Sijoittaminen ja tuotto
Paljon puhutaan nykyään tuosta sijoittamisesta. No, onko kukaan saanut merkittäviä tuloksia esim. 50e kuukaudessa? Vai millaista summaa pitää laittaa, että 5-8 vuodessa "muuttuu Kroisokseksi"? kertokaa konkreettisia esimerkkejä millä summalla aloititte ja montako vuotta ja nykytilanne.
Kommentit (17)
Kynä ja paperi kauniisti käteen. Tämä on ihan yksinkertaista matematiikkaa. Sun pitää ihan itse tehdä tämä työ jos haluat vaurastua.
Laske vaikka 5 % tuottoa vuodessa sijoitetulle pääomalle. Viisikymppiä kuukaudessa on 600 € vuodessa. Että ensi vuonna voisit saada 30 € pääomatuloa. Ei sillä rahalla ihan vielä vapaaherraksi heittäydytä.
Vierailija kirjoitti:
Laske vaikka 5 % tuottoa vuodessa sijoitetulle pääomalle. Viisikymppiä kuukaudessa on 600 € vuodessa. Että ensi vuonna voisit saada 30 € pääomatuloa. Ei sillä rahalla ihan vielä vapaaherraksi heittäydytä.
Mistä saat 5% tuottoa suomessa kun pelkkä pääomatulovero 30%. Ulkomailla ehkä dollaritileistä.
N. 500 € laitan kuussa. Nyt kasassa 115k ja jos historia toistaa itseään ja summa tuplaantuu 7v välein, sekä jatkan säästämistä, niin 50v voipi jäädä eläkkeelle. Ikää nyt 21v
aloitin 10 markalla kuukaudessa. Eli se "kuuluisa" alkupääoma jota kuulemma pitää olla hirveästi että sijoittaminen kannattaa oli 10 markkaa. Tällä hetkellä sijoitusten arvo kuusinumeroinen ja tuottaa pelkkinä osinkoina 5 numeroisen summan vuosittain.
Sijoituksilla on maksettu tämä asunto missä asun, kolme uutta autoa ja tällä hetkellä maksan elämiseni sijoitusten tuotoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saat 5% tuottoa suomessa kun pelkkä pääomatulovero 30%. Ulkomailla ehkä dollaritileistä.
mitää v*tta tuolla pääomatulovero% on tekemistä tuon tuoton kanssa?
Ja BTW niiden ulkomailta saatuja pääomatuloja verotetaan suomalaiselta Suomessa asuvalta IHAN SAMALLA PROSENTILLA (kokonaisuudessaan) kuin kotimaastakin saatuja.
Ja tässä muutama esimerkki joista on saanut PELKKÄÄ OSINKOTUOTTOA YLI 5 %, arvonnousut vielä erikseen.
-nordea
-mandatum
-partnera
-Dovre Group
-titanium
-Fortum
-Aktia
-ålandsbanken
Sijoitin aikoinaan muutaman vuoden ajan jonkun kympin kuussa johonkin pankin sijoitusrahastoon.
Rahaa sinne meni yhteensä noin 450€
Nyt salkun arvo on 399€.
Parasta tässä on se, että toistaiseksi Suomessa ei vielä tappioista veroteta!
Vierailija kirjoitti:
Miten niin "ensi vuonna"?
Jos minä maanantaina sijoitan niin todennäköisesti saan jo pääomatuloa tästä sijoituksestani ensi kuussa tai viimeistään sitä seuraavana kuukautena.
Eli KUN sijoitan 50 maanantaina niin hyvällä tuurilla saan pääomatuloja jo tässä kuussa, todennäköisesti ensi kuussa tai viimeistään elokuussa.
Vierailija kirjoitti:
N. 500 € laitan kuussa. Nyt kasassa 115k ja jos historia toistaa itseään ja summa tuplaantuu 7v välein, sekä jatkan säästämistä, niin 50v voipi jäädä eläkkeelle. Ikää nyt 21v
Reaalinen ja nimellinen tuotto ovat kaksi eri asiaa mikä kannattaa muistaa ja ymmärtää niissä haaveissa ja laskelmissa.
Saan tuottoa 370 euroa nettona kuussa vuokraamalla asuntoa. 12 vuotta olen asuntoa vuokrannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reaalinen ja nimellinen tuotto ovat kaksi eri asiaa mikä kannattaa muistaa ja ymmärtää niissä haaveissa ja laskelmissa.
Jos 30 vuotta pistää 500 € kuukaudessa pörssiosakkeisiin niin aivan sama miten sitä laskee niin ERITTÄIN todennäköisesti voi jäädä varakkaana eläkkeelle. Siinä on aika iso mahdollisuus päätyä miljonääriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, muistelen, että esìm Euroopassa osakemarkkinoiden keskimääräinen, reaalinen tuotto 123 vuoden tarkastelujaksolla oli ollut noin 4 prosenttia eikä mitään 7 prosenttia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittamalla vaikka Helsingin pörssiin indeksirahaston kautta. Jos katsotaan toteutunutta historiaa niin pitkällä aikavälillä tuotto on ollut reilusti tätä tavoitetta suurempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, muistelen, että esìm Euroopassa osakemarkkinoiden keskimääräinen, reaalinen tuotto 123 vuoden tarkastelujaksolla oli ollut noin 4 prosenttia eikä mitään 7 prosenttia
Muistelet väärin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistelet väärin
Credit Suissen keräämään ja tulkitsemaan aineistoon tuon lukeman perustan. Laita hakusanaksi vaikka Salkunrakentaja niin löydät asiasta oikein hyvää materiaalia.
Siis mä sijoitan korkoo korolle. Sit mä (tai siis iskä) oon ostanu mulle sijotus asunnon. Siitä mä saan tuottoi ja mä voin laittaa nekin sijotukseen. Siitä saa lisää korkoo. Sit mä katson mitä mä ostan kaupast jotta mä säästän siinäkin. Mulla menee tosi vähä rahaa ruokaa. Joskus käyn syömässä äitin luona. Mut mä säästän siinä ja saan taas korkoo korolle. Sit mä voin jäädä eläkkeelle jo 25v kun mä oon ollu niin taitava. Iskä sano tukevasa mua.
Tuollainen 50e on lähinnä säästämistä pahan päivän varalle. Kerro se sadalla niin voit alkaa odottaa jonkinlaista tuottoa.