Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsellesi tehty kettutestiä? Minkä ikäiselle? Miten selvisi?

Vierailija
08.03.2007 |

Huomenna ois mun lapsilla vuorossa se päiväkodissa, tahtoisin vähän vertailupohjaa. Omat lapseni ovat 3v ja 5v.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kettu-testi

kettu

Kielenkehityksen ongelmat ovat tulleet yhä tavallisemmiksi jo leikki-ikäisillä. Riittävän varhaisella kuntoutuksella voidaan saavuttaa parhaat tulokset ja estää myöhempiä oppimisen ja sopeutumisen ongelmia. Kettu-testi, 3-vuotiaiden puheen ja kielenkehityksen arviointimenetelmä, on suunniteltu sekä päiväkotien, lastenneuvoloiden että puheterapeuttien tarpeisiin. Kettu-testi sopii myös kielenkehityksessään viivästyneiden, esim. dysfaattisten tai kehitysvammaisten lasten kielen arviointiin. Kettu-testiä on menestyksellisesti käytetty myös monikielisten ja monikulttuuristen lasten suomen kielen arviointiin. Testimateriaaliin kuuluvat yksinkertaiset esinekuvat, lelupussin tavarat ja Kettu-tarina liittyvät lapsen kokemusmaailmaan.

lelut

Osa-alueet:

* nimeäminen

* toimintaohjeiden noudattaminen

* ääntäminen ja puheen ymmärrettävyys

* kertova puhe

* taivutusmuotojen hallinta

* värien ja lukumäärän hallinta

* lapsen käyttämien ilmaisujen pituus

Vierailija
2/6 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nimenomaan tarkoitettu tehtäväksi 3-3½ vuotiaille lapsille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai 59/60 pistettä ja yllätti kaikki - minäkin olin luullut että poika on ylivilkas tohottaja joka ei muiista yhtään mitään mitä sille puhutaan :-))

Vierailija
4/6 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin että se kuuluu normaaliin 3 v neuvolaan jossa mun tyttärelleni se tehtiin, pisteitä tuli 58.

Vierailija
5/6 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti siksi, että useimmilla lapsista on kotona joku muu kieli käytössä kuin suomi.

Vierailija
6/6 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen kirjasen, jolla testi tehdään ja kyllä 5 v moisen suorittaa tosta vaan. Ja ei pitäisi olla liian vaikea 3-vuotiaallekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän