Taas lasten kevätjuhlissa ihmisiä rönttävaatteissa
Hyvä kun ei joku kirpparipaita johon jämähtänyt likaraita joka ei pesussakaan lähde pois. Mikä ihmisillä on vaikea ymmärtää miten pukeudutaan juhlavasti? Miksi näytetään samalta kuin että vaan herätään ja laitetaan aamutakki päälle ja juhliin? En tajua. Eikö ole rahaa siisteihin vaatteisiin?
Kommentit (867)
Esimerkiksi farkut ja kauluspaita on oikein sopiva asu koulun kevätjuhlaan.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavia nämä, joiden mielestä juhlavaatteet saisi kyllä aina kirpparilta ja vielä edullisesti. Voitteko kertoa nämä kirpparit mistä löytyy?
Itse kun kirppareita just viime viikolla kiertelin ja etsin hautajaisiin sopivia vaatteita, niin enpä löytänyt mitään sopivaa. Ylivoimaisesti eniten kirppareilla oli ns. arkivaatetta, farkkuja, paitoja, myös lastenvaatteista varsinkin. Ja itse olen kokoa m, joten ei luulisi olevan siitä kiinni että olisi harvinainen koko.
Riippuu varmasti todella paljon siitä, missä asuu. Yleisesti myös kirppareilla hinnat ovat nousseet ja hankalaa on tehdä täsmäostoja juuri silloin kun tarvitsee. Kuitenkin jos asuu paikassa, jossa on useampia kirppareita, voi säännöllisellä kiertelyllä tehdä löytöjä. Tai jos paikkakunnalta löytyy UFF, niissä on muutaman kerran vuodessa tasarahapäivät, jolloin ainakin Helsingissä on mahdollista tehdä hyviä löytöjä edullisesti. Tosin miehille niissäkin on vähemmän tarjontaa.
Kerro nyt, ap, ja kerro hyvin tarkkaan, kuka sinä olet kenenkään vaatteista mitään kirjoittamaan? Typerys nyt noin äkkiiä ajatellen, mutta mitä muuta?
Vierailija kirjoitti:
Eihän kevätjuhla niin ihmeellinen juhla ole, paitsi kun pääsee 6. ja 9. luokalta. Täällä edes muiden luokkien kevätjuhlaan kutsuttu vanhempia.
Täällä ei edes saa mennä. Ei mahdu. Sitten on sanottu, että ei saisi tuoda muuta sukua niihin juhliin, niin jotkut tulevat silti 10 henkeä etteivät muut mahdu ollenkaan.
Tuloerot senkun kasvavat. Ei toimeentulominimillä voi ostaa juhlavaatteita edes kirpparilta. Kuka sellaista saa. Nykyhallitus peippasi suuren osan kansalaisista toimeentulotuen ulkopuolelle ja lapsiperheiden köyhyys senkun lisääntyy. Mekin joudumme muuttamaan omistusasunnosta pois, kun sellaista ei saa olla, ja mihin sitten? En tiedä.
Juhlava tai edes siisti pukeutuminen nostaa yhteistä juhlatunnelmaa ja lapset näkevät, että heidän juhlaansa kunnioitetaan.
Ja kyllä esim. lasten synttäreille pukeutuminen tuntuu olevan ainakin tytöille tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavia nämä, joiden mielestä juhlavaatteet saisi kyllä aina kirpparilta ja vielä edullisesti. Voitteko kertoa nämä kirpparit mistä löytyy?
Itse kun kirppareita just viime viikolla kiertelin ja etsin hautajaisiin sopivia vaatteita, niin enpä löytänyt mitään sopivaa. Ylivoimaisesti eniten kirppareilla oli ns. arkivaatetta, farkkuja, paitoja, myös lastenvaatteista varsinkin. Ja itse olen kokoa m, joten ei luulisi olevan siitä kiinni että olisi harvinainen koko.
Ei kirpputorilta voi hakea samalla tavalla kuin kaupasta vaatetta: mekko, koko 36, pinkki, helma 5 cm polven yläpuolelle, löydettävä tänään.
Kirpparilta tehdään löytöjä, kun siellä kierrellään. Kirppiksellä voi käydä vaikka kerran kuussa katsomassa olisiko jotain ostettavaa.Tällä tavalla olen löytänyt itselleni viitisen mekkoa hintaluokassa 1-8 euroa viimeisten kuukausien aikana. Marimekkoa ja ulkomaisia merkkejä, joku Onlyn (ketjuliike) mekkokin. Kokoina s ja m tai 38. Merkkilaukku muutamalla eurolla (luultavasti hyvä kopio). Kaikki vaatteet kuin uusia. Kirppiksillä on paljon käyttämätöntä vaatetta. Näin ainakin Pirkanmaalla.
Kannattaa etsiä yksi hyvä kirppis ja käydä siellä vaikka kerran kuussa huvikseen kävelemässä.
Saako tulla Penan Korjaamon haalareissa kevätjuhlaan, ei ole kuin vähän öljyiset kun öljynsuodattimen vaihdossa hölähti öljyä hihasta sisään. Oisko muuten jarrukliineriä jolla sais vähä käsiä putsattua?
Vierailija kirjoitti:
Ostan kalliit hienot juhlavaatteet vasta kun olen laihtunut mutta valitettavasti en ilmeisesti laihdu niin kauan kuin lapseni asuvat kotona.
Kävely, ilmaiset jumpat YouTubessa, netissä ilmainen Verkkopuntari-palvelu, ilmainen ruokapäiväkirja netissä (THL Fineli), kaurapuuro, ruisleipä, pakastevihnekset, pavut...
Olen ollut perheen äidin ja lapsen hautajaisissa mihin perheen isä saapui farkuissa ja kauluspaidassa. Perheen vanhemmilla lapsilla ei sentään ollut farkkuja mutta ei edes tytöillä leninkiä vaan tumman hameen kanssa joku paita. Tuli vaan mieleen että näinkö tämä isä arvostaa tilaisuutta ja teidän että muutkin kummasteli hänen pukeutumista.
M a m u j e n katu-jengi varasti mun Bossin räätälöidyn puvun, piti tulla sitten rönttävaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut perheen äidin ja lapsen hautajaisissa mihin perheen isä saapui farkuissa ja kauluspaidassa. Perheen vanhemmilla lapsilla ei sentään ollut farkkuja mutta ei edes tytöillä leninkiä vaan tumman hameen kanssa joku paita. Tuli vaan mieleen että näinkö tämä isä arvostaa tilaisuutta ja teidän että muutkin kummasteli hänen pukeutumista.
Mikä leninki? Hame ja paita on ihan ok juhlavaatteet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naisilla ja tytöilläkin pitäisi olla musta leninki hautajaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Voi olla vaikka mustat siistit housut ja musta paitapusero tai musta hame ja bleiseri. Pienillä lapsilla ei välttämättä tarvitse olla mustaa, muukin tumma ja hillitty yksivärinen käy. Ihan pienillä jopa valkoinen on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Voi olla vaikka mustat siistit housut ja musta paitapusero tai musta hame ja bleiseri. Pienillä lapsilla ei välttämättä tarvitse olla mustaa, muukin tumma ja hillitty yksivärinen käy. Ihan pienillä jopa valkoinen on ok.
Ihan pienimmillä, alle kouluikäisillä menee nyt minkä väriset siistit ja juhlavat vaatteet tahansa. Vauvoilla ja taaperoilla voi olla ihan tavallisetkin vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ollaan Suomessa. Ihan normaalia että jopa hautajaisissa ollaan samat vaatteet päällä kuin arkenakin.
Minun DI-mieheni pitää samoja vaatteita vielä yölläkin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että olivat edes rönttävaatteissa. Meidän lastemme kevätjuhlissa osa vanhemmista oli täysin alasti.
Meidän lasten juhlissa eivät kaikki vanhemmat olleet ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEP! Täällä olin saappaissa ja villapaidassa sekä farkuissa kevätjuhlassa. Ulkona +9 astetta ja vettä satoi. Kevätjuhla oli ulkona. En nähnyt muuta vaihtoehtoa pukeutumisessa.
- Yksi mamma vaan
Et nähnyt muuta vaihtoehtoa? LOL. Farkut eivät ole juhlavaate. Oletko koskaan kuullut esim. suorista housuista tai villahameesta? Miten on villatakki tai -jakku?
En nähnyt. Muuten se villahame saattaa kutistua sateessa. Siitä se riemu olisi vauvapalstalla syntynyt.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kevätjuhla niin ihmeellinen juhla ole, paitsi kun pääsee 6. ja 9. luokalta. Täällä edes muiden luokkien kevätjuhlaan kutsuttu vanhempia.
Täällä ei edes saa mennä. Ei mahdu. Sitten on sanottu, että ei saisi tuoda muuta sukua niihin juhliin, niin jotkut tulevat silti 10 henkeä etteivät muut mahdu ollenkaan.
Tuloerot senkun kasvavat. Ei toimeentulominimillä voi ostaa juhlavaatteita edes kirpparilta. Kuka sellaista saa. Nykyhallitus peippasi suuren osan kansalaisista toimeentulotuen ulkopuolelle ja lapsiperheiden köyhyys senkun lisääntyy. Mekin joudumme muuttamaan omistusasunnosta pois, kun sellaista ei saa olla, ja mihin sitten? En tiedä.
Meilläkin kutsuttuna vain vanhemmat + sisarukset. Joillakin silti mukana vaarit, mummit ja kummit ja lähimmät naapurit.
Alennuksetkaan ei aina satu sopivaan aikaan. Sukulainen kuoli viikko sitten, ensi viikonloppuna hautajaiset. Edellisissä hautajaisissa olin 12-vuotiaana jotennsamat vaatteet ei oikein mene.