Mies sotkee paikkoja kovassa humalassa
Miehelläni on nyt alkanut ilmenemään suuressa humalatilassa sellaisia ongelmia, joita on todella vaikeaa näin vaimona hyväksyä...
Yleensä hän juo kohtuudella ja pitäytyy vain yhdessä tai kahdessa eri alkoholituotteessa, eikä mitään ongelmia silloin ilmene.
Kun on kyseessä työpaikan pikkujoulut tai saunaillat, jolloin on ilmaista viinaa tarjolla, niin hän juo aivan liikaa ja sitten alkaa sekoilut.
Hän saattaa kuseksia ihan minne sattuu, kun luulee olevansa WC:ssä. Kerran heräsin kolinaan keittiössä ja kun menin katsomaan, niin mieheni kusi keittiön tiskialtaaseen. Toisella kerralla yllätin hänet vaatehuoneesta kusemassa omaan sukkalaatikkoonsa.
Yleensä hän kuitenkin kusee sänkyyn ja sehän ei tietenkään ole mukavaa...
Viimeisin häpeän paikka oli, kun olimme isolla porukalla mökkireissulla (vuokramökissä) ja hän siellä kusi vuoteeksi levitettävän sohvan pehmusteet pesukuntoon.
Oma nukkumiseni menee aina piloille siinä vaiheessa kun sänky alkaa tuntua märältä. Tuolla mökillä ei minulla ollut pakopaikkaa nukkumaan edes sohvalle, koska me juurikin nukuimme sen mökin ainoalla sohvalla...
Kotona sentään pääsen evakkoon sohvalle.
Nyt tuo kyseinen ongelma on taas viime yönä tapahtunut. Mieheni oli saunaillassa työporukoitten kanssa ja tuli baarin kautta kotiin.
Pakenin yöllä nukkumaan sohvalle jo siinä vaiheessa kun en saanut nukutuksi mieheni kuorsaukselta... nyt aamulla kun heräsin ja kurkkasin makuuhuoneeseen, näin mieheni nukkuvan pelkän patjan päällä. Petari oli rullattu jalkopäähän, joten siitä jo voi päätellä mitä on tapahtunut.
Nyt olen päättänyt että mieheni saa ottaa itse vastuun järjestämästään "sotkusta". Minä voi kyllä pestä lakanat ja täkin, mutta petarin jätän hänelle.
Sen verran painava tuollainen parisängyn petari, että hän saa sen itse kantaa pesuhuoneeseen ja suihkuttaa puhtaaksi.
Oppiskohan tuo olemaan juomatta liikaa, jos tietää että joutuu itse siivoamaan jälkensä?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi ongelma ei parane sillä että joutuu siivoamaan, hankikaa ammattiapua.
Et voi jatkaa noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tarina on huvittava, ellei se voisi olla totta 😂 Perus juopon elämää. Odota vaan kun alkaa tekemään myös 💩 milloin minnekin.
Ei välttämättä ole vielä tai edes tuleva juoppo. Tuntemani kännipissailija-tapaus (tismalleen samanlainen kuin ap:n kertoma) ei kärsinyt alkoholismista, ainoastaan siitä, että ei kyennyt humalatilassa hallitsemaan rakkonsa toimintaa ollenkaan.
Odotellaan, että iltapäivälehti ryhtyy keräämään tietoa ja kokemuksia ja tekee jutun kännipissailijoista.
Jos on tuollaisia oireita niin silloin ei pidä juoda lähellekään niin paljoa. Alkoholi kun nyt ei vaan yksinkertaisesti sovi kaikille.
Ex oli loppuvaiheessa avioliittoamme tuollainen. Kerran hain hänet sovitusti heidän firman illanvietosta yöllä ja hän oli siinä juhlapaikan pihalla odotellessaan kussut housuihinsa.
Saattoi kusta vaikka olohuoneen lattialle kännissä. Onneksi ei koskaan sänkyyn kussut.
Oikeasti ainoa fiksu teko, jonka voit tehdä, on lähteä. Alkoholisti ei voi koskaan toipua, jos lähellä on juomisen mahdollistaja. Mahdollistajalla tarkoitan henkilöä, joka esim. siivoaa alkoholistin jälkiä, selittää sukulaisille jotain sairastumisesta kun ette menekään sukujihliin, raahaa ajoissa kotiin kaveriporukan tapaamisesta niin etteivät muut ehdi näkemään mihin kuntoon alkoholisti voi itsensä saada, varmistaa ettei alkoholisti sammu pihalle josta naapurit voivat nähdä,... jne.
Lähde ja pelasta itsesi
Vierailija kirjoitti:
Pistät aina siivoamaan krapulassa. Et missään tapauksessa pese yhtään lakanaa tai täkkiä. Ja kerrot vielä että kaverit ja sukulaiset nauraa hänelle
Tämä
Alkoholisti on saatava kohtaamaan ongelmansa, ei hänellä muute ole mahdollisuutta päästä kuiville.
Vierailija kirjoitti:
Ja te katselette tuollaista sikailua miksi???
Joo, ei kukaan normaali kuse jatkuvasti sänkyyn. Pistäisin miehen kaupoille ostamaan uuden petarin.
Kyllähän sitä tällaiset pikku kommellukset sietää, kun mies on muuten aivan ihana. Tai ainakin rikas. Vai pelkäätkö sinä niin silmittömästä yksin jäämistä, että et uskalla tehdä asialle mitään?
Vai että on provo? Ehkä on, ehkä ei, mutta vaikka en usko tuntevani aloittajaa, olen ehtinyt tulla tuntemaan aloittajan ja hänen miehensä kaltaisia.
Ei ole sun ongelma mahdollinen toisen alkoholismi. Eroa? Asu erillään, älä ota sotkevia miehiä? Jos aiot pelastaa miehen, onnea sille tielle, ei ainakaan nyt näy muutosta. Mitä hän itse haluaa.
Ja olet miehen kanssa koska?
a) kaikilla muillakin on joku
b) en parempaakaan saanut
c) en osaa olla yksin
Joku kombinaatio vaihtoehdoista vaiko kaikki luetellut vaihtoehdot?
Muistutetaanpa taas kerran, että parisuhde on ihan vapaaehtoinen, ja puolisonkin voi valita omien mieltymysten mukaan.
Aah, kyllä taas kannatti olla lapseton sinkku! Ei tarvitse koskaan muiden sotkuja siivota ja jos joku tänne huusholliin kuseksii, niin saa oitis porttikiellon, loppuelämäksi.
Tätä palstaa lukiessa saa aina ihmetellä, että miten te jaksatte vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen hyysätä noita mieslapsia. Mutta mikäs siinä jos tykkää.
😼🍖🍲😍