Kuka on pienituloinen?
Tuli mieleen tosta pienituloisten ylellisyydet -ketjusta, että kuka oikein on pienituloinen?
Itse pidän itseäni pienituloisena, olen myyjä ja palkkani on 1600 euroa kuussa. Siitä kun makselee asuntolainan ja muut pakolliset menot, niin ei paljoa ylimääräistä jää.
Kommentit (10)
brutto on 2800, täällä on muut niiiiin hyvätuloisia. Olen yh ja makselen myös asuntolainaa....minulle ylellisyyttä on, että silloin tällöin ostan itselleni jonkun uuden vaatteen tai kengät.
mitä saat nettona? Musta toi on kyllä silti todella hyvä palkka ! Meidän tuttavista kukaan ei saa tuollaista palkkaa. Kaikilla pariskunnilla suunnilleen yhteensä tuo palkka !
Minä saan kotihoidon tukea n.350e/kk mies työttömyyspäivärahaa n.450/kk + soskusta saadaan n.250e/kk eli " tulot" yhteenäsä 1050e/kk.
Meillä siis yksi lapsi ja toinen tulossa jolloin rahatilanne hiukan helpottaa kun rupean saamaan äitiys/vanheimpainrahaa.
päälle), mutta asun pääkaupunkiseudulla ja asumiseen menee iso osa.
Onko muka nykyään 1900 + lapsilisät + elarit käteen vähän? Mä saan BRUTTONA reilusti alle 1900 ja en mä silläkään kehtaa valittaa.
kuka pitää itseään pienituloisena, minä pidän, vaikkei siis teidän mukaan olisi syytä pitää. Minulla vaan ystäväpiirissä on paljon oikein varakkaita ihmisiä ja itse olen vain amk:n käynyt yh..... Suhteellista ovat siis pienet tulotkin.
kaveripiiriin verrattuna. Kyllä ihmisen pitää osata rehellisesti nähdä vähän laajemmin. Jos olet hyvätuloinen mutta kaverit lähipiirissä on kaikki vieläkin hyvätuloisempia niin ei se vielä tee sinusta pienituloista. Tässä maassa on oikeasti pienituloisia ihmisiä, jotka oikeasti joutuvat päivittäin laskeskelemaan rahojensa riittävyyttä.
että pienituloinen on hän joka tienaa bruttona 1800e tai alle kuukaudessa.
Köyhyysraja EU:n määritelmän mukaan on 750e/kk.
Itse saan kotihoidontukea vajaat 300e.
Elämiseen ja laskuihin jää meille kahdelle, lapselle ja minulle kuussa noin 200 euroa.
hoitaja, 1710 euroa kuussa. Joskus teen jonkun viikonlopun, josta saan satasen verran plussaa...