Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoruilusta ja miten sen saa loppumaan

Vierailija
31.05.2025 |

Miksi ihmiset juoruilevat muista ihmisistä, keksivät tarinoita ja myös mustamaalaavat ja miksi toiset kuuntelevat niitä ja uskovat, sekä antavat niiden vaikuttaa siihen miten kohtelevat juorujen kohdetta?

Miten juoruilun saa loppumaan, miten ihmiset saa ymmärtämään touhun typeryyden ja että se vain pilaa ilmapiiriä myös heiltä itseltään ja tekee heistä typeriä muiden silmissä?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmään kuulumisen tarve

Vierailija
2/32 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen vihamies yhdistää enemmän kuin hyvä ystävyys. 

JUoruiluun ei tarvitse osallistua, joten se on yksi keino saada juoruilu loppumaan. Toinen keino on esittää kysymyksiä juorunaiheesta, johon juoruilija ei osaakaan helposti vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jokaisen olla se juorunpesä.Elikkä se mihin juoru pysähtyy.

Vierailija
4/32 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostaa muka omaa arvoa joko omassa päässään tai sitten porukassa/yhteisössä. 

Vierailija
5/32 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Ihan kuin minun suusta ap sinun teksti

Vierailija
6/32 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään tästä kokemuksia: Esitti kaveriani vain koska halusi kuulla asioitani joita levitteli ihmisille jotka myös vihasivat mua

Vierailija
7/32 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä harrastaa yleensä ne, joilla on itsellään jotain salattavaa. Kun maalittaa jonkun, muiden huomio on itsestä pois, ja meheviä juoruja levittämällä muut alkavat luultavammin "pelkäämään". Tästä seuraa se, että muut otaksuvat juorun todeksi, eikä totuus kiinnosta. Pääasia, että oma status lauman hierarkiassa säilyy.

Vierailija
8/32 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki voisivat kysyä juorun kohteelta joskus pitävätkö juorut paikkansa.

Eräällä työpaikalla eräs kovin luotettu henkilö juoruilee pahoja muista, on ihan käsittämätöntä että häntä uskotaan jatkuvasti.

Vierailija
9/32 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä saa loppumaan paikoissa, missä se rehottaa osana kulttuuria muuta kuin armottomalla rankaisemisella, sillä sitä ylläpitävät yleensä vanhat naiset ja miehet.

Joissakin paikoissa siis ajatellaan, että panettelu ja juoruilu on "normaalia sosiaalisuutta". Että toisten asioista puhuminen, spekulointi, sörkkiminen, tunkeilu, ym. ovat se, miten elämää kuuluu elää.

Itse en vaan enää välitä siitä, mitä ihmiset sanovat. Ja siksi minusta ei varmaan muuta liikukaan, kun epätotuuksia tai jotain vanhoja juttuja, jotka eivät ole olleet relevantteja enää vuosiin. 

Ehkä kannattaa ennemminkin miettiä, että miksi itse hengailee pahansuopien ja laihamoraalisten yksilöiden kanssa.

Vierailija
10/32 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellään tästä kokemuksia: Esitti kaveriani vain koska halusi kuulla asioitani joita levitteli ihmisille jotka myös vihasivat mua

Ei edes esittänyt mutta vertasi kertomaani muualta kuultuun. Ihan kuin suurennuslasilla kytättiin. Outoa ja sairasta. Ihminen vielä vihasi minua niin mitä sillä on väliä puhuinko totta vai valehtelinko? No puhuin totta mutta koko juttu oli ihan sairas.

Vierailija
11/32 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä saa loppumaan paikoissa, missä se rehottaa osana kulttuuria muuta kuin armottomalla rankaisemisella, sillä sitä ylläpitävät yleensä vanhat naiset ja miehet.

Joissakin paikoissa siis ajatellaan, että panettelu ja juoruilu on "normaalia sosiaalisuutta". Että toisten asioista puhuminen, spekulointi, sörkkiminen, tunkeilu, ym. ovat se, miten elämää kuuluu elää.

Itse en vaan enää välitä siitä, mitä ihmiset sanovat. Ja siksi minusta ei varmaan muuta liikukaan, kun epätotuuksia tai jotain vanhoja juttuja, jotka eivät ole olleet relevantteja enää vuosiin. 

Ehkä kannattaa ennemminkin miettiä, että miksi itse hengailee pahansuopien ja laihamoraalisten yksilöiden kanssa.

Voivat olla samassa paikassa työssä, opiskelemassa tai asua samalla alueella.

