Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muka liian vähän jos 12 asteessa lapsella on vain ulkohousut, collegepaita, ei pipoa ei hanskoja?

Vierailija
29.05.2025 |

Aamulla oli 12 ja lämpenemään päin (kotiin tullessa jo 15), käytiin lähipuistossa ja 7v:llä päällä noin. Yksi puolituttu siellä kuittaisi, että onpa lapsella kevyesti päällä! Sen samanikäisellä oli vielä pipo, rukkaset ja kurahousut yms. mitä meillä olisi ehkä 5-10 asteessa tai jos olisi kylmä tuuli toisin kuin nyt.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ja siinä. Meillä saatettaisiin pukea ohut esim. trikooipipo ja neulelapaset. Mutta ei olisi katastrofi mennä ilmankin.

Vierailija
2/64 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella tulee herkästi kuuma kun touhuaa niin ei voi kovin paljoa pukea. En itsekään pue lenkille montaa kerrosta vaatetta. Kuolisin jos olisi joku kurapuku ulkovaatteiden päällä 🥵 Mitä tällä huomauttajalla oli itsellään päällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsella tulee herkästi kuuma kun touhuaa niin ei voi kovin paljoa pukea. En itsekään pue lenkille montaa kerrosta vaatetta. Kuolisin jos olisi joku kurapuku ulkovaatteiden päällä 🥵 Mitä tällä huomauttajalla oli itsellään päällä?

Sellaiset haglöfsin tms. jokasään vaatteet, haisaappaat ja hanskat.

Vierailija
4/64 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu iästä ja aktiivisuudesta. Sinä tunnet lapsesi, luota itseesi :)

Mun poika lähtee kouluun verkkareissa ja hupparissa. Iltapäivällä tulee takaisin t-paidassa.

Vierailija
5/64 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko siellä märkää vai miksi oli kurahousut?

Noin muuten vaikea sanoa. Se, tuntuuko 12 astetta kylmälle vai lämpimälle säälle, riippuu niin paljon siitä, tuuleeko tai paistaako aurinko. Tyyni aurinkoinen sää tuntuu ihan erilaiselle kuin tuulinen pilvinen sää samoissa asteissa.

Mutta jos lapsesi ei palellut, silloinhan kaikki oli hyvin.

Vierailija
6/64 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko siellä märkää vai miksi oli kurahousut?

Noin muuten vaikea sanoa. Se, tuntuuko 12 astetta kylmälle vai lämpimälle säälle, riippuu niin paljon siitä, tuuleeko tai paistaako aurinko. Tyyni aurinkoinen sää tuntuu ihan erilaiselle kuin tuulinen pilvinen sää samoissa asteissa.

Mutta jos lapsesi ei palellut, silloinhan kaikki oli hyvin.

Aamun jäljiltä vähän kosteaa, mutta ei varsinaisesti kuraista. Minäkin mietin, olisko laitettu saappaat, mutta lenkkarit sitten kuitenkin, ja ne oli ok.

Vierailija
7/64 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan. Plus 12 ja pipo? WTF?

Vierailija
8/64 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on liian vähän. Ja, jos ei ole nastasaappaita jalassa ja turvakypärää päässä, niin voidaan puhua jo lapsen heitteille jätöstä.

Vierailija
9/64 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsesi päättää. Pikkulapsille kannattaa joskus pukea varmuuden vuoksi liikaa, mutta 7-vuotiaalle voi normaaleissa ulkona oloissa antaa aika suuren vallan arvioida itse ja kokeilla paljonko vaatteita tarvitaan.

Plus jos on tilanne että on aikuinen mukana niin pipon ja takin voi aina ottaa mukaan vaikka aikuisen reppuun että lapsi saa ne tarvittaessa.

Vierailija
10/64 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukisin vielä pipon ja hansikkaat, haalarikaan ei olisi liikaa. Lapset palelevat helposti ja sairastuminen vaanii kylmässä 

Vierailija
11/64 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasua odotellessa.

Vierailija
12/64 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsen aktiivisuudesta ja siitä paleleeko. Mun 7 vuotias ei kyllä kuravaatteita pukisi eikä kyllä kukaan hänen kavereistaankaan. Mun 7 vuotias lopettelee nyt ekaluokkaa enkä ikinä ole nähnyt yhdelläkään koululaisella kurahousuja jalassa. Sadetakki on päällä sateessa.

Mun lapsi pistää aamulla toppatakin kun aamuisin palelee ja iltapäivällä tulee sit takki repussa kotiin tai sit takki on auki. Nyt tällä viikolla on laittanut tikkitakin aamulla ja toppatakki jäänyt pois. Toppahousut saattaa vetää jalkaan 😅 Ohuet housut on sit repussa iltapäiväkerhoa varten. Hän tosiaan palelee aamuisin mutta siitä tunnin päästä jo on herännyt kunnolla ja hiki tulee touhutessa. Itse siis haluaa noi pukea kun tietää millä tarkenee.

Päivällä ulos lähtiessä laittaa tuulitakin, colleget ja lippiksen. Takki riisutaan kyllä ja varsinkin jos lämpömittari näyttää 15 astetta. Sateella kumpparit ja muuten vedenpitävät lenkkarit. Asutaan Tampereella.

Kyllä tuon ikäinen jo itse tietää mitä päälleen pukee. 

Vierailija
13/64 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lapsen aktiivisuudesta ja siitä paleleeko. Mun 7 vuotias ei kyllä kuravaatteita pukisi eikä kyllä kukaan hänen kavereistaankaan. Mun 7 vuotias lopettelee nyt ekaluokkaa enkä ikinä ole nähnyt yhdelläkään koululaisella kurahousuja jalassa. Sadetakki on päällä sateessa.

Mun lapsi pistää aamulla toppatakin kun aamuisin palelee ja iltapäivällä tulee sit takki repussa kotiin tai sit takki on auki. Nyt tällä viikolla on laittanut tikkitakin aamulla ja toppatakki jäänyt pois. Toppahousut saattaa vetää jalkaan 😅 Ohuet housut on sit repussa iltapäiväkerhoa varten. Hän tosiaan palelee aamuisin mutta siitä tunnin päästä jo on herännyt kunnolla ja hiki tulee touhutessa. Itse siis haluaa noi pukea kun tietää millä tarkenee.

Päivällä ulos lähtiessä laittaa tuulitakin, colleget ja lippiksen. Takki riisutaan kyllä ja varsinkin jos lämpömittari näyttää 15 astetta. Sateella kumpparit ja muuten vedenpitävät lenkkarit. Asuta

Hyvä, että täsmensit asuvanne Tampereella.

Vierailija
14/64 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasua odotellessa.

Kirjoittele niitä lasujasi Vanhapiika katkruuksissasi ja utele mitä toisen lapsilla päällä 🤣🤣🤣

Vierailija
15/64 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tuon ikäisellä niin, että jos pyörällä menisi 12 C:ssä, silloin pipo ja käsineet. Jos vain kävelee, silloin voi jättää pois. Kurikset jalkaan, jos  leikkipuistossa on selvästi märkää, mutta ei välttämättä jos vain aamukastetta on.

Vierailija
16/64 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nostan yleensä karvahatun läpät ylös juhannukselta. 

Vierailija
17/64 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nostan yleensä karvahatun läpät ylös juhannukselta. 

Tämä on hyvä muistisääntö.

Vierailija
18/64 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ikä? On aika iso ero jos on vauva tai pieni taapero joka juuri ja juuri kävelee, tai iso lapsi joka juoksee ja liikkuu.

Vierailija
19/64 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eikä ollut, kuhan provoilet. 

Vierailija
20/64 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin lapsesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi