Onko muka liian vähän jos 12 asteessa lapsella on vain ulkohousut, collegepaita, ei pipoa ei hanskoja?
Aamulla oli 12 ja lämpenemään päin (kotiin tullessa jo 15), käytiin lähipuistossa ja 7v:llä päällä noin. Yksi puolituttu siellä kuittaisi, että onpa lapsella kevyesti päällä! Sen samanikäisellä oli vielä pipo, rukkaset ja kurahousut yms. mitä meillä olisi ehkä 5-10 asteessa tai jos olisi kylmä tuuli toisin kuin nyt.
Kommentit (64)
Juuri kerrottiin, että kesäkuusta tulee kylmä. Eli pipat päähän jatkossakin.
Kyllä lisäisin ohuen kuoritakin ja vaikka lippiksen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lisäisin ohuen kuoritakin ja vaikka lippiksen.
Juu, college likaantuu herkästä, kuoritakki suojaisi paremmin lialta, tai sitten voisi laittaa kurahousut, jotka tulee paidan päälle myös.
Tädit kulkevat tuolla edelleen kevyttoppatakeissa, vaikka lämpötila kohta 20 astetta... en voi tajuta näitä palelevia suomalaisia. Itse pyörin jo kesämekossa. Kärsin kilpparin vajaatoiminnasta, jonka pitäisi tehdä minusta palelevan, mutta kattia kans. Lapsenakaan en halunnut vuorautua paksuihin vaatteisiin, kun jatkuvasti tuli kuuma.
Tähän aikaan vuodesta on minusta riittävä, kun maa on jo sulanut ja alkanut lämmetä. Joskus maalis- huhtikuussa +12 olis vielä aika kylmä keli.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsella tulee herkästi kuuma kun touhuaa niin ei voi kovin paljoa pukea. En itsekään pue lenkille montaa kerrosta vaatetta. Kuolisin jos olisi joku kurapuku ulkovaatteiden päällä 🥵 Mitä tällä huomauttajalla oli itsellään päällä?
Itse olen kiinnostunuit tietämään millaiset sääolot aloituksen tapauksessa oli. Tuuliko sinä päivänä? Oliko navakkaa pohjois- tai itätuulta? Ulkoiliko kyseinen kevyesti pukeutunut lapsi suojaisessa paikassa, jolloin tarkenee helpommin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, 7 vuotiaat äidin kanssa puistossa.😂😂😂
Joillain puistoon meno saattaa vaatia automatkan.
Valitettavasti kaikki puistot eivät enää ole kovin turvallisia. Siellä lojuu käytettyjä ruiskuja tai muuta, mikä ei sovi lapsille. Tai liikkuu porukkaa, joka ei osaa käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just oltiin puistossa +18 asteessa.Omalla lapsella verkkarit ja t-paita.Huppari oli mukana.Moni lapsi oli sielä välikausihaalarissa ja pipo päässä.Vanhemmat oli shortseissa....mahtoi lapsilla olla kivaa "saunassa".
Oikeesti? Haalareissa? Minkökähän ihmeen takia. 18 on kuitenkin aika paljon lämpimämmän tuntuinen kuin aloituksen 12.
Ettehän te tiedä olivatko ne ulkovaatteet hengittävää materiaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teepaita alle.
Miten se paita tehdään?
Samalla tavalla kuin kahvipaita.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaan ei juhannuksena enää tulis paljoa lunta.
Vierailija kirjoitti:
Tädit kulkevat tuolla edelleen kevyttoppatakeissa, vaikka lämpötila kohta 20 astetta... en voi tajuta näitä palelevia suomalaisia. Itse pyörin jo kesämekossa. Kärsin kilpparin vajaatoiminnasta, jonka pitäisi tehdä minusta palelevan, mutta kattia kans. Lapsenakaan en halunnut vuorautua paksuihin vaatteisiin, kun jatkuvasti tuli kuuma.
Vanhempien ihmisten sydän toimii ehkä vähän heikommin kuin nuorten. Tai he vain palelevat helpommin. Osa heistä kulki nuorena hyvinkin heppoisissa vaatteissa, mistä aikuiset sitten moittivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaan ei juhannuksena enää tulis paljoa lunta.
Joko lumi tai hyttyset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien ihmisten sydän toimii ehkä vähän heikommin kuin nuorten. Tai he vain palelevat helpommin. Osa heistä kulki nuorena hyvinkin heppoisissa vaatteissa, mistä aikuiset sitten moittivat.
Niin siis tuo "tädit" oli sarkasmia. Nimenomaan nuoret äidit ja noin nelikymppiset noissa toppatakeissa hiihtävät. Itse olen viisikymppinen ja tarkenen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, 7 vuotiaat äidin kanssa puistossa.😂😂😂
Joillain puistoon meno saattaa vaatia automatkan.
Valitettavasti kaikki puistot eivät enää ole kovin turvallisia. Siellä lojuu käytettyjä ruiskuja tai muuta, mikä ei sovi lapsille. Tai liikkuu porukkaa, joka ei osaa käyttäytyä.
Kyllä esimerkiksi tuo Helsingin uusi teemapuisto on juuri sellainen minkä laista en itse suosi. En tiedä onko siellä ollut vielä ongelmia. Mutta juurikin paljon telineitä ja liukumäkiä mihin aikuinen ei näe ellei itse kiipeä katsomaan onko mitään haitallisia asioita jätetty näihin paikkoihin.
Mun mielestä paras on että nää rakennelmat ois helposti tarkastettavissa ennen kuin lapsen päästää leikkimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just oltiin puistossa +18 asteessa.Omalla lapsella verkkarit ja t-paita.Huppari oli mukana.Moni lapsi oli sielä välikausihaalarissa ja pipo päässä.Vanhemmat oli shortseissa....mahtoi lapsilla olla kivaa "saunassa".
Oikeesti? Haalareissa? Minkökähän ihmeen takia. 18 on kuitenkin aika paljon lämpimämmän tuntuinen kuin aloituksen 12.
Ettehän te tiedä olivatko ne ulkovaatteet hengittävää materiaalia.
Onko collegehaalareita enää kellään? Se olisi sopiva tähän keliin.
Yleensä olisi hyvä olla alusvaatteet.
Ihan tyhmä tuijottaa vain lämpötilaa. Asia riippuu paljon muustakin. Tuollaisen meiän normaalilämpöisen 8-vuotiaan tapauksessa esimerkiksi jos olisi sateen jälkeinen 12 astetta, pilvistä ja tuulista, puistovarusteet olisivat varmaankin lähellä Ap:n kaverin lapsen vaatteita, siis kurahousujen alle välikausivaatteet, käsiin lapaset ja kurarukkaset, ohut pipo päähän, kumpparit jalkaan. Mutta kuivalla tyynellä aurinkoisella säällä voisi olla kuin Ap:lla, siis ulkohousut ja vaikka fleecepaita esimerkiksi eikä muita asusteita.
Minkä ikäisen annatte itse ottaa vastuun siitä, pukeeko pipoa, käsineita ym vai ei ?
Teillä on varmaan myös pipot ja hanskat ja muut kesähelteelläkin!