Millaisia ominaisuuksia on mielestäsi ihmisellä, joka on henkisesti kehittyneempi kuin suurin osa?
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuntenut henkisesti kehittyneitä ihmisiä:pahansuopia, ilkeitä ja kateellisia.
Eivät ole henkisesti kehittyneitä. Kaikki paha ja epäedullinen heikentää kehitystä tietoisemmaksi.
No mutta hyvänen aika, he olivat kursilla, jonka ideana oli ja on edistää henkistä kehittymistä, monet olivat jo kurssin suorittaneetkin ja harjoittivat jatko-opintoja.
No ei sitä nyt missään kursseilla opita. Rahat meni kankkulan kaivoon eli jollekin selfhelp-rahastajagurulle. Onhan noita ja tulee olemaan.
Henkisesti kehitytään ihan toista kautta.
Rauhallisen viisas ja kaukonäköinen, näkee syvälle sieluun pinnan alle. Ei häsellä eikä ego/status/libido/materia ole määräävässä asemassa. Suuri ymmärrys ympäristöä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Rauhallisen viisas ja kaukonäköinen, näkee syvälle sieluun pinnan alle. Ei häsellä eikä ego/status/libido/materia ole määräävässä asemassa. Suuri ymmärrys ympäristöä kohtaan.
Mistä tälläisen voisi tunnistaA? Haluaisin tälläisen ystävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuntenut henkisesti kehittyneitä ihmisiä:pahansuopia, ilkeitä ja kateellisia.
Eivät ole henkisesti kehittyneitä. Kaikki paha ja epäedullinen heikentää kehitystä tietoisemmaksi.
No mutta hyvänen aika, he olivat kursilla, jonka ideana oli ja on edistää henkistä kehittymistä, monet olivat jo kurssin suorittaneetkin ja harjoittivat jatko-opintoja.
No ei sitä nyt missään kursseilla opita. Rahat meni kankkulan kaivoon eli jollekin selfhelp-rahastajagurulle. Onhan noita ja tulee olemaan.
Kerropa nyt, mitä kautta juuri sinä olet henkisesti kehittynyt!
Luetko Akashaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luetko Akashaa?
Suosittelen enemmin näitä: Paulo Coelho, Deepak Chopra, Sadhguru, Mooji.. Siinä AITOA viisautta.
Vierailija kirjoitti:
Telepatia ja mahdollisesti psykokinesia/telekinesia.
Yliluonnolliset kyvyt ja transsendentaaliset kokemukset voivat yleistyä henkisen kehityksen myötä. Esimerkiksi jotkut munkit kykenevät hallitsemaan kehonsa lämpötilaa syvän meditaation avulla. Korkeassa värähtelytilassa myös flow-tilaan pääseminen on helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
ChatGPT jelppasi, mutta tässsä on aika hyvä lista. Itse lisäisin listan vielä vahvan intuition.
1. Itsetuntemus
Tuntee omat vahvuutensa ja heikkoutensa.
Ymmärtää tunteidensa ja käyttäytymisensä taustat.
Ei pelkää tarkastella itseään rehellisesti.
2. Emotionaalinen kypsyys
Osaa käsitellä vaikeita tunteita ilman, että ne hallitsevat käytöstä.
Välttelee impulsiivisia reaktioita ja toimii harkiten.
Ei pidä kiinni kaunasta, vaan kykenee antamaan anteeksi.
3. Empatia ja myötätunto
Ymmärtää ja kunnioittaa muiden tunteita ja näkökulmia.
Haluaa aidosti auttaa muita ilman omaa hyötyä tavoittelematta.
Ei tuomitse herkästi toisia.
4. Rauhallisuus ja läsnäolo
Säilyttää mielenrauhan myös haastavissa tilanteissa.
On tietoisesti läsnä hetkessä
Selvisikö, miten egosta irrottaudutaan?
Joku kirjoitti listan kirjoista. Ne eivät ole aitoa viisautta, mitä se sitten onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti listan kirjoista. Ne eivät ole aitoa viisautta, mitä se sitten onkaan.
No kerro mitä on aito viisaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ChatGPT jelppasi, mutta tässsä on aika hyvä lista. Itse lisäisin listan vielä vahvan intuition.
1. Itsetuntemus
Tuntee omat vahvuutensa ja heikkoutensa.
Ymmärtää tunteidensa ja käyttäytymisensä taustat.
Ei pelkää tarkastella itseään rehellisesti.
2. Emotionaalinen kypsyys
Osaa käsitellä vaikeita tunteita ilman, että ne hallitsevat käytöstä.
Välttelee impulsiivisia reaktioita ja toimii harkiten.
Ei pidä kiinni kaunasta, vaan kykenee antamaan anteeksi.
3. Empatia ja myötätunto
Ymmärtää ja kunnioittaa muiden tunteita ja näkökulmia.
Haluaa aidosti auttaa muita ilman omaa hyötyä tavoittelematta.
Ei tuomitse herkästi toisia.
4. Rauhallisuus ja läsnäolo
Säilyttää mielenrauhan myös haastavissa til
Minä voin vastata sinulle että egosta voi irrottautua luopumalla kaikesta narsismista ja kaikesta siitä mikä on sisäisesti epäedullista. Moni ihminen on hyvin ehdoton ja kielteinen, sellainen kuori on osana egoa eikä se päästä valoa läpi.
Se on jännä miten näissä kommenteissa toistuu rauhallisuuden piirre, vilkas ilopillerikin voi olla henkisesti kehittynyt ihminen. Ei ne luonteenpiirteet varsinaisesti muutu sen kehityksen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä miten näissä kommenteissa toistuu rauhallisuuden piirre, vilkas ilopillerikin voi olla henkisesti kehittynyt ihminen. Ei ne luonteenpiirteet varsinaisesti muutu sen kehityksen myötä.
Olet oikeassa, se rauha ei tarkoita sitä että pitää olla koko ajan täysin rauhallinen vaan se on sisäistä rauhaa, onnellisuutta. Eloisat iloiset ihmiset ovat ihania ja voivat olla hyvinkin rauhallisia muuten.
Tosi usein hellitään ajatusta että henkisesti edistynyt olisi ikuinen zen-viilipytty. Olen itse ehkä melko kehittynyt (kop kop) mutta vanhat neuroosit ja ahdistukset nostavat edelleen silloin tällöin päätään kun vähiten odottaa ja mitä oudoimmilla tavoilla. Oireilla ei ole paljonkaan väliä koska en ota niitä enää tosissani (koska olen henkisesti kehittynyt.)
Oireet lähtevät pois kun vain tarkkailee niitä reagoimatta niihin. Tarkkailee ilman minkäänlaista pyrkimystä kontrolliin. Henkisesti kehittynyt ihminen osaa päästää irti ohjauspyörästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luetko Akashaa?
Miksi pitää lukea jotain kehittyäkseen henkisesti? Ovatko ne valmiiksi pureskeltuja, jonkun toisen näkemyksiä?
Pohdiskelu, tietoinen läsnäolo, filosofiset mietiskelyt, ilmiöiden tarkkailu ja keskustelut antavat hyvät eväät ilman muiden "tuputtamia" teesejä.
On se muutos, minkä haluaa maailmassa nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Lempeys
Mutta EI lepsuus. Luja, mutta lempeä.
Suuttuu vääryydestä ja taistelee pahuutta vastaan, koska on oikeudenmukainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kultaakin kalliimpi ja harvinaisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kultaakin kalliimpi ja harvinaisempi.
Mitenniin? Eikö noita ole paljon?
Jeps, kurkkasin. Varmasti mukavaa jos tykkää ja itse tykkään kyllä joogasta, olen sitä harrastanutkin mutta en tarvitse sisäistä kehittymistä tuolla tavalla. Kiitos sinulle.