Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär koittaa puuttua liikaa yo-juhlien järjestämiseen. Me ne kuitenkin maksamme

Vierailija
29.05.2025 |

Pitäisi olla valkoviiniä ja sitä ja tätä. Sanoin, että perinteisesti tehdään ja että koska miehen kanssa maksamme kaiken niin me myös päätämme. Nyt on sitten mökötyksen aika näköjään.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteiset tarjottavat, vieraita voi käydä paljonkin ja menekkiä ei tiedä etukäteen, muutenkin kalliiksi tulee kaikkineen ja turha vaivata päätään tarjoiluilla.

Vierailija
22/47 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie vaadiin et saadaan snapsit ja booli 20 vuotta sitten. Ihan hyvä vain ettei äiti suostunut. Rahan tuhlausta

Vierailla olisi ollut mukavampaa. Onko se rahan tuhlausta, kun vieraat viihtyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti halusi väkisin järjestää ylisuuret juhlat lämpimine ruokineen ja vuokrattuine tiloineen. Sanoin kyllä etten halua sinne kaiken maailman isotätien siskoja, mutta niin vaan jokainen elossaollut sukulainen kutsuttiin. Äiti pahastui kun sain kaksi paniikkikohtausta yo-juhlissani ja jälkikäteen valitti, miten maksoi itsensä kipeäksi ja minä pelleilin "enkä arvostanut hänen vaivannäköään."

Vuoden päästä oman esikoisen ylppärit, lapsi on nyt puhunut ettei halua juhlia lainkaan. Jos näin tosiaan on, niin näillä mennään.

Vierailija
24/47 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos se sitä ja tätä ei ole mitään kohtuutonta niin kyllä kai tyttären toivomuksiakin voi ottaa huomioon. Tai hetkinen, siis olihan tässä hänen juhlasta kyse eikä jonkun muun?

Voi huomioida, mutta viinin hörppiminen antaa koko perheestä ihan alkkiskuvan. 

Juhlissa voi juoda 1-2 lasillista viiniä tai kuohuvaa. Alkoholia ei juoda joka viikko.

Vierailija
25/47 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko hän hyvät paperit ja monta E/L arvosanaa? Jos ei, niin eipä siinä ole mitään juhlimista ja riittää kun leipoo pullaa. Tavanomainen välitutkinto vain ja joutuu pinnistelemään että saa opiskelupaikan korkeakoulusta.

Vierailija
26/47 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti halusi väkisin järjestää ylisuuret juhlat lämpimine ruokineen ja vuokrattuine tiloineen. Sanoin kyllä etten halua sinne kaiken maailman isotätien siskoja, mutta niin vaan jokainen elossaollut sukulainen kutsuttiin. Äiti pahastui kun sain kaksi paniikkikohtausta yo-juhlissani ja jälkikäteen valitti, miten maksoi itsensä kipeäksi ja minä pelleilin "enkä arvostanut hänen vaivannäköään."

Vuoden päästä oman esikoisen ylppärit, lapsi on nyt puhunut ettei halua juhlia lainkaan. Jos näin tosiaan on, niin näillä mennään.

Juhlat on rahan keräämistä varten, jos ette pidä juhlia, niin anna säästämäsi rahat ylioppilaalle lahjaksi.

Vierailija
27/47 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitiko tytär kuitenkin kirjoitukset itse vai määräilittekö niissäkin?

Vierailija
28/47 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nyt lakitettavan tyttäreni 8 hengen kaveriporukassa tasan 2 juo edes alkoholia. Nuoret on absolutisteja nykyään. 

Aplla nyt ei lapsia edes ole, kunhan trollaa kulunutta aihetta.

Vierailija
29/47 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut ikinä missään yo tai rippijuhlissa, missä litkitään viiniä. Kuohuvaa on ollut tullessa. Ihme juoppomeininkiä kaikki viinittelyt juhlissa. Mutta kukin tavallaan. 

Vierailija
30/47 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhlat on rahan keräämistä varten, jos ette pidä juhlia, niin anna säästämäsi rahat ylioppilaalle lahjaksi.

Juuri näin meinaan tehdä. Salaa jopa toivon, että lapsi pitää kiinni mielipiteestään.

Vierailija
31/47 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitähän ne vieraat on, vanhempaa väkeä ja tuovat lahjatkin. Laittakaa vain kakut ja voileipäkakut, viinit on turhia ja kallista. Maljannosto menee pommacilla ettei tarvitse värkätä kenelle alkoholiton. Minulla on se mielipide, että juhlat järjestetään simppelisti ja perusasiat riittävät.

Ylioppilas päättää tarjottavat. Se on hänen juhla.

Ei se nyt ihan niinkään ole, että ylioppilas päättää, sillä vahemmat nämä juhlat hänelle järjestävät ja maksavat myös eikä hän itse ja vanhemmat päättävät jos ja mitä nuoren omia toiveita voivat toteuttaa. Nuorilla nyt on tuossa iässä kaiken näköisiä ja ihan älyttömiäkin  toivomuksia  js kotkotuksia jotka voivat perustua vaikka johonkin somessa nähtyyn tai kavereiden perättömiinkin kehuskeluihin omista juhlistaan. Jos on kysymys oikein ruokatarjoilujuhlasta kutsutuille, niin viini ruuan kanssa voi silloin ollakin paikallaan.

Vierailija
32/47 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään mitään juhlamaljoja nosteltu. Vasta illalla sitten isä veteli kunnon räkäkännit, niinkuin muinakin juhlapäivinä ja viikonloppuina.

Vierailija
33/47 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär muistaa tämän vielä viisikymppisenä. 

Mutta provohan tämä onkin.

Vierailija
34/47 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele vaan tytön yli niin kohta huomaat, että saatte vieraiden kanssa syödä kakkua keskenänne kun itse ylioppilas juo skumppaa ja haukkuu mutsiaan kaverin luona.

Vierailija
35/47 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos se sitä ja tätä ei ole mitään kohtuutonta niin kyllä kai tyttären toivomuksiakin voi ottaa huomioon. Tai hetkinen, siis olihan tässä hänen juhlasta kyse eikä jonkun muun?

Voi huomioida, mutta viinin hörppiminen antaa koko perheestä ihan alkkiskuvan. 

Voi nolous näitä akateemisten juhlia. Meillä ammattiin valmistujais juhlissa oli cocktail-baari.

Vierailija
36/47 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natsimutsi saakeli eroa virastasi.

Vierailija
37/47 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Meillä ei poika ole mitään vaatimuksia esittänyt juhliinsa. Me vanhemmat maksamme ja järjestämme  joten meillä on juhlapäivänä tietenkin minun toiveesta kuohuviinimