Pitää varmaan lopettaa syöminen kokonaan että paino putoaa
Ei riitä vaikka kuinka vähän syö niin paino se vaan nousee, entä jos lopetan syömisen? Sillonkin varmaan paino nousis, mutta pakko kai se on yrittää. Aloitan tänään sen, en ole syönyt mitään enkä tule syömäänkään.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä laiskana pyysin chat gpt:a tekemään mulle ruokavalion 😅 Kerroin mieltymykset ja sen etten pääse lämmittämään ruokaa päivisin enkä jaksa tehdä salaattieväitä. Helposti autossa syötäviä eväitä. Tuli hyvät vaihtoehdot ja pistää ihan kellonajat milloin syödä ja kalorit sun muut arvot sinne kun vaan pyytää.
Oikeesti sitä saa syödä tosi vähän ja nälkää pitää sietää. Vaikeaa tämä on. 20 kiloa lähtenyt puolessatoista vuodessa. Välillä syön miten sattuu niin siksi paino junnaa välillä. Nytkin monta kuukautta ollut tässä samassa ha välillä noussutkin vähän. Nyt laskusuunnassa mutta itseni tuntien en pysty kauaa kituuttamaan mutta jos muutamankin kilon sais taas pois ja sit saa junnata. Kunhan ei nouse. Mutta kuten sanoin niin tuntuu välillä siitä ettei voi syödä mitään. Ystäväni hokee että helpolla sulla lähtee ettei hän laihtuisi noin vaikka tekisi mitä.
No, se jolla on tapana käydä siellä jääkaapilla aikansa kuluksi. Puhutaan kai napostelijasta?
Vierailija kirjoitti:
Laihdutuslääke avuksi. Vie epänormaalin nälän pois. Olo tulee samanlaiseksi kuin ns. normaalipainoisella. Painonpudotus helppoa sen jälkeen. Tietenkin pitää syödä terveellisesti ja liikkua. Annoskoon pitäminen pienenä helpompaa, kun jatkuva nälkä ja ruoanhimo on poissa. 30 kg olen jo pudottanut. Palstalaisten mielestä laihduttaessa tulee kärsiä. Itse en siihen suostu. :)
Ei missään nimessä tarvi kärsiä. Elämässä on muutenkin ihan tarpeeksi kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä paino tippuu kun kalorit on 1200 kcal/vrk, ylläpitoon 1500 kcal/vrk on ihan maksimi. Arkipäivisin 1,5h työmarkapyöräilyä + koiran kävelytykset. Viikonloppuisin koiran kans pitkät kävelyt + tunnin sali molempina päivinä. Nälkä on aina, mutta en halua lihota jos syön niin että olen kylläinen, niin paino nousee.
Sama täällä, jos menee yli 1500 kcal, niin painon nousu on taattu. Ja askeleita tulee arkisin päivässä 20-30 000. Viikonloppuisin sitten mitä tahansa 5 000 ja 40 000 väliltä. Kuntosalia 4-6 krt viikossa.
Oletko laihduttanut usein? Laihduttaminen hidastaa aina perusaineenvaihduntaa. Jos vierekkäin on kaksi 60-kiloista keski-ikäistä yhtä vanhaa naista, voi toisen aineenvaihdunta kuluttaa 200-600 kcal enemmän samalla aktiivisuustasolla. Kun tuo toistuu pä
https://www.pronutriotinist.net/2016/05/suurin-pudottaja-ohjelman-tiete…
Vierailija kirjoitti:
Hiilarit on aika ikäviä painon nostajia. Paljon mm näennäisen terveellisessä leivässä. Moni vetää monta viipaletta päivässä. Myös banaaneja ei kannata vetää liikaa, sama juttu. Suklaista ym puhumattakaan. Yksi rivi 150 kaloria. Sen kuluttamiseen 30 minuuttia reipaahkoa liikuntaa. Koko levy puolimaraton. Naatiskelemaan.
Tarkistappas ne suklaan kalorit uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä paino tippuu kun kalorit on 1200 kcal/vrk, ylläpitoon 1500 kcal/vrk on ihan maksimi. Arkipäivisin 1,5h työmarkapyöräilyä + koiran kävelytykset. Viikonloppuisin koiran kans pitkät kävelyt + tunnin sali molempina päivinä. Nälkä on aina, mutta en halua lihota jos syön niin että olen kylläinen, niin paino nousee.
Sama täällä, jos menee yli 1500 kcal, niin painon nousu on taattu. Ja askeleita tulee arkisin päivässä 20-30 000. Viikonloppuisin sitten mitä tahansa 5 000 ja 40 000 väliltä. Kuntosalia 4-6 krt viikossa.
Oletko laihduttanut usein? Laihduttaminen hidastaa aina perusaineenvaihduntaa. Jos vierekkäin on kaksi 60-kiloista keski-ikäistä yhtä vanhaa naista, voi toisen aineenvaihdunta kuluttaa 200-600 kcal enemmän samalla aktiivisuustasolla. Kun tuo toistuu pä
En ole laihduttanut useasti. Mutta huomattavaa on, että esim. sykkeeni on levossa melko matala, ja olen aina kylmissäni. Miehelläni taas esim. syke on aina korkeampi kuin minulla, ja hänestä suorastaan hohkaa kuumuus, kun itse olen näpit ja varpaat jäässä. Eli jostain syystä kroppa pyrkii minulla aina säästämään. Silloinkin kun olimme mieheni kanssa samanpainoisia, niin mieheni sai aina syödä paljon enemmän kuin minä lihoamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut ketoruokavaliolla kuukauden ja paino on pudonnut 5kg. Olo on kevyt ja paljon parempi kuin aiemmin eikä ole samanlaista nälän tunnetta kuin sekaruokavaliossa. Saa syödä nälän pois ja silti paino tippuu hyvin.
Ei tämä silti ole mikään painonpudotuksen vapaalippu. Ruokavalio on todella yksipuolista. Päiväistä toiseen vain raejuustoa, kananmunaa, lihaa ja kalaa, ja itse tehtyä ketoleipää, jossa on kananmunaa, mantelijauhoa, kermaviiliä ja juustoraastetta. Kurkkua hieman sitten tämän leivän päälle. Sokerinhimot on valtavat ja vaatii itsekuria, mutta helpommin siedän tämän kuin ne muiden dieettien fyysisen mahan kurninnan, joka on täyttä helvettiä eikä voi kunnolla edes keskittyä mihinkään.
Laihduttajan saa ja pitääkin syödä 500-800 grammaa kasviksia ja marjoja joka päivä. Tuskinpa nuo sinun ketogeenista dieettiäsikään rikkoisivat? On tyhää olla vatsa kurnien ja jättää kasvikset ja marjat syömättä, koska kurniva vatsa ei laihduta yhtään. Pitemmällä aikavälillä se johtaa repsahdukseen, jossa voidaan sitten syödä kaksin käsin enemmän kuin ennen dieettiä. Vatsa ei tiedä sitä, kuinka paljon siellä on kaloreita. Vatsa aistii kylläisyyttä silloin kun vatsalaukkua on venytetty ruoalla riittävästi. On selvää, että jos marjojen, kasvisten ja melonien kalorisisältö on noin 50-60 kcal/100g, täyttyy vatsa kevyemmällä ruoalla ja vatsa lähettää aivolle viestin kylläisyydestä eivät vatsa todellakaan kurni.
Todellakaan minulla ei toimi noin. Olen kamppaillut lihomisen kanssa jo käytännössä syntymästäni asti, ensimmäiset merkinnät neuvolakirjassa on 2-vuotiaana. Tuo ketoruokavalio on ainoa mikä minulla toimii ilman alituista nälän tunnetta, kaikki muutkin on kyllä todellakin tässä 20 vuoden aikana kokeiltu. Minulla ainakaan se mahalaukun koko ei ole se, mikä näläntunnetta pääsääntöjään säätelee, vaan se on joku hormonaalinen juttu, joka riippuu ruokavaliostani. Se on kumma, että ketoruualla kymmeniä kiloja ylivenytetty mahalaukku on kurnimatta maltillisellakin ruokamäärällä, mutta jos yhtään syöt leipää, perunaa, riisiä ym, niin helvetti on irti. Se määrä on posketon mikä pitää sitten mättää. Tuo mahalaukkuteoria ehkä toimii silloin, jos se on leikkauksella pienennetty pingispallon kokoiseksi. Muutenkin se on kumma että käytännössä kaikki paljon laihduttaneet lihoo takaisin, vaikka sen mahalaukun pitäisi olla pienentynyt. Onko kaikki vain huonoitsehillintäisiä ja haluavat mättää kylläiseenkin mahaan masokistisesti lisää ja lisää jotta varmasti lihoisivat korkojen kera takaisin? Eivät takuulla ole, mutta kun se mahalaukun pienentyminen ei auta mitään, jos elimistön hormonit eivät toimi oikein. Tämän olen huomannut itsekin. Vaikka laihduttaa 20kg, niin yhtä paljon pitää syödä kylläisyyden saamiseksi kuin ennen laihduttamistakin, ei kerrassaan mitään eroa.
Ja ei kärsi todellakaan syödä tuollaista määrää vihanneksia ja marjoja, jos haluaa että paino oikeasti tippuu. Ihan liikaa hiilareita tulee ja paino jämähtää paikoilleen, kokeiltu on. 50g päivässä hiilareita on aika lailla maksimi. Kerran viikossa pidän sitten hiilaripäivän ja silloin syön myös pari hedelmää. Aina suurimmat jeesustelijat on ylipäätään niitä, jotka eivät itse edes liho. He eivät saisi lihotettua itseään vaikka yrittäisivät saada vaikkapa 10kg vuodessa lisää. Heidän elimistönsä ei ota vastaan sitä ruokaa sillä lailla että kunnon lihominen on edes mahdollista.
Punttisalille ja diabeetikon ruokavalio. Toimii.
Tässä on moni jo maininnut, mutta ainoa toimiva on syödä todella vähän kilokaloreita. Fiksu syö paljon kasviksia, niillä täyttää kivasti vatsaa ja olo on ihan hyvä. Huonommallakin ruokavaliolla voi pärjätä jos on tosi nuori. Mulla ei ole kiire laihtua, niin syön n.1000kcal päivässä. Teen istumatyötä ja olen yli 40. Lenkkeilen yleensä 5-6 päivänä viikossa ja kuntosalilla 2 päivänä viikossa. Jos olet nuorempi ja/tai aktiivisempi, saatat laihtua vaikka söisit 1300kcal päivässä.
Paino putoo kun tarpeeksi liikkuu. Monet ei ymmärrä kuinka paljon pitää liikkua että paino laskee. Itse treenasin kovaa hikiliikuntaa kaksi tuntia joka päivä. Kuntopyöräilyä siis ainakin sen 70-80 minuuttia ja sitten painojen nostelua. Kyllä se paino putosi sitten 30 kg. Minulla oli yksinkertainen ruokavalio, kanaa, riisii päivällä banaaneja, puuroo aamulla. Illalla ananasta, kananmunaa. mutta pitää kuluttaa niitä kaloreita liikkumalla 1500 kaloria ainakin joka päivä.
Pätkäpaastolle ja hiilarit alle 50 g päivässä. Vähintään 2 tuntia viikossa aerobista, esim. spinning ja salille 2-3 krt viikossa. Syömättömyyttä voi kokeilla esim. viikottaisen 24 tunnin paaston muodossa jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää...keskitysleiridieetti..
editti.
Ai paastota, juoda vain likaista vettä, tehdä orjatyötä, asua saastan keskellä, hankkia kulkutauteja ja syöpäläisiä ja kärsiä kidutuksesta?
