Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi köyhä kaveri antaa paljon lahjoja?

Vierailija
31.05.2025 |

Olen tuntenut erään ihmisen 10 vuotta.Hän on vähävarainen, mutta antaa silti paljon lahjoja ihmisille. Joskus mua ihan nolottaa ottaa lahja vastaan, esimerkiksi silloin kun sain häneltä Iittalan astiaston syntymäpäivälahjaksi.

Olen myös antanut hänelle lahjoja, mutta en niin paljon enkä yhtä kalliita. Antaa lahjoja myös muille ja esim.sellaisille, jotka ei huomioi häntä ollenkaan.Esimerkiksi sisaruksiltaan hän ei saa lahjoja, mutta silti muistaa näitä runsaasti.

Oonkin miettinyt, että onkohan hänellä joku paha henkinen ongelma, tyyliin hakee muilta hyväksyntää jatkuvalla lahjojen antamiselle?!Ei tunnu normaalilta, että ihminen, jolla on rahasta tiukkaa, käyttää niin isoja summia lahjoihin ( ja myös sellaisten ihmisten lahjoihin, joilta ei saa mitään) 

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ainakin osoittaa arvostavansa muistamista, ehkä kaipaisi sitä itsekin. Ei ole niitä, jotka miettivät, antaako lahjaksi 20 vai 30 euroa.

Vierailija
2/50 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ainakin osoittaa arvostavansa muistamista, ehkä kaipaisi sitä itsekin. Ei ole niitä, jotka miettivät, antaako lahjaksi 20 vai 30 euroa.

Joo, mutta miksi antaa vuosikymmeniä lahjoja ihmisille, joilta ei saa mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto. Yrittää saada hyväksyntää sillä tavoin. Toki siinä on mukana myös antamisen ilo.

Vierailija
4/50 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on kroisos, mutta elää vaatimattomasti. Hänen näkövinkkelistään sinä olet köyhä.

Vierailija
5/50 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha sanonta menee, että köyhä antaa vähistään, mutta sitten kun on tuollainen kokopaskakokkare tai muuten vaan kieroon kasvanut  täysimulkku niin ainoa ajatus on vain minä, minä ja minun saatanan napani minulle kuuluu kaikki.

Vierailija
6/50 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän on kroisos, mutta elää vaatimattomasti. Hänen näkövinkkelistään sinä olet köyhä.

Tiedän, että on ajoittain saanut toimeentulotukea, ei kuitenkaan säännöllisesti. Eli ei voi olla varakas. Tekee matalapalkkaista työtä. Ap

Vierailija
7/50 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on mukava muita kohtaan.

Vierailija
8/50 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha sanonta menee, että köyhä antaa vähistään, mutta sitten kun on tuollainen kokopaskakokkare tai muuten vaan kieroon kasvanut  täysimulkku niin ainoa ajatus on vain minä, minä ja minun saatanan napani minulle kuuluu kaikki.

Oli pohjalla " uhrautujalla" on kuitenkin viestistäsi näkyvä aggressiivisuus ja viha?

Vierailija
9/50 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on mukava muita kohtaan.

Hän ON mukava. Liiankin mukava. Hänestä pidettäisiin, vaikka ei antaisi lahjoja. Ehkä jopa enemmän. Ap

Vierailija
10/50 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä antaa vähästään, paha ei paljostakaan.

Vierailija
11/50 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Vierailija
12/50 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluu päästä pöksyihin.

Vierailija
13/50 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että se on tuota täysin. Siinä on jotain vähän pakonomaista miellyttämisenhalua hänellä. Ap

Vierailija
14/50 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että se on tuota täysin. Siinä on jotain vähän pakonomaista miellyttämisenhalua hänellä. Ap

Jatka kaikessa rauhassa omaa nolon pihiä elämääsi 

Ihmiset ovat erilaisia.

Vierailija
15/50 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatka kaikessa rauhassa omaa nolon pihiä elämääsi 

Ihmiset ovat erilaisia.

Höpö höpö, en ole pihi. Kuten sanoin, kyse on normaalin anteluaisuuden rajat ylittävästä lahjojen ostelusta. Ap

Vierailija
16/50 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta miksi antaa vuosikymmeniä lahjoja ihmisille, joilta ei saa mitään?

Mistä sinä tiedät hänen rahansa ja tulonsa?

Ja moni tyytyy vähään ja on pienestä kiitollinen ja loput antaa hyväntekeväisyyteen, joka antaa ihan tutkitusti iloa ja mielihyvää elämään, sekä terveyttä ja onnellisuutta. Muuten kaikki köyhät ja vähätuloiset olisivat onnettomia, mutta näin ei ole. Onnea ei voi ostaa rahalla. 

Vierailija
17/50 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaan sen tyylinen ihminen.

Vierailija
18/50 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo paljon sinusta, että et pysty uskomaan vilpittömään ihmiseen vaan haluat väkisin hakea taustalta jotain epämiellyttävää ja ikävää. 

Vierailija
19/50 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on oivaltanut elämässä, kun leivän ojentaa, sille luoja kaksi kasvattaa ja sitä leipää on riittänyt jaettavaksi, kun on itse saanut enemmän kuin tarvitsee. 

Vierailija
20/50 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole köyhä jos on varaa lahjoihin? Tai saanut edullisemmalla hinnalla? Tai antaa omaa pois? Ehkä haluaa ilahduttaa muita ja pitää kaverit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi