että olisitte hyvissä väleissä? Eli siis olette jo sopineet nuo asiat? Vai miten voit tietää tuon kaiken? 

Ajatuksia ja toiveita. Ei voi koskaan tietää miten oikeasti kävisi.

Meistä kumpikaan ei halua lapsille kokonaan uutta elämää. Sama koulu on mahdollista säilyttää muuttamalla samalla alueella.

-AP

Vierailija
24/26 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen yhteisen harrastuksen pitäisi tietysti olla jotwin, mitä MOLEMMAT haluavat tehdä. Ei toimi silleen, että  yrittää pakottaaa toisen omaansa mukaan. Toimii silleen, että menee aamukahvilla sunnuntaina toisen viereen istumaan ja alkaa vaan jutella. Ja ei kannata yrittää mitään liian suureellista, varsinkin jos on voimia vievä arki muuten. Parempi puuhastella vaan yhdessä jotain arkista mutta mukavaa.

Ja ehdottomasti, jos ap ei edes tiedä, miten tekisi itsensä onnelliseksi, niin ei se tilanne eron myötä tuosta parane. Ongelma on hänessä, ei suhteessa, ja siksi se ongelma jatkuu suhteen jälkeenkin. Joskus ongelma tietysti on helpompi ratkaista kun suhdetta ei ole (esim jos kumppani on lyttäävä tai kontrolloiva tai epåluotettava, mutta silti se on ratkaistava itse, eikä se itsestään katoa tuollaisenkaan kumppanin kadotessa )

Mut siis joo, jos ap haluaa eron, parasta olisi sanoa suoraan, että olen tässä suhteessa tyyt

Ei herranen aika näitä neuvoja. Ei rakkaudetonta kaveriliittoa korjata jollain yhteisellä harrastuksella. Tunteet eivät syty mistään harrastuksista tai väkisin yhdessä asioita tekemällä. Ero Apn kuvailujen perusteella on paras ja ainoa vaihtoehto. Luultavasti suuri helpotus sitten kun laastari on repäisty.

Vierailija
25/26 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
26/26 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät haluaako olla hyvissä väleissä ja säilyttää keskusteluyhteys ??

Kaveri, kun teki itse eroa ex miehestään, niin se höpötteli hyvistä väleistä jne. Kun otti asian esille, niin äijä pakkasi kamat ja häipy. Yhteisiä lapsia ei ollut, niin ei tarvinut jäädä ihmettelemään. Ei ole miehestä kuulunut yhtään mitään, kun sulki oven.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan