Finnairin lennolta peruttiin ruuat ja pelkkä käsimatkatavara mukaan
Kommentit (46)
Käsittämätöntä, että oletetaan ihmisen olevan lähes samoissa vaatteissa loman ajan. Käsimatkatavaroihin ei kalsareita kummempaa mahdu. Tuliaisiakaan ei tarvitse ostaa, eikä niitä vaatteitakaan, ei kai sitä takaisin tullessa voi sittenkään ruumaan mitään laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä, että oletetaan ihmisen olevan lähes samoissa vaatteissa loman ajan. Käsimatkatavaroihin ei kalsareita kummempaa mahdu. Tuliaisiakaan ei tarvitse ostaa, eikä niitä vaatteitakaan, ei kai sitä takaisin tullessa voi sittenkään ruumaan mitään laittaa.
mahtaa olla isot kalsarit, jos ei muuta käsimatkatavaroihin mahdu. Itsellä on käsimatkatavaroissa aina mukana vaihtovaatekerta, mahdolliset lääkket, vettä ja joku kevyt pyyhe, noin esimerkiksi. Käsimatkatavarakassi on tietenkin mahdollisimman suuri, eli sopii ilmoitettuihin maksimimittoihin.
Miten te saatte 8kg mahtumaan kahden tai kolmen viikon tavarat? Jo laukusta yleensä tulee 1-2 kg, parit kenkäparit, liikuntavarusteet (salikamat esim), alusvaatteet, takit, paidat, housut, mekot ja kosmetiikka. Mulla menee tuohon sen melkein 20kg ja laukkuna on keskikokoinen matkalaukku. Yleensä jätän kaiken mahdollisen ruumaan ja kentällä on mukana vain pikkulaukku, jossa on kännykkä, passit, kotiavaimet ja kukkaro, työmatkalla on lisäksi läppäri omassa pussissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että kaksi viikkoa lentokoneessa?
Lähe itse kahden viikon reissuun käsimatkatavaroin varustautuneena.
Helppoa. Olen ollut monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten te saatte 8kg mahtumaan kahden tai kolmen viikon tavarat? Jo laukusta yleensä tulee 1-2 kg, parit kenkäparit, liikuntavarusteet (salikamat esim), alusvaatteet, takit, paidat, housut, mekot ja kosmetiikka. Mulla menee tuohon sen melkein 20kg ja laukkuna on keskikokoinen matkalaukku. Yleensä jätän kaiken mahdollisen ruumaan ja kentällä on mukana vain pikkulaukku, jossa on kännykkä, passit, kotiavaimet ja kukkaro, työmatkalla on lisäksi läppäri omassa pussissaan.
Helposti. Tarvittaessa käytän pesulalveluita, joko hotellin taikka paikallisen pesulan.
Olin kuukausi sitten lentomatkalla finnairin koneessa ja mulla oli vain käsimatkatavara ja ukko kysyi että "is it checked bag" ja sanoin vahingossa että yes yes kun ekaa kertaa matkustan niin vähän ulalla noista. Sitten ne otti sen käsimatkatavaran sinne ruumaan mutta kirjasti siihen että 1/10kg. Onko tietoa miks noin kun ekalla lennollahan millä tulin niin laitettiin tavara itse sinne ylös. Juoksin kyllä kysymään sinne että ei kai mitään lisämaksua niin sanoivat että ei ei :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin palaamassa kanarialta kahden viikon lomalta kun paikallinen huolinta meni johonkin korpilakkoon.
Yli 10 tunnin säätämisen jälkeen päädyttiin siihen että ruumaa ei purettu, vain matkustajat vaihdettiin
Me lensimme seuraavan porukan matkatavaroiden kanssa Suomeen ja meidän matkatavaramme jäivät kanarialle.
En minä niitä likapyykkejä ja paria viinapulloa ihan heti kaivannutkaan mutta juuri talvipalttoot päällä kanarialle saapuneita saattoi naurattaa kun uimakamat ja kesävaatteet toimitettiin kolmen päivän päästä.
Huvittavinta oli se kun kello neljä aamulla saavuttiin Helsinki-Vantaalle ja yksi neljän lapsen keski-suomalainen perhe alkoi taivastella että auton avaimet tuli pakattua ruumaan menevään matkalaukkuun että mitäs nyt kun viiden tunnin päästä pitäisi olla töissäkin
Tossa on kyllä niin klassinen moka/pakk
Et ole koskaan tehnyt mitään virhettä elämässäsi?
Ei ole mikään ongelma. Lentolaukkuun mahtuu hyvin kymmenet alushousut, parit rintaliivit, pari mekkoa, housut, shortsit, pari paitaa. Lenkkarit jalkaan ja laukkuun kevyet sandaalit. Kosmetiikka pieniin purkkeihin. Nuo ei edes paina 8kg. Hotellissa voi lavuaarissa pestä alusvaatteita ja paitoja. Monesta paikasta löytyy pesulat. Evääksi voi pakata pähkinöitä ja suklaata, hyvin selviää pitkönkin lennon. Ennen porttia voi ostaa vesipullon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no ei mulla koskaan muuta ole, kaikki tarpeellinen, passi ja hammasharja, vaihtokalsarit.
Kohdemaassa on kauppoja.
Mihin ihmeessä tarvitsee enemmän tavaraa kuin käsimatkatavarat?
Olen usein ollut kuukaudenkin reissussa ja mukana pelkät käsimatkatavarat.
Vierailija kirjoitti:
Lömalle raahaat läppärin...hah
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Osprey Fairview 40 matkailurinkka, joka menee käsimatkatavarana lähes kaikilla lentoyhtiöillä. Siihen ja käsilaukkuun mahtuu kaikki mitä tarvitsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhä yksinkertaisuus. Osta niin monelle laukulle lippu kuin haluat. Itsellä oli viimeksi käsimatkatavaa + iso laukku + 2 kissan kuljetusboksi
Vierailija kirjoitti:
Ruoka peruttu?
Näistä ruoan perumisista tuli eilen viestejä. Itselläni oli alun perin lennot huomiselle, mutta kun alkuviikosta tuli viestejä mahdollisesta lakosta, siirsin lennot tiistaille. Eilen tuli ensin useampi viesti, että ruokatarjoilua on rajoitettu lennoillani ja mietin että jotkut pikku eväät ostan mukaan. Sitten illemmalla tulikin viestejä, että ruokarajoitukset eivät koskekaan minun lentojani, ainoastaan Barcelonan lentoja.
- Eri
Katsokaa kotimainen elokuva: Loma. Mies päätyy Kanarialle vaikka hänen kohteensa oli Alpit,ja siellä laskettelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lömalle raahaat läppärin...hah
Hän kirjoittaa työmatkalla on lisäksi läppäri
Vierailija kirjoitti:
Oletteko niin yksinkertaisia että ette osaa ostaa pakaaseillenne lippua ?🙄
Vierailija kirjoitti:
Ruoka peruttu?
Euroopan lennoilla.
Parempi näin että olisi koko lento peruttu.