Taas lasten kevätjuhlissa ihmisiä rönttävaatteissa
Hyvä kun ei joku kirpparipaita johon jämähtänyt likaraita joka ei pesussakaan lähde pois. Mikä ihmisillä on vaikea ymmärtää miten pukeudutaan juhlavasti? Miksi näytetään samalta kuin että vaan herätään ja laitetaan aamutakki päälle ja juhliin? En tajua. Eikö ole rahaa siisteihin vaatteisiin?
Kommentit (867)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut perheen äidin ja lapsen hautajaisissa mihin perheen isä saapui farkuissa ja kauluspaidassa. Perheen vanhemmilla lapsilla ei sentään ollut farkkuja mutta ei edes tytöillä leninkiä vaan tumman hameen kanssa joku paita. Tuli vaan mieleen että näinkö tämä isä arvostaa tilaisuutta ja teidän että muutkin kummasteli hänen pukeutumista.
Yksi tuttava oli isänsä hautajaisissa mustassa mekossa. Hyvä kun vesiraja peittyi. Yökerhoon olisi ollut hyvä valinta. Hautajaisissa oli melko irvokas näky. Mutta olipahan musta.
Olihan musta leninki
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut perheen äidin ja lapsen hautajaisissa mihin perheen isä saapui farkuissa ja kauluspaidassa. Perheen vanhemmilla lapsilla ei sentään ollut farkkuja mutta ei edes tytöillä leninkiä vaan tumman hameen kanssa joku paita. Tuli vaan mieleen että näinkö tämä isä arvostaa tilaisuutta ja teidän että muutkin kummasteli hänen pukeutumista.
Ethän sinä voi tietää mitä tuossa on ollut taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ollaan Suomessa. Ihan normaalia että jopa hautajaisissa ollaan samat vaatteet päällä kuin arkenakin.
Minun DI-mieheni pitää samoja vaatteita vielä yölläkin.
Kukapa ei
Tiktokissa leviää nyt videoita joissa teinit hankkivat kansallispukuja, koska ovat niin kauniita ja monikäyttöisiä
Omalta lapselta eräs koulukaveri kysyi ikävästi lapseni keväthameen nähtyä, että miks sulla on mekko. Sama lapsi tölvi lastani saman kirjan lukemisesta. Vähän joka asiasta tökkimässä.
Tosi ihmeellistä käytöstä mun mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Saako tulla Penan Korjaamon haalareissa kevätjuhlaan, ei ole kuin vähän öljyiset kun öljynsuodattimen vaihdossa hölähti öljyä hihasta sisään. Oisko muuten jarrukliineriä jolla sais vähä käsiä putsattua?
Just tämä!
Vierailija kirjoitti:
Omalta lapselta eräs koulukaveri kysyi ikävästi lapseni keväthameen nähtyä, että miks sulla on mekko. Sama lapsi tölvi lastani saman kirjan lukemisesta. Vähän joka asiasta tökkimässä.
Tosi ihmeellistä käytöstä mun mielestä.
Kanteleeko tämä kaiken sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Surullinen tilaisuus ja sinä arvostelet lähimpien omaisten vaatteita? Olisi varmaan sinun kannattanut jäädä kotiin.
"Eihän ketjussa vaadita mitään linnanjuhlien mukaista juhlapukua, vaan rönttävaatteita tai collareita ja hupparia siistimpää juhlapukeutumista. Ihmettelen, kun ketju on täynnä kommentteja, että ei koulun kevätjuhlaan mitään pukua tarvitse laittaa. Ei niin, eihän aloittaja sitä esittänytkään. Rönttävaatteiden ja pukukoodin "tumma puku" väliltä löytyy kyllä monta eri astetta, myös se sopiva vaatetus kevätjuhliin.
Ja vielä termistä juhlavaatteet. Kevätjuhlan yhteydessä ja arkipuheessa muutenkin tällä ei yleensä viitata etiketin juhlapukuun eli täyspitkään iltapukuun tai frakkiin. Kyllä arkipuheessa esimerkiksi lapsille sanotaan, että kevätjuhlaan laitetaan juhlavaatteet. Voi tarkoittaa vaikka kukkamekkoa tai vähän siistimpiä housuja ja pikeepaitaa."
Kyllä vaaditaan. Tässä "pötkössä" alapeukutettiin koulujuhliin vanhemmille sopivaksi ehdottamaani Smart Casual-tyyliä eli tyylikkäämpää vapaa-ajan pukeutumista. Voit googlata, miltä tyyli näyttää.
Sen yläpuolelta löytyvät enää business-tyyli (tumma puku, valkoinen paita, kraka, mustat nauhakengät, naisilla takkipuku hameella tai räätälöidyillä housuilla ja avokkailla), juhlapuvut (tumma puku,valkoinen paita, harmaa kraka tai miesten päiväpuku eli saketti, naisilla hienosta kankaasta valmistettu, usein avonainen juhlamekko, helman pituus vapaa tai cocktail- mekko) ja viimeisenä iltapuvut (frakki, täyspitkä iltapuku naisilla)
Mulla oli omaa t-paita designia päällä. 💪
Vierailija kirjoitti:
Ei kevätjuhla nyt mikään pukujuhla ole, mutta toki siistit ja vähän paremmat vaatteet olisi syytä laittaa päälle kotiverkkareiden sijaan. Minuakin vähän häiritsee, jos ihan rikkinäisissä, likaisissa tai nuhjaantuneissa vetimissä ollaan paikalla. Ajattelen, että pukeutumisella kunnioitetaan paitsi juhlan tarkoitusta, myös opetetaan omaa lasta ja näytetään mallia siitä, että tilaisuuksiin laitetaan päälle jotain muuta kuin likaiset lenkkarit ja huppari. Ei mikään ihme, jos nykyään häihin ja hautajaisiinkin ilmestytään missä tahansa rytkyissä, kun kotoa ei ole saatu mallia minkäänlaiseen pukeutumiseen.
Mulla oli ozzyn paita ja judas priestin svetari ja olin lapsenlapsen kevätjuhlassa. Bändivaatteet oli myös papalla ja lapsen isällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEP! Täällä olin saappaissa ja villapaidassa sekä farkuissa kevätjuhlassa. Ulkona +9 astetta ja vettä satoi. Kevätjuhla oli ulkona. En nähnyt muuta vaihtoehtoa pukeutumisessa.
- Yksi mamma vaan
Et nähnyt muuta vaihtoehtoa? LOL. Farkut eivät ole juhlavaate. Oletko koskaan kuullut esim. suorista housuista tai villahameesta? Miten on villatakki tai -jakku?
Mulla oli farkut ja bändivaatteet, lenkkarit ja pipo. Oon nainen.
Köyhät ne vaatteilla koreilee, sanon.
"Kyllä vaaditaan. Tässä "pötkössä" alapeukutettiin koulujuhliin vanhemmille sopivaksi ehdottamaani Smart Casual-tyyliä eli tyylikkäämpää vapaa-ajan pukeutumista. Voit googlata, miltä tyyli näyttää."
Ei ole tarvetta googlata, tiedän kyllä. Ei se, että viestiäsi on alapeukutettu, tarkoita sitä, että ne eri mieltä olevat olisivat pukua vaatineet päälle. Luultavasti olivat niitä, joiden mielestä kevätjuhliin voi mennä ihan arkivaatteissa.
Meillä kyllä koko perhe juhlapukeutuu asianmukaisella tavalla, mutta enpä kyllä ole koskaan kytännyt ja arvostellut muiden pukeutumisia. Miksi sinun persettä kutittaa, jos joku toinen pukeutuu eri tavalla? Ehkä kannattaisi keskittyä vaan omiin asioihin ja elääkin sitten tasan niin kuin haluaisi muidenkin elävän.
Taitaa olla kuule rahat loppu ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli aika mauton kommentti. Paljon mauttomampi kuin mikään pukeutuminen.
Noh, minusta taas oli lähinnä noloa, kun jotkut saapuivat 8:30 paikalle täydessä tällingissä ja kravaatti kaulassa. Mutta kukin tyylillään ja juhlapukeutumistakin on niin moneen lähtöön. Kunhan on puhdas ja tuntee olonsa mukavaksi ja pystyy nauttimaan juhlasta, se on tärkeintä. Tässä asiassa voisi ottaa oppia nuorilta, nimittäin eivät takuulla kiinnitä huomiota siihen, onko luokkakaverilla puku päällä tai oikeanlainen mekko. Kaikille taputettiin ja hurrattiin yhtä lämpimästi.
Ihan uskomattomia kommentteja osalla täällä. Ette siis kunnioita mitään juhlia? Pieruverkkarit vaan jalkaa ja menoksi! Tuohan kertoo siitä että halveksitte niitä juhlan järjestäjiä ja koko tapahtumaa. Toivottavasti ette mene mihinkään häihin farkuissa tai verkkareissa ja crocsit jalassa ja t paita jossa teksti sweet girl tms...
Yksi tuttava oli isänsä hautajaisissa mustassa mekossa. Hyvä kun vesiraja peittyi. Yökerhoon olisi ollut hyvä valinta. Hautajaisissa oli melko irvokas näky. Mutta olipahan musta.