Milloin ihmisen alamäki alkaa iän puolesta mielestäsi?
Kommentit (39)
65v alkaa lääkityksissä olemaan jo raja-arvo. Tulee riskipiste iästå.
10-vuotiaana tuli rytinällä useampi krooninen vaiva. Ei siis varaa hankkia elintasosairauksia, edes jotain hyvää 🙂
Mitä tarkoitetaan alamäellä? Fyysinen alamäki alkaa pikku hiljaa keski-iässä (40/45-60/65).
80 vuotta se lujinkin kroppa kestää. Sitten alkaa tulla rapistumista.
Nainen törmää seinään 30 vuotiaana
Koko ajanhan ihminen vanhenee. 40-vuotias jaksaa vähemmän kuin 20-vuotias, 60-vuotias vähemmän kuin 40-vuotias, 80-vuotias vähemmän kuin 60-vuotias jne.
Vierailija kirjoitti:
Koko ajanhan ihminen vanhenee. 40-vuotias jaksaa vähemmän kuin 20-vuotias, 60-vuotias vähemmän kuin 40-vuotias, 80-vuotias vähemmän kuin 60-vuotias jne.
Puhumattakaan siitä miten palkon jaksaa 10-vuotias!
Vierailija kirjoitti:
Miten niin alamäki? Ylämäki alkaa jo syntymästä ja jyrkkenee vain loppua kohden. Kukaan ei ole vielä päässyt mäen yli.
Tämä oli hyvin sanottu.
Elämä on kuin kipuaisi mäen päälle. Lopuksi näkee sieltä kaikki maisemat.
Olen 47v mies ja ei ainakaan vielä. Panoseuraa riittää monenikäisistä naisista, kuntoa ja kiinnostusta panna riittää myös hyvin. Sen lisäksi työmaailmassa olen harvinaisen kova tekijä juurikin nyt. Jos ei yllätys sairauksia tule niin luulen että ainakin 20v menen vielä tällä tahdilla.
Koin että parasta ennen -päiväni oli silloin, kun tuli vaihdevuodet ja menkat loppuivat. Kuusikymppisenä alkoi tulla enemmänkin yllättäviä terveysongelmia. Esim. en ole tupakoinut koskaan, mutta jostain syystä olen saanut sairauksia ja terveysongelmia, joihin tupakoijilla on todettu olevan erityinen riski. Mistä lie johtuu.
Viisikymmentä kun täytti niin paras osa elämää alkoi 💃🎊 ja sitä vieläkin 56veenä 🤸.