Vetäytyykö narsisti valokeilasta piiloon omaan kuplaansa kohdatessaan kritiikkiä?
Kommentit (55)
Onhan tuo vähän kuin vanha lastensatu Keisarin uusista vaatteista.
tietämäni narsisti jäi kiinni valheista ja laittoi välejä poikki ja sit muutti toiseen kaupunkiin, jossa sama sirkus jatkuu,muutaman kuukauden päästä laittoi kusettamilleen ihmisille sähköpostia, ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut.ihmiset ei vastannut mitään niin sitten se lakkasi laittamasta viestejä.no contact jos pystyy.
ei katoa pysyvasti usein vaan yrittää samaa uudelleen ja uudelleen. usein voi mennä narsistilla huonosti kun homma kusee ja normaalit ihmiset laittaa välit poikki.
Vierailija kirjoitti:
tietämäni narsisti jäi kiinni valheista ja laittoi välejä poikki ja sit muutti toiseen kaupunkiin, jossa sama sirkus jatkuu,muutaman kuukauden päästä laittoi kusettamilleen ihmisille sähköpostia, ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut.ihmiset ei vastannut mitään niin sitten se lakkasi laittamasta viestejä.no contact jos pystyy.
ei katoa pysyvasti usein vaan yrittää samaa uudelleen ja uudelleen. usein voi mennä narsistilla huonosti kun homma kusee ja normaalit ihmiset laittaa välit poikki.
Narsisti on valheellinen. Valheista kiinnijäätyään valehtelee vain lisää jälkiään peitelläkseen. Narsisti elää valheidensa verkossa.
No esim Danny on maailman poliittisesti korrektein - ei koskaan puhu kenestäkään pahaa ja on todella herrasmiesmäinen, mutta porukat olettavat hänen olevan narsisti joka käyttää toisia hyväkseen.
Danny ei varmaankaan vetäytyisi kohdatessaan kritiikkiä, eikä myöskään kovin hyökkäisi, vaan jatkaisi poliittisesti korrektilla linjallaan, ystävällisesti, mutta silti porukat ajattelisivat hänen olevan vähintään piilonarsisti :D
Lopettakaa henkisen väkivallan kritiikiksi kutsuminen.
En tiedä, mutta olen huomannut että narsistit monesti syyttävät muita narsismista (jos joku esim. uskaltautuu puolustautumaan narsistia vastaan), jotta saavat negatiivisen huomion pois itsestään!
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vain ohittanut tätä ketjua jos kerran tämä ketju selvästikään sovi sinulle?
En oikein tiedä tuosta valokeilasta. Narsisteja on monenlaisia.
Minun narsisti sai minulta kritiikkiä omasta käytöksestään. Episodi kesti noin viisi vuotta. Haukkumisen, syyttelyn, projisoinnin, nimittelyn ja mustamaalaamisen takia laitoin välit poikki. Laitteetkin oli jonkun aikaa estossa.
Narsisti oli saanut tietää, että olen tulossa paikkakunnalle lomalla. Sukulainen varmaan kertonut. No, siitähän narsisti sai kimmokkeen lähettää sähköpostia. Aivan pokkana. Eikös taas voitais tavata. Narsisti ei kunnioita muitten rajoja.
Ei voida. Minulle tulee vatsanväänteet, kun ajattelenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti on valheellinen. Valheista kiinnijäätyään valehtelee vain lisää jälkiään peitelläkseen. Narsisti elää valheidensa verkossa.
Olen samaa mieltä. Yksi lisäys siihen vielä olisi... On vaikea ymmärtää, miten tietoista valehtelu on. Suoria valheita, eli keksittyjä selityksiä on usein. Sitten on sitä menneiden tapahtumien vääristelyä.
Juuri tällaisen koin. Narsisti haukkui minua siitä, miten olin käyttäytynyt, kun tyhjennettiin äidin asuntoa (lähti hoitokotiin). Narsisti istui kaksi päivää kirjoituspöydän ääressä äidin papereita tutkien - tietysti myös järjesti ne siinä. Nyt, kun en toivu tapaamiseen (välit poikki) narsisti muisti kirjoittaa, että häntä harmitti niin, että minä pengoin äidin paperit. Sehän olisi pitänyt tehdä yhdessä. Taas yksi juttu, joka melkein tiputti minut tuolilta! Minä tuskin näin yhtään paperin paperia. Välillä hän minulle vilautti jotain. Kaikki oli hänen hallussaan. Vei ne sieltä kotiinsa.
Näin vääristynyt on narsistin maailma. Minulle tuli olo, että narsistin mielessä (voi olla joku muukin vika...) hänen ajatuksensa muuttuvat muistiksi. Sitä narsisti sitten kertoo varmaan perheelleenkin. Taidan kysyä narsistin pojalta, onko tästä kotona puhuttu. Luulen, että vastaa rehellisesti.
Tämmöisellä narsistilla on se ainoa "totuus" omassa päässään. Mikä on tietoista valehtelua ja mikä sitä, mihin narsisti ihan oikeasti uskoo, on vaikea sano.
Laitteisiin laitoin estot. Narsisti ei muuten lopeta viestittelyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisemmin pyrkii hakeutumaan valokeilaan sinne missä uskoo saavansa positiivista palautetta.
Eli tarvitsee täysin hänelle alistuvan hovin itselleen?
Vallankäytöltä kuulostaa.
Ja pelolta loppu viimein kohdata totuus itsestään.
Eivät he voi kohdata itseään. Päästä puuttuu mekanismit siihen.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä narsisti on henkisen väkivallan käyttäjä. Näin ainakin minun tapauksessani. Haukkumista, projisointia, raivokohtauksia, nimittelyä, mustamaalausta, manipulointia ja syyttelyä. Tekstiviestiä ja sähköpostia olisi tästä todisteena metrikaupalla.
Haukuttuaan narisisti sitten johonkin loppuun laittaa lauseen "olet niin tärkeä minulle". Kukaan normaali ihminen ei pysty tällaisten vaihtokylpyjen kirjoitteluun. Narsisti muistaa kaiken lapsuudesta nykyaikaan. Aina ei kyllä muisti oikein pelaa. Tarinat värittyvät jutuilla, joita narsisti pitää itse tosina, vaikka eivät pidä olleenkaan paikkaansa.
On erittäin kuluttavaa olla tällaisen ihmisen henkisessä höykytyksessä.
Narsisti ei kestä kritiikkiä, koska hän on mielestään ainoa, joka on siihen oikeutettu, koska hän on "hyvä ihminen" joka tekee aina kaiken "muitten hyväksi". Itseasiassa asia on aivan toisin päin. Pelaa omaan pussiinsa ja manipuloi. Uhriutuu aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee tästä aloituksesta vähän sellainen fiilis, että ap haluaa aiheuttaa jollekin narsistina pitämälleen romahduksen ja on nyt kiusannut tuota ihmistä ja hän on vetäytynyt, kun on oltu ilkeitä? Voin toki olla väärässä.
Mulla tuli vähän sama fiilis. Mietin onko mustamaalauskampanja käynnissä.
Juurikin on. Sama havainto.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Sun kannattaa varautua kostoon, jos olet narsistia loukannut. Narsisti ei vetäydy.
Kyllä heillekin järjestys löytyy.
Kultteihin johtoon kuuluu usein itsensä muiden yläpuolelle kuvittelevia narsisteja.
Kultista tulee tiivis pieni harhaisten ihmisten kupla jossa narsisti määrää ja muita mielipiteitä kuin hänen ei sallita.
Vähän siis samaa kuin uskonlahkoissa joista paenneet kertovat aivan järkyttäviä tositarinoita.