Huvittaa kuinka täälläkin väitetään, että kuka tahansa nainen saa treenaamalla itselleen unelmavartalon
Mulla ainakin ahkeran jumppailun tuloksena on isot hartiat, olemattomat rinnat, isompi vyötärönympärys, iso takapuoli ja muhkeat reidet. Mutta ehkä jonkun mielestä tasapaksu hyljekroppa on sitten unelma..
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi joskus treenata vähän sitäkin massaa, joka sijaitsee korvien välissä. Olisi kokonaisvaikutelma ehkä vähän mallikkaampi.
Taitaa tällä palstalla kaikua kuuroille korville 😂
Totta. Ei saa tähänkään akkaan pituutta ja siroutta treenaamalla. Harteikkaalle persjalkaselle mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Laji pitää vaihtaa. Pilates/jooga sekä lenkkeily.
Okei. Itsekin haluaisin kiinteämmän vartalon ja laihtua, mutta haluan pysyä naisellisen näköisenä (minulla on kitaranmallinen vartalo, vyötärö erottuu ja on lantiota/peppua). Eli siis ei kannatakaan treenata kuten ap. Youtube onneksi täynnä pilatesvideoita.
"Eli siis ei kannatakaan treenata kuten ap"
Lukiko täällä jossain kommentissa miten ap treenaa? Mä en ainakaan löydä.
Kuvailustaan päätellen oletin, että varmaan salilla eri lihasryhmiä.
Taitaa olla aika suppea käsitys unelmavartalosta. Minä entisenä painonnoston harrastajana näen unelmavartalon varmaankin erilaisena kuin lenkkeilijät, mutta osaan silti arvostaa monenlaista tarkoituksenmukaista kehoa. Kaivelkaa ne Howard Schatzin valokuvat olympiaurheilijjoista. Se on pysäyttävä teos; huomaa miten me ihmiset olemme erilaisia.
Ensin urheilulaji mikä kiinnostaa, sitten lajinomainen harjoittelu ja sen jälkeen vuosien myötä iloitseminen siitä että keho alkaa mukautua. Se on kaunista kun pystyy ja kehittyy.
Tietenkään kaikilla ei ole kaikkiin lajeihin edellytyksiä. Jos vaikka istuu pyörätuolissa, ei voi alkaa juoksijaksi, mutta käsivarret ja selkä ovat upeat jo ihan arkiliikkumisella, saati sitten kelaajalla. Minä olen niin lyhyt, ettei minusta olisi koskaan tullut koripalloilijaa, mutta voimailuun mittasuhteeni olivat aika hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä outoa. Treenihän vaikuttaa vain lihaksistoon ja auttaa pudottamaan rasvaa kehosta - siihen mistä rasva lähtee, ei voi vaikuttaa. Rintalihasten treenaus ei kasvata rintoja tai kiinteytä niitä. Vartaloa ei voi myöskään aina kiinteyttää treenillä, jos on jäänyt paljon ylimääräistä, velttoa ihoa. Iho ei kiinteydy treenillä. Mutta osalle se toki riittää, että on hoikka ja hyvässä kunnossa.
Olen samaa mieltä.
Vaikka kuinka treenaan rintalihaksia, ne eivät kasva, perse vaan leviää.
Vierailija kirjoitti:
Olet ap ymmärtänyt väärin.
Unelmavartalo saadaan lenkkipolulta, ei kuntosalilta.
Katso Sanna Marinia tai Kaisa Mäkäräistä, älä naiskehonrakentajia.
Kokaiini se on ei cardio
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ap ymmärtänyt väärin.
Unelmavartalo saadaan lenkkipolulta, ei kuntosalilta.
Katso Sanna Marinia tai Kaisa Mäkäräistä, älä naiskehonrakentajia.
Kyllä se luusto vaikuttaa siihen miltä näyttää. Jos on kaksi saman pituista ja -painoista naista, niin toinen on siro ja toinen romuluinen. Näkeehän sen ihan sillä, että jotkut on kapeaharteisia ja jotkut leveähartaisia. Minä itse kuulun jälkimmäiseen joukkoon. Toki minulla on leveä lantio ja iso jalankoko.
Kyllä. Hartioiden leveys, pituus (selän ja raajojen pituus) ja myös pään ja kasvojen luusto. Joillainhan on kapeat kasvot jopa reippaasti ylipainoisena, luusto ja myös lihasten muoto vaikuttaa tosi paljon siihen miltä näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Minä aloitin koronapandemian alussa kuntokuurin ja aloin käymään salilla 5krt/vko. Nyt olen laihtunut 52kg ja olen lihaksikas, mutta edelleenkään en sovi missään määrin länsimaiseen kauneusihanteeseen, koska olen jääkiekkoilijamaisen harteikas, ylävartaloltani miehekkään V-mallinen, reidet paksut ja vahvat, rinnat tietysti katosivat matkan varrella ja tilalla kunnon mieslauta.
Mutta eipä minua ihanteet saati sinkkumiesten toiveet kiinnostakaan, vaan oma hyvä olo, oma terveys ja erityisesti se, että enää ei tarvitse syödä elintasosairauksiin lääkkeitä!
N35
Tuohan kuulostaa oikein hyvältä.
M
Mieluummin sopivasti pyöreä kuin kuivankesän orava, laihoilla rypytki tulee paremmin esiin
On totta, että treenaamalla ei voi vaikuttaa luuston rakenteeseen.
Mutta kyllä salilla käynti silti tekee lähes kaikista ihmisistä paremman näköisiä. Bull mentulat totta kai pois luettuna.
Omenavartalo ja tutisevat reidet on ihan kingivartalo. Minulla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Itsekin haluaisin kiinteämmän vartalon ja laihtua, mutta haluan pysyä naisellisen näköisenä (minulla on kitaranmallinen vartalo, vyötärö erottuu ja on lantiota/peppua). Eli siis ei kannatakaan treenata kuten ap. Youtube onneksi täynnä pilatesvideoita.
Mä en itseasiassa käy salilla ja yläkroppaa tai vatsalihaksia en treenaa ollenkaan painoilla. Kävelen paljon, teen pilatestyyppistä coretreeniä, yläkropalle lähinnä "selkä vetreäksi" -jumppaa ja alakroppaa treenaan kehonpainolla, kahvakuulalla ja jumppakuminauhalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo, ne somen salikaunottaret on olleet kauniita tiimalaseja jo valmiiksi, salilta saaneet vähän lisää pyöreyttä pyrstöön. Ei sellaiseksi tavistiina muutu, vaikka mitä tekisi.
Ne somen salikaunottaret myös tietää täsmälleen miten pitää poseerata, että näyttää esim. tiimalasilta ja käyttää filttereitä. Älkää ikinä uskoko noihin kuviin! Ettekö ole tähän päivään mennessä oppineet, että sometähtösten kuvat eivät = todellisuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en itseasiassa käy salilla ja yläkroppaa tai vatsalihaksia en treenaa ollenkaan painoilla. Kävelen paljon, teen pilatestyyppistä coretr
Niinhän se on, että hoikkaa, muodokasta ja timmiä vartaloa ei voi saada kaikilla ruumiinrakenteilla, meillä jokaisella on omanlaisemme. Mutta hyvään kuntoon kannattaa aina pyrkiä, silloin saa paitsi terveyttä, jaksamista, voimaa myös mukavannäköisen vartalon jokatapauksessa.
Itäsaksalainen kuulantyöntäjä on unelmani