Vierailija
12/32 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan ap puolesta; (Miksi hengailee pahansuopien ja laihamoraalisten yksilöiden kanssa)

. Oletko sinä tosissasi? Työelämässä tai opiskeluissa sitä seuraansa ei aina voi valita

Vierailija
13/32 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan ap puolesta; (Miksi hengailee pahansuopien ja laihamoraalisten yksilöiden kanssa)

. Oletko sinä tosissasi? Työelämässä tai opiskeluissa sitä seu

Jos antaa periksi ja vaihtaa paikkaa itse jatkuvasti, ei siinäkään ole järkeä. Antaisi pahan aina voittaa.

Vierailija
14/32 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoruilu ja pahan puhuminen selän takana on samaa sarjaa koulukiusaamisen kanssa. Pitäisi keksiä jokin keino millä tuo saadaan loppumaan kouluissa ja työpaikoilla.

Vierailija
15/32 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen alkanut juoruileemaan juoruilijoista ja sitten, että saavat ne varmasti kuullakseen: joko itse tai juoruina. Jos minua sitten siitä juoruilijat paheksuvat (yllättävää, että juoruilijat eivät tykkää, että heistä juorutaan :)), niin sanon, että tottakai se teilel sopii, koska itsekin juoruilette muista. Sillä lailla se loppuu pikkuhiljaa. ei kokonaan, mutta aina jollain syttyy lamppu ja lopettaa tai vähentää.

Vierailija
16/32 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille on ihan oma terminsä, 'sosiaalinen liima'.

Metodina juoruilu on helppoa ja halpaa ihmisliimaa eli mitä näppärin näennäisen me-hengen luoja yhteisöissä.

Juoruaja ikäänkuin hakee kiinnostavuusarvoa itselleen antamalla vaikutelman, että 'tietää jotakin, mitä muut eivät.' Juorujen lähde saa näin kepeää  puheapetta pöytään kahvi/tupakkatauoilla.

Sitten tietysti omana ryhmänään pahanilkiset tai kadehtivat yksilöt, jotka eivät missään nimessä halua nähdä jonkun tietyn hlön etenevän tai saavan tunnustusta lahjoistaan ja - tai panoksestaan. Sabotoimalla he koettavat tukkia kadehtimansa kohteen tulevaisuuteen suuntautuvat ura/suhdenäkymät.

Juoruilu on energeettisesti matalan frekvenssin aktiviteetti, joka lopulta syövyttää/ mädättää koko yhteisön yhteishengen, luontaisen rentouden sekä luottamuksen tiimin jäsenten väliltä.

Puhdas, rakentava puhe on hengellisyydessäkin [missä tahansa filosofiassa kristinuskon lisäksi, huom.] aivan niitä ensimmäisiä itsessä tiedostettavia ja muutettavia asioita.

Vierailija
17/32 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voivat olla samassa paikassa työssä, opiskelemassa tai asua samalla alueella.

Sitten voi keskittyä siihen työhönsä tai opiskeluun, ja vaihtaa mahdollisuuksien mukaan paikkaa.

Vierailija
18/32 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. Oletko sinä tosissasi? Työelämässä tai opiskeluissa sitä seu

Molemmista voi suoriutua ihan hyvin esim. jakamatta hirveästi mitään henkilökohtaisesta elämästään.

Vierailija
19/32 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissakin paikoissa siis ajatellaan, että panettelu ja juoruilu on "normaalia sosiaalisuutta". Että toisten asioista puhuminen, spekulointi, sörkkiminen, tunkeilu, ym. ovat se, miten elämää kuuluu elää...

. Oletko sinä t

Molemmista voi suoriutua ihan hyvin esim. jakamatta hirveästi mitään henkilökohtaisesta elämästään.

Riippuu kyllä työpaikasta tai opiskelupaikasta, ja yleensä nuorena sitä opiskellaan, silloin voi vielä uskoa toisten hyvyyteen, valitettavasti toisten hyvyyteen uskominen pitää jättää kokonaan pois

Vierailija
20/32 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissakin paikoissa siis ajatellaan, että panettelu ja juoruilu on "normaalia sosiaalisuutta". Että toisten asioista puhuminen, spekulointi, sörkkiminen, tunkeilu, ym. ovat se, miten elämää kuuluu elää...

. Oletko sinä t

Riippuu kyllä työpaikasta tai opiskelupaikasta, ja yleensä nuorena sitä opiskellaan, silloin voi vielä uskoa toisten hyvyyteen, va

Juu se on ihan totta. Jos haluaa elää hyvää elämää niin sitä saa tehdä tässä yhteiskunnassa melko yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme