Mikä saa jotkut pitämään ruuankuljetusrobotteja hellyyttävinä?
Moni pitää ruuankuljetusrobotteja hellyyttävinä, melkein kuin lemmikkieläiminä tai jopa lapsina. En ymmärrä yhtään. Minä näen pelkkiä kasvottoman firman omistamia koneita, jotka aiheuttaa välillä vaaratilanteita ja muodostaa uhan ihmisten yksityisyydelle kuvatessaan jatkuvasti ympäristöään. Ei tulisi mieleenkään auttaa tällaista robottia, jos näkisin sellaisen jossain "kiipelissä".
Mistä johtuu, että eri ihmiset suhtautuu ruuankuljetusrobotteihin niin erilaisilla tavoilla?
Kommentit (61)
Varmaan samaa porukkaa, jotka aikoinaan leikkivät Tamagotcheilla. Kasvattivat niitä ja.. no kasvattivat konetta.
Vierailija kirjoitti:
Ne on kohteliaita
Tämä! Huomattavasti kohteliaampia kuin keskiverto kaduntallaaja.
Mua joskus (tiettyyn aikaan kuusta) jopa meinaa itkettää, kun ne pikkuiset urheasti yksin suorittavat tehtäväänsä. Samaa aiheuttaa Turun funikulaarin haukkuminen :D
Olen lapsesta asti sympannut tavaroita. Toki myös ihmisiä ja eläimiä todella paljon. Yöt saattaa mennä valvoen kun mietin vaikka surullisia/kärsiviä ihmisiä.
Mä ihastuin aikoinaan jo tuohon hellyyttävään Star Warsin R2D2 robottiin, itse näin tuon elokuvan kesällä 1978, suomen ensi-iltahan oli -77 joulukuussa kuten kaikki muistaa/tietää.
Vierailija kirjoitti:
Mä ihastuin aikoinaan jo tuohon hellyyttävään Star Warsin R2D2 robottiin, itse näin tuon elokuvan kesällä 1978, suomen ensi-iltahan oli -77 joulukuussa kuten kaikki muistaa/tietää.
Olen kasvanut myöhemmässä Star Wars aallossa, mutta sama juttu sieltä kumpuaa.
Älä anna lutuisen ulkonäön hämätä. Niihin on ohjelmoitu raaka pyöräilijänteurastusalgoritmi. Kaikista pyöräteiden käyttäjistä ruokarobotit ovat ainoat joiden kanssa on vaikea pärjätä
Parastahan noissa on juuri epätäydellisyys, ne liikkuvat nykivästi ja parkkeeraavat vähän vinksalleen. En tiedä miten tuo kömpelyys on suunniteltu mutta tekee niistä jotenkin lystikkäitä. Ja hyvinhän ne tuolla kuitenkin painaa menemään, voin kuvitella että moni tilaa ruuat tuolla vain päiväänsä (ja ehkä lapsiaan) piristääkseen.
Ei tulisi mieleenkään auttaa tällaista robottia, jos näkisin sellaisen jossain "kiipelissä".
No minä ainakin ajattelisin, että autan sitä ihmistä joka sen ruuan on tilannut jos pelastan sen robotin kiipelistä.
Pikku vekottimella on suuri missio. Se on kuin lintuemo, joka kuljettaa eväät kotipesään. Onhan se liikuttavaa. Se taistelee elossapysymisen puolesta.
Luin jostain, että ihmiset auttaa niitä mieluummin kuin ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ai ne kuvaa? Kerran oli jumittunut liian ison kiveyksen eteen ja nostin raukkaa että pääsi yli niin se alkoi sanomaan : Äl häiritse kujetusta ja siis neko kuvaa .)??? En tiennyt.
Ne kuvaavat ja seuraavat samanaikaisesti. Mistä ne muuten tiesi, että sa olet nostamassa sitä. Jatkuva valvonta. Joku istuskelee kameroiden edessa, mihin kuvaa välittyy ja seuraa tilannetta. Sisäänrakennetun mikrofonin kautta otettaan sitten yhtwyttä. Mainioita ympäristökyttäjiä kun samalla ruokaa kuljettavat.
Jotain läpitunkevan hellyttävää siinä on, kun se pieni kone vaillinaisen ohjelmointinsa turvin yrittää tehdä ihmisten askareita ihmisten maailmassa. Ja nehän on tehty todella söpön ja jotenkin vauvamaisen näköiseksikin. Iso ruma robotti varmaan herättäisikin inhoa ja pelkoa.
Vierailija kirjoitti:
Älä anna lutuisen ulkonäön hämätä. Niihin on ohjelmoitu raaka pyöräilijänteurastusalgoritmi. Kaikista pyöräteiden käyttäjistä ruokarobotit ovat ainoat joiden kanssa on vaikea pärjätä
Hullu pyöräilijä tuli valittamaan, kun robotin yli ei voi lanata täysillä kuten muiden tiellä liikkujien kohdalla hän tekee.
Lienee epäsuosittu mielipide mutta en ole ajatellut koskaan niitä millään tavalla hellyyttävinä. Ei ne ärsytäkään, eivät herätä minussa minkäänlaisia tunteita.
On erittäin huolestuttavaa että elottomiin koneisiin suhtaudutaan tällä tavalla mutta ihmisiä vastaan ollaan kylmiä ja julmia.
Ovat söpöjä. Aivan ihania. Kylmä hminen ei auta suloista robottia.
Nää jotka tykkää on samanlaisia kuin se nainen joka meni vihille Eiffel-tornin kanssa.
Elokuvissa robotit on kylmiä tappajia ja tuhoojia, kuten terminator. Todellisuudessa ne on kivoja ja kohteliaita pikku apulaisia
Vierailija kirjoitti:
Pikku vekottimella on suuri missio. Se on kuin lintuemo, joka kuljettaa eväät kotipesään. Onhan se liikuttavaa. Se taistelee elossapysymisen puolesta.
Ajatteletko samoin wolt-kuskeista?
Ne talviset poronsarvitarrat oli tyhmät.
Minusta noissa on hauskaa tietty haparoiva eteneminen, ne kiihdyttävät ja hidastelevat, vähän kuin tutkisivat tilannetta. Ei tule sellaista kylmää konevaikutelmaa. Eli liikekielessä on jotain kiinnostavaa mikä vangitsee katseen. Ja se epätasaisesti välkkyvä viiri on tietysti piste iin päällä.