Sitä se keskitysleiri oli. Ja V!TTU että V!TUTTAA sun kaltaiset urp0t jotka vetää kidutettuja ihmisiä mukaan laihdutuskeskusteluihin
Tämä. Joka laihdutuskeskusteluun tulee joku näsäviisas neropatti vertailemaan laihdutusta keskitysleiriin..hävetkää! He olivat oikeita ihmisiä jotka mu rhattiin. Osa nopeammin, osa hitaammin. Lavantauti sun muut jylläsivät, olipa ihanaa laihdutusta tehdä 16 h pakko työtä 500 kcal voimin. Kaikenlaisia i diootteja täällä kirjoittaakin.
Kiitos sanoistasi.
t: ylempi avautuja.
Jos muka painosi nousi varastorasvan osalta 1,5 kg alle kahdessa vuorokaudessa, se tarkoittaa sitä että söit n. 11 250 kcal liikaa, siis kulutuksesi päälle. Mitähän ihmettä vedit napaasi
Normaalia ravintolaruokaa (ei mättöä) 2x lounaan, 1xpäivällisen, 2x jäätelöä.
Mun mun normaali ateriamäärä on 1300-1500kcsl, nyt toukokuun 1000kcal. Pienikin ylitys ostaa painoa heti.
En tiedä mitä tuo painonnousu on mutta kestää pirun kauan saada pois, nestehän tulee ulos vuorokaudessa.
Minulle tärkeintä on, että aineenvaihdunta toimii ja se toimii syömäla runsaasti kuitua. Ei siis missään nimessä mitään kananmunan, rahka ja muna ruokavaliota, vaan puuroa ja mustikoita.
Kaikki laihtuu keskitysleirin ruokavaliolla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut ketoruokavaliolla kuukauden ja paino on pudonnut 5kg. Olo on kevyt ja paljon parempi kuin aiemmin eikä ole samanlaista nälän tunnetta kuin sekaruokavaliossa. Saa syödä nälän pois ja silti paino tippuu hyvin.
Ei tämä silti ole mikään painonpudotuksen vapaalippu. Ruokavalio on todella yksipuolista. Päiväistä toiseen vain raejuustoa, kananmunaa, lihaa ja kalaa, ja itse tehtyä ketoleipää, jossa on kananmunaa, mantelijauhoa, kermaviiliä ja juustoraastetta. Kurkkua hieman sitten tämän leivän päälle. Sokerinhimot on valtavat ja vaatii itsekuria, mutta helpommin siedän tämän kuin ne muiden dieettien fyysisen mahan kurninnan, joka on täyttä helvettiä eikä voi kunnolla edes keskittyä mihinkään.
Laihduttajan saa ja pitääkin syödä 500-800 grammaa kasviksia ja marjoja joka päivä. Tuskinpa nuo sinu
Miksi ihmiset lihovat laihtumisen jälkeen? Perusaineenvaihdunta on huomattavasti matalampi kuin viralliset taulukot näyttävät. Silloin ihminen voi syödä huomaamattaan yli kulutuksen. Yhden banaanin ylimääräinen energiamäärä päivässä tuo noin 4,2 liikakiloa vuodessa. Sen ei tarvi olla banaani. Se voi olla vaikka hampurilaissämpylån puolikas ilman päällysteitä tai keittokinkkua.
Olennainen on se, että saa vuorokaudessa 80 kcal yli kulutuksensa joka päivä. Kun perusaineenvaihdunta on satoja kaloreita tehottomampi kuin toisella samanikäisellä saman sukupuolen edustajalla, lihoo herkemmin. Ilman laihduttamistakin meissä on eroja ja siten osa ei liho millään ja osa lihoo hyvinkin herkästi.
Vierailija kirjoitti:
Hiilarit on aika ikäviä painon nostajia. Paljon mm näennäisen terveellisessä leivässä. Moni vetää monta viipaletta päivässä. Myös banaaneja ei kannata vetää liikaa, sama juttu. Suklaista ym puhumattakaan. Yksi rivi 150 kaloria. Sen kuluttamiseen 30 minuuttia reipaahkoa liikuntaa. Koko levy puolimaraton. Naatiskelemaan.
Aerobinen liikunta on itse asiassa parempi painon pudottaja, kuin mitä pelkkä suorituksen aikana poltettu kalorimäärä kertoo. Syke jää korkealle lenkin jälkeen tunniksi-pariksi ja perusaineenvaihdunta tietysti myös.
Tuo aikaikkuna kannattaa hyödyntää - älä vedä hiilaripommia lenkin jälkeen, vaan odota puoli tuntia / 45min ja syö sitten pieni välipala, jossa on pääasiassa proteiinia ja rasvaa. Ei ole pakko olla ketodieetillä, että keho oppii käyttämään energianlähteenä rasvaa tavallista tehokkaammin.
Joku tuossa mainitsi diabeetikon ruokavalion. Noh, ihan äärimmäisyyksiin ei varmaan kannata mennä, mutta esimerkiksi parsakaalissa on runsaasti kromia, joka tasaa verensokerin vaihteluita ja vähentää näin tarvetta herkutteluun.
Tsemppiä AP:lle ja kaikille muille, jotka painonsa kanssa kamppailevat. Tässä on keski-iän kynnyksellä itsellekin tullut ylimääräistä, eikä ole ollenkaan niin helppo rojekti kuin nuorempana. Tärkeää on kulkea oikeaan suuntaan. Jos tulee välirepsahdus, toteaa että ihmisiä tässä vaan ja jatkaa sitten taas kaidalla polulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aerobinen liikunta on itse asiassa parempi painon pudottaja, kuin mitä pelkkä suorituksen aikana poltettu kalorimäärä kertoo. Syke jää korkealle lenkin jälkeen tunniksi-pariksi ja perusaineenvaihdunta tietysti myös.
Tuo aikaikkuna kannattaa hyödyntää - älä vedä hiilaripommia lenkin jälkeen, vaan odota puoli tuntia / 45min ja syö sitten pieni välipala, jossa on pääasiassa proteiinia ja rasvaa. Ei ole pakko olla ketodieetillä, että keho oppii käyttämään energianlähteenä rasvaa tavallista tehokkaammin.
Joku tuossa mainitsi diabeetiko
No, diabeetikon ruokavaliossa on Suomessa yli puolet energiasta hiilareita, joten ei ihan laiduttajalle sopivaa. Saati diabeetikolle :)
No, diabeetikon ruokavaliossa on Suomessa yli puolet energiasta hiilareita, joten ei ihan laiduttajalle sopivaa. Saati diabeetikolle :)
Tämä!
200-250g hh ei ole hyväksi kenellekään kaikkein vähiten diabeetikoille, oli sitten 1 ti 2.
Perheessä molemmat ja voivat hyvin kun hh jää 100g pintaan.
Vierailija kirjoitti:
Paino putoo kun tarpeeksi liikkuu. Monet ei ymmärrä kuinka paljon pitää liikkua että paino laskee. Itse treenasin kovaa hikiliikuntaa kaksi tuntia joka päivä. Kuntopyöräilyä siis ainakin sen 70-80 minuuttia ja sitten painojen nostelua. Kyllä se paino putosi sitten 30 kg. Minulla oli yksinkertainen ruokavalio, kanaa, riisii päivällä banaaneja, puuroo aamulla. Illalla ananasta, kananmunaa. mutta pitää kuluttaa niitä kaloreita liikkumalla 1500 kaloria ainakin joka päivä.
Mulla ei liikunta vaikuta painoon yhtään, kiinteydyn kyllä. Enkä koskaan "syö" liikunnan kaloreja
Esim 2kk 2-8h ruumiillista työtä päivässä, min 10 000 askelta ja kuukauden 1000kcal ja paino pudonnut 2,5kg
Barbieri oli poikkeusyksilö geeniensä ansiosta, koska hänellä ei tapahtunut metabolista adaptaatiota sen jälkeen kun hän alkoi jälleen syödä ruokaa. Ei kannata ajatella, että itse olisi kuin poikkeusyksilö Barbieri. Todennäköisempää on, että tuollaisen kuurin jälkeen perusaineenvaihdunta on asetuksella S kun sen pitäisi olla mielellään M ja osalla ihmisistä se on tasolla L eli tehokkain noista kolmesta.