Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löytyykö vielä ihmisiä, jotka haluaa asua maaseudulla?

Vierailija
29.05.2025 |

Kaupungissa on kaikki helpompaa, joten miksi kiduttaa itseään maalla?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Unelmani! Olen hetken verran asunutkin ja sielu kaipaa takaisin. Luonnossa on hyvinvointi. Valitettavasti en nyt asu maalla, koska siellä ei ole töitä, mutta kovasti etsin sitä mahdollisuutta ja toivottavasti sellainen pian mahdollistuu. 

Vierailija
22/35 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla on mukavaa jos kaupunkilaiset ja varsinkin hesalaiset pysyy sieltä pois.

Mutta kun eihän ne voi pysyä, koska kaipaavat maalle 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuisin mieluusti maalla mutta kun oman alan töitä ei ole. En tykkää kaupungeista ollenkaan, on toki kätevää että ruokakauppaan voi kävellä mutta muut hyödyt eivät ole itselleni merkittäviä, haittoja voin luetella runsaasti.

Ei minullekaan ole töitä maalla, mutta 30 kilometrin päässä kaupungissa on. Ei ole paha työmatka ollenkaan.

Vierailija
24/35 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täältä maalta löytyy. Takaisin kaupunkiin mut saa vain kilon paloina.

Vierailija
25/35 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en uskaltaisi asua kaupungissa. Umpi kaupunkilaisena muutin maaseudulle 2 vuotta sitten. Nyt kun käyn kaupungissa sukuloimassa, en ikinä uskaltaisi siellä itse enää asua. Liikaa väkivaltaa, huumeita, melua, tungosta, jonoja, ruuhkaa, kaikkea sellaista kuonaa mikä maalta puuttuu kokonaan.

Paljon tänne lapsiperheitä muuttaa ja samoista syistä, ei vaan uskalla eikä halua kasvattaa lapsia kaupungissa. Ihanaa kun uskaltaa päästää lapset itsekseen kulkemaan kouluun, kotona ei tarvitse pitää ovia lukossa, pihalle uskaltaa jättää pyörät, mopot ja vaikka auton ovet lukitsematta. 

Vierailija
26/35 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkan vuoksi asun Helsingissä.

Vierailija
27/35 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en uskaltaisi asua kaupungissa. Umpi kaupunkilaisena muutin maaseudulle 2 vuotta sitten. Nyt kun käyn kaupungissa sukuloimassa, en ikinä uskaltaisi siellä itse enää asua. Liikaa väkivaltaa, huumeita, melua, tungosta, jonoja, ruuhkaa, kaikkea sellaista kuonaa mikä maalta puuttuu kokonaan.

Paljon tänne lapsiperheitä muuttaa ja samoista syistä, ei vaan uskalla eikä halua kasvattaa lapsia kaupungissa. Ihanaa kun uskaltaa päästää lapset itsekseen kulkemaan kouluun, kotona ei tarvitse pitää ovia lukossa, pihalle uskaltaa jättää pyörät, mopot ja vaikka auton ovet lukitsematta. 

Tervetuloa maalle :) meillä autot pihassa avaimet paikoillaan, usein lompakkokin mukana. 

Vierailija
28/35 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Maalla olen syntynyt, lapsuuteni perunapelloilla touhunnut, oli lampaita ja kanoja, kasvihuonetta, marjapuskia, kalastusta, soutuveneilyä, uimista monissa kylän järvissä, omenapuita, metsästystä, puusavottaa, metretkiä, sienestämistä ja marjastusta.

Nyt olen muuttamassa takaisin maalle sinne omaan mielenmaisemaan ja olen niin onnellinen näiden kaikkien kaupunkivuosien jälkeen.

Vierailija
29/35 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuitko sörnäisissä, missä se väkivalta, melu, tungos, huumeet, ruuhka on? Helsinki on tosi maaseutumainen kaupunki

Vierailija
30/35 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa kerrostalossa on elettävä tavallaan kädet taskuissa. Et saa tehdä mitään itse. Esim. lumityöt ja haravointi.

Vierailija
31/35 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungissa kerrostalossa on elettävä tavallaan kädet taskuissa. Et saa tehdä mitään itse. Esim. lumityöt ja haravointi.

Tämä on totta

Vierailija
32/35 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuitko sörnäisissä, missä se väkivalta, melu, tungos, huumeet, ruuhka on? Helsinki on tosi maaseutumainen kaupunki

Nyt tiedän missä melu, tungos, saasteet ja humeet on, Steissillä eli rautatieaseman edessä

Vierailija
33/35 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt nykyisin enää ole noin huoletonta. Niitä tiettyjä porukoita tulee itäisestä Euroopasta, ja kyllä niitä on Suomessakin. - Ja sitten on se 500 vuoden tuttavuus erään kansanryhmän kanssa jonka liikkeellä ollessa on, valitettavasti, pidettävä silmät auki ja aistit muutoinkin valppaina. 

Vierailija
34/35 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaseudulla on mukavaa jos kaupunkilaiset ja varsinkin hesalaiset pysyy sieltä pois.

Miksi minun pitäisi pysyä pois maalta kun viihdyn siellä mökilläni enkä ketään häiritse?

Vierailija
35/35 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt nykyisin enää ole noin huoletonta. Niitä tiettyjä porukoita tulee itäisestä Euroopasta, ja kyllä niitä on Suomessakin. - Ja sitten on se 500 vuoden tuttavuus erään kansanryhmän kanssa jonka liikkeellä ollessa on, valitettavasti, pidettävä silmät auki ja aistit muutoinkin valp

Tämä, maaseudulla saa nykyään vetää piikkilankaa metsään, ettei omaisuus lähde varkaiden matkaan