Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla näkyy silmissä sellainen värisevä kaari, mikähän tämä on...

Vierailija
30.05.2025 |

Näkyy siis molemmissa silmissä, kokeilin laittamalla silmät vuorotellen kiinni. Mulla on kyllä migreeni, mutta ei näköhäiriöitä. Liekö uusi oire? Ei ole pää kipeä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sahakuvio? Migreeni.

Vierailija
2/38 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni. Ei ole mulla tullut kuin about kolme kertaa tähän asti vaikka migreeni on ollut diagnosoituna 20+ vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sahakuvio? Migreeni.

Ei tästä ihan ensimmäiseksi tule sahakuvio mieleen... mutta miksei. Tää on ääreisnöässä ja muuttaa muotoaan.

Ap

Vierailija
4/38 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäys, se särky voi iskeä seuraavana päivänä, ei välttämättä tule samantien. 

Vierailija
5/38 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Migreeni. Ei ole mulla tullut kuin about kolme kertaa tähän asti vaikka migreeni on ollut diagnosoituna 20+ vuotta.

Ok! Saa nähdä, tuleeko muita oireita. Otatko kohtauslääkkeen tällaiseen? Mulla ei tosiaan oo pää lainkaan kipeä nyt, on ihan normaali olo muuten.

Ap

Vierailija
6/38 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäys, se särky voi iskeä seuraavana päivänä, ei välttämättä tule samantien. 

Ok, kiitos tiedosta! (Migreeniähän mä just kaipaan, kun oon tosi uupunut ja nyt just pari vapaapäivää...)

Ap

Vierailija
7/38 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ei tule särkyä ollenkaan, pelkkä aura vain. Hyvin yksilöllisiä ovat migreenit.

Vierailija
8/38 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä välttämättä tule ollenkaan.

Vierailija
9/38 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vattu, nyt tuli toinenkin kaari. 

Ap

Vierailija
10/38 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu Hildegard Bingenin maalauksiin. Musiikin voi jättää välistä. 

Vierailija
11/38 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina välillä tuota samaa vikaa. Aurallinen kivuton migreeni. Äidilläni oli migreeni. 

Vierailija
12/38 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä menee näkö oudoksi migreenissä. Kuvioa voi olla ja ikäänkuin silmät harittaisivat. Ei havannoi syvyyttä kunnolla.

Vierailija
13/38 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, kiitos tiedosta! (Migreeniähän mä just kaipaan, kun oon tosi uupunut ja nyt just pari vapaapäivää...)

Ap

Random akka valittaa uupumusta. ULLATUUUUS🤦🏻

Kokeilepa sinäkin joskus töissäkäyntiä, perhe-elämää ja harrastuksia, tai siis tarkemmin sanottuna niiden yhdistämistä, niin pääset sinäkin joskus kokemaan väsymystä. Vai väsyttääkö jo pelkkä ajatus niistä?

Ap

Vierailija
14/38 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aina välillä tuota samaa vikaa. Aurallinen kivuton migreeni. Äidilläni oli migreeni. 

Miten kauan tällaiset tapaavat kestää?

Ap

Vierailija
15/38 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös aivosyöpä tai joku aivoinfarkti.

Vierailija
16/38 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä menee näkö oudoksi migreenissä. Kuvioa voi olla ja ikäänkuin silmät harittaisivat. Ei havannoi syvyyttä kunnolla.

Mulla alkoi tää tuolla tavalla, mutta nyt on jo erilaisia villejä kuvioita. Ja vasemmalla puolella, mutta näkyvät tosiaan molemmissa silmissä. 

Ap

Vierailija
17/38 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin voi olla.

Ap

Vierailija
18/38 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tia ja avh vaatii muitakin oireita samaan aikaan.

19/38 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa, kassalla ei voi olla, ei näe numeroita. Sahanlaitaa vaan, ilman särkyä. Jos otan heti särkylääkkeen, menee vartissa ohi. Aiheutuu auringonpaisteesta, häikäisystä väsyneenä, ukkosesta yms

Vierailija
20/38 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun migreenissäni ei ole päänsärkyä ollenkaan. Voimakkain oire on erilaiset näköhäiriöt, jotka ovat vuosikymmenten mittaan vaihdelleet ja muuttaneet muotoaan. Värisevät kaaret ja muut muodot tunnistan kyllä omaankin migreeniini liittyviksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi