Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun jättää alkoholin kokonaan

Vierailija
30.05.2025 |

Sillä on hyviä vaikutuksia. Esimerkiksi nukkuu paremmin!

Kommentit (161)

Vierailija
61/161 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitistuneen alkoholistin näkökulmasta ihmiset voi jakaa karkeasti kolmeen luokkaan. 1) Ymmärtäjät, näitä saisi olla enemmän. Arvostavat toisen päätöstä olla ilman. 2) Tyrkyttäjät, pieni mutta erittäin rasittava ryhmä. "Kyllä sä nyt yhen voit ottaa, kato hei." 3) Inhoajat/dissaajat. "En minä haluaisi olla ihmisen kanssa tai seurassa, joka ei koskaan voi alkoholia ottaa, hyi miten tylsää elämää."

Vierailija
62/161 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea kaikkia kommentteja. Uni ei parantunut, mutta pystyin treenaamaan. Parisuhde loppui, aika moni yhteinen asia liittyi alkoholiin. Jouduin työttömäksi, enkä ole saanut töitä, raittius ei ole auttanut. Aika yksin olen, suhteiden etsiminen on vaikeaa. Terveyden vuoksi lopetin.

Ehkä meitä on sitten useita samassa tilanteessa :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/161 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu mitälie 10 vuotta jo selvinpäin, ja oon aatellu että vois alottaa tenutuksen taas.

Huonosti nukun,kuten aina, tylsää,aina...

Hyvänä puolena,rahaa säästyny,joopajoo, menny reisuihin ja motskariin yms.

Vierailija
64/161 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raitistuneen alkoholistin näkökulmasta ihmiset voi jakaa karkeasti kolmeen luokkaan. 1) Ymmärtäjät, näitä saisi olla enemmän. Arvostavat toisen päätöstä olla ilman. 2) Tyrkyttäjät, pieni mutta erittäin rasittava ryhmä. "Kyllä sä nyt yhen voit ottaa, kato hei." 3) Inhoajat/dissaajat. "En minä haluaisi olla ihmisen kanssa tai seurassa, joka ei koskaan voi alkoholia ottaa, hyi miten tylsää elämää."

Mihin luokkaan kuuluvat nämä inhoajat/disaajat? "En minä voi olla ihmisen kanssa tai seurassa joka joskus ottaa alkoholia, hyi mitä juoppoja"

Vierailija
65/161 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollu mitälie 10 vuotta jo selvinpäin, ja oon aatellu että vois alottaa tenutuksen taas.

"Hyvänä puolena,rahaa säästyny,joopajoo, menny reisuihin ja motskariin yms." --> parempiin asioihin säästynyt rahaan

Vierailija
66/161 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkkaan kohta six päkin

Vierailija
67/161 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hyvänä puolena,rahaa säästyny,joopajoo, menny reisuihin ja motskariin yms." --> parempiin asioihin säästynyt rahaan

Miten sen ottaa. Kasvattanut kyseisen henkilön hiilijalanjälkeä huomattavasti mutta ei ilmeisesti parantanut elämänlaatua tai mielialaa. Millä tapaa näet että parempia asioita?

Vierailija
68/161 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkkaan kohta six päkin

Mä otin jo 6 kun laittanut mökillä paikkoja kesäkuntoon. Seuraavaksi Radleri ja puusaunaan.

Vierailija
69/161 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sosiaalinen elämä näivettyy. Kaikella on vähintään kaksi puolta.

Eikä näivety. Pelkkään juomiseen liittyvä sosiaalisuus on näivettynyttä.

Kuka puhui pelkästä juomiseen liittyvästä sosiaalisuudesta? Ei parisuhteessanikaan ole pelkkää seksiin liittyvää läheisyyttä, mutta kyllä se näivettyisi jos seksi loppuisi kokonaan. Oletko jotenkin asenteellinen kun keksit omasta päästä juttuja? 

Näivettyykä sosiaalinen elämäsi, jos jätät kiipeilyn, jalkapallon tai kirkossa käymisen?

