Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär koittaa puuttua liikaa yo-juhlien järjestämiseen. Me ne kuitenkin maksamme

Vierailija
29.05.2025 |

Pitäisi olla valkoviiniä ja sitä ja tätä. Sanoin, että perinteisesti tehdään ja että koska miehen kanssa maksamme kaiken niin me myös päätämme. Nyt on sitten mökötyksen aika näköjään.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti asioita sovitellaan eikä kummatkaan pyri määräämään kaikesta.

Kaikkialla paitsi Porvoossa tietty.

Vierailija
42/47 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-100/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko nastimusti?

Kuspää mulkku se on.

Aloitus on provo.

Vierailija
44/47 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytär haluaisi pitsaa, mutta äiti tuputtaa iänikuisia voileipäkakkujaan.

Pizza on arkiruokaa, jota saa halvalla milloin vaan. Voileipäkakku on juhlaruokaa, jota juhlaväki arvostaa. Yo-juhlat eivät ole bileet kavereille, vaan juhla kaikille, ennen kaikkea varttuneille sukulaisille ja ysräville, jotka tulevat sen lahjarahan kanssa.

SE ON YLIOPPILAAN JUHLA, EI VIERAIDEN.

Vierailija
45/47 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin aikanaan ketä kutsutaan, ketä ei ja myös tarjoilutoiveet. Sanoin etten ole paikalla jos toiveitani ei kuunnella. Mukavat juhlat olivat.

Vierailija
46/47 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitiko tytär kuitenkin kirjoitukset itse vai määräilittekö niissäkin?

Tämä onkin kiinnostava näkökulma.

Omia ylioppilasjuhliani en olisi tahtonut ollenkaan. Isä puhui ympäri "pieniin juhliin", koska äiti sellaiset tahtoi. Yritin ehdottaa ja toivoa jotain tarjottavien suhteen, mutta mikään ei käynyt - itse olin jo kasvissyöjä, mutta esim. sen huomioiminen juhlapöydässä ei sopinut. Viimeisenä iltana ennen juhlia sain komennuksen keittiöpiiaksi, mutta sekin meni ihan väärin - mikään, edes kahvikuppien asettelu pöydälle, ei mennyt oikein. Juhlapäivänä meille saapui pilvin pimein vanhoja sukulaisia, joista en tuntenut puoliakaan sekä mm. naapureita, joista en tiennyt kuin sukunimet. Minun roolini oli lähinnä pysyi huomaamattomana sivussa, jotta juhlat sujuivat odotetusti. Ainoastaan siinä vaiheessa, kun olin jo lähdössä illansuussa juhlimaan lukiokavereideni kanssa, minun olisikin pitänyt olla kotona jotenkin näytteillä, koska joku vanhempien kumminserkunkaima perheineen ei ollut vielä juhliin asti ehtinyt.

Kertaakaan koko lukioaikanani kumpikaan vanhemmistani ei kysynyt, mitä kuuluu, kuinka koulu sujuu. Kaikesta vastasin itse. Luulen, että tuskin he ylioppilastodistustanikaan koskaan edes vilkaisivat.

Vierailija
47/47 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitähän ne vieraat on, vanhempaa väkeä ja tuovat lahjatkin. Laittakaa vain kakut ja voileipäkakut, viinit on turhia ja kallista. Maljannosto menee pommacilla ettei tarvitse värkätä kenelle alkoholiton. Minulla on se mielipide, että juhlat järjestetään simppelisti ja perusasiat riittävät.

Ylioppilas päättää tarjottavat. Se on hänen juhla.

Ylioppilas maksaa tarjottavat. Se on hänen juhla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä