Taas lasten kevätjuhlissa ihmisiä rönttävaatteissa
Hyvä kun ei joku kirpparipaita johon jämähtänyt likaraita joka ei pesussakaan lähde pois. Mikä ihmisillä on vaikea ymmärtää miten pukeudutaan juhlavasti? Miksi näytetään samalta kuin että vaan herätään ja laitetaan aamutakki päälle ja juhliin? En tajua. Eikö ole rahaa siisteihin vaatteisiin?
Kommentit (867)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa se olis jos peruskoulun lukuvuoden päättäjäisiin puku päällä pitäs lähtee.
Ei ole asetettu pukukoodia!
Mikä vaatefriikki täällä hilluu? Hautajaiset. Yo-juhlat, rippijuhlat, häät....
-koko ajan jotain nässyttämistä ihmisten vaatteista!
Sä oot varmaan se jolla on pieruverkarit ja likainen huppari päällä tilaisuudessa kuin tilaisuudessa.
Kuule. Mä oon oma itteni. Mä en tarvii pukua näyttääkseni et mä oon muka sivistyny. Mul on elämän kokemusta jota ei saa koulusta. Mä oon sivistyny elämästä. Turha tulla mulle sanoo et se lähtee vaatteista. Se ei lähe. Se lähtee sydämmestä. Siitä mikä on aitoo ja rehellistä.
Taidat olla
Niin mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tjaa, joku tuli kauppaan suoraan navetasta. Olis se ny voinu muita asiakkaita ajatella ja vaihtaa kunnon kuteet ylle.
En tullut suoraan navetasta. Kävin siinä välissä apteekissa.
No, sehän on sitten ymmärretävää.
Lapsi oli tyytyväinen, että isä ehti juhliin, vaikka asuna olikin farkut ja t-paita. Muiden mielipitellä ei ole merkitystä. Lapsen takia minä sinne menin, en av-mammojen silmän iloksi.
Milloinkahan tämä pukeutumisen alasajo alkoi? Vanhempani kävivät 70-80-luvulla kouluni juhlissa ja siististi pukeutuneena. Itse olen käynyt lapsen koulun juhlissa 2000-luvun alkupuolelta lähtien ja osa vanhemmista tuntuu jääneen ikuiseen teini-ikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEP! Täällä olin saappaissa ja villapaidassa sekä farkuissa kevätjuhlassa. Ulkona +9 astetta ja vettä satoi. Kevätjuhla oli ulkona. En nähnyt muuta vaihtoehtoa pukeutumisessa.
- Yksi mamma vaan
Et nähnyt muuta vaihtoehtoa? LOL. Farkut eivät ole juhlavaate. Oletko koskaan kuullut esim. suorista housuista tai villahameesta? Miten on villatakki tai -jakku?
Minulla ei ainakaan ollut varaa mihinkään, kun lapset oli pieniä. Säästin koko ajan, että lapset saa jotain. En niilläkään ostanut sellaisia juhlavaatteita, joille ei ole muta käyttöä. Turha tulla sanomaan kirppiksista yms. Rahaa ei vaan ole niin sitä ei ole. Farkut ja paitapusero on minun juhlavaatteet. Jos tarvitaan juhlavammat, kieltäydyn kutsusta.
Vierailija kirjoitti:
Milloinkahan tämä pukeutumisen alasajo alkoi? Vanhempani kävivät 70-80-luvulla kouluni juhlissa ja siististi pukeutuneena. Itse olen käynyt lapsen koulun juhlissa 2000-luvun alkupuolelta lähtien ja osa vanhemmista tuntuu jääneen ikuiseen teini-ikään.
Ja 1800-luvulla naisilla oli vähintään 5 hametta päällekkäin, koska muu oli rahvaanomaista. Eikö olekin kummallista, että ajat muuttuu ja sitä kautta myös pukeutumistyylit muuttuvat. Tervetuloa tähän päivään! Nykyisin farkut ja kauluspaita ovat erittäin siisti ja riittävän juhlava asu tunnin settiin jumppasalissa. Moni opettajakin pukeutuu tuohon tyyliin. Iltapukujuhlat sitten eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä alasajo? Jo minun lapsuudessani 80-luvulla oli ihan normaalia, että iskä tuli paikalle farkuissa ja kauluspaidassa. Ei kevätjuhlat mikään muodollinen iltapukutilaisuus ole. Etenkään, jos puhutaan peruskoulun kevätjuhlista. Lakkiaiset sitten astetta juhlavammat, mutta aika rento tilaisuus sekin on. Kannattaa tiedostaa, että elämä ei ole enää samanlaista kuin 70-luvulla, jolloin pankkilainaakin haettiin kraka kaulassa ja suurin piirtein niiamalla ovella.
Lakkiaiset on musta eri asia, kun tavallinen kevätjuhla. Sinne voi mennä siisteissä ja edustavissa työvaatteissa. Ei toki verkkareissa.
Lakkiaisiin ja valmistumisjuhliin juhlavaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä alasajo? Jo minun lapsuudessani 80-luvulla oli ihan normaalia, että iskä tuli paikalle farkuissa ja kauluspaidassa. Ei kevätjuhlat mikään muodollinen iltapukutilaisuus ole. Etenkään, jos puhutaan peruskoulun kevätjuhlista. Lakkiaiset sitten astetta juhlavammat, mutta aika rento tilaisuus sekin on. Kannattaa tiedostaa, että elämä ei ole enää samanlaista kuin 70-luvulla, jolloin pankkilainaakin haettiin kraka kaulassa ja suurin piirtein niiamalla ovella.
70-luvulla oli todella rentoa. Kasarilla enemmän pukeuduttiin. Lakkiaisiin puku päälle kyllä, kravattia ei tartte. Se kertoo kunnioituksesta juhlan järjestäjiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla oli todella rentoa. Kasarilla enemmän pukeuduttiin. Lakkiaisiin puku päälle kyll
Kravatti?
Vierailija kirjoitti:
Itse menin keskelle juhlasalia ja näytin vieraille persereikääni!
Eemeli 16
Otahan hullu lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Purra
Lääkkeet.
Kuka helvetin juntti käyttää sanaa rönttävaate.
Vierailija kirjoitti:
Kuka helvetin juntti käyttää sanaa rönttävaate.
Juntti mikä ei omista kun ne paskaiset verkkarit mitkä päällä menee myös juhliin ja yrittää selittää et se on ihan normaalia.
Mulla ei todellakaan ole rahaa ostaa juhlavaatteita. Tulen paikalle reikäsissä ja lahjotan sen muutama kolikon mitä pystyn. Mutta ainakin olen paikalla kunnioittamassa juhlakalua.
Totaalisten junttien määrä on lisääntynyt. Edes maalaiset ei ennen olleet juntteja vaan osasivat pukeutua juhliin juhlavaatteisiin.
Maatalon emäntä isoäitinikin lähti juhliin ja kirkkoon aina parhain ja kaunein leninki päällä ja kultaketjut kaulassa vaikka arkisin lypsi lehmiä arkisessa navettamekossa huivi päässä ja kumisaappat jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla oli todella rentoa. Kasarilla enemmän pukeuduttiin. Lakkiaisiin puku päälle kyll
Meilläpäin kunnioitus osoitetaan hyvillä käytöstavoilla, ei muiden vaatteita arvostelemalla.
En tullut suoraan navetasta. Kävin siinä välissä apteekissa.