Vierailija
70/161 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut ilman alkoholia kohta vuoden. En nuku paremmin, on tylsempää, elämä ei ole muuttunut sen ihanammaksi. Rahaa kai säästyy, mutta mitä sitten. En minä sitä mihinkään käytä.

Luulen että lääkäritkin ovat havainneet tämän ja sen myötä esittävät viikottaisten määrien vähentämistä kokonaan lopettamisen sijaan (jos siis potilaalla on siitä johtuvia terveyshaittoja).

Vierailija
71/161 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka puhui pelkästä juomiseen liittyvästä sosiaalisuudesta? Ei parisuhteessanikaan ole pelkkää seksiin liittyvää läheisyyttä, mutta kyllä se näivettyisi jos seksi loppuisi kokonaan. Oletko jotenkin asenteellinen kun keksit omasta päästä juttuja? 

Näivettyykä sosiaalinen elämäsi, jos jätät kiipeilyn, jalkapallon tai kirkossa käymisen?

Näivettyy todella paljon niin kuin kuntokin. Pelaan jalkapalloa 4-5kertaa viikossa ja käyn seinäkiipeilemässä kavereiden kanssa satunnaisen säännöllisesti. Miksi?

Vierailija
72/161 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näivettyy todella paljon niin kuin kuntokin. Pelaan jalkapalloa 4-5kertaa viikossa ja käyn seinäkiipeilemässä kavereiden kanssa satunnaisen säännöllisesti. Miksi?

ps. Kirkoissa käyn lähinnä arkkitehtuurin ja taiteen takia ja liittyy enemmän matkailuun kuin sosiaaliseen elämään.

Vierailija
73/161 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stondis palaa kivikivaksi ja helposti pystyyn ponnahtavaksi.

Vierailija
74/161 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi yhteiskuntamme vinoumista on se, että vaarallista (mm. syöpää aiheuttavaa ja aivoja tuhoavaa) solumyrkkyä - etyylialkoholia - pidetään jotenkin sosiaalisesti hyväksyttävänä, normaalina ja vähähaittaisena nautintoaineena - tai jopa elintarvikkeena. 

Kyseessä on vaarallien huumausaine. 

Vierailija
75/161 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on viisasten juoma.

Vierailija
76/161 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stondis palaa kivikivaksi ja helposti pystyyn ponnahtavaksi.

Harmi että sinulla on ollut erektio-ongelmia. Alkoholi ei kuitenkaan vaikuta erektioon kuin sinun ollessa sen vaikituksen alaisena. Ellet sitten ole juonut niin paljon että terveys on heikentynyt?

Vierailija
77/161 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on viisasten juoma.

Viisaasti juotuna toimii

Vierailija
78/161 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi yhteiskuntamme vinoumista on se, että vaarallista (mm. syöpää aiheuttavaa ja aivoja tuhoavaa) solumyrkkyä - etyylialkoholia - pidetään jotenkin sosiaalisesti hyväksyttävänä, normaalina ja vähähaittaisena nautintoaineena - tai jopa elintarvikkeena. 

Lapset juo limsaa energiajuomia ja ihmiset syövät rasvaa, suolaa+valkoista sokeria suoraan muovipaketista ja näitä pidetään elintarvikkeina. Ja sinä jaksat öyhöttää alkoholista?

Vierailija
79/161 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännisten ärvellystä ei kestä kukaan. Ei kyllä näivety sosiaalinen elämä. Ihmiset kuitenkin viettää elämänsä enimmäkseen ihan selvin päin. Lukuun ottamatta rapajuoppoja , mutta sitä elämää en kutsuisi kovinkaan sosiaalikseksi elämäksi. Kukaan ei muista, mitä edellisenä päivänä/iltana/yöllä örvelsi. 

Vierailija
80/161 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset juo limsaa energiajuomia ja ihmiset syövät rasvaa, suolaa+valkoista sokeria suoraan muovipaketista ja näitä pidetään elintarvikkeina. Ja sinä jaksat öyhöttää alkoholista?

https://en.wikipedia.org/wiki/Whataboutism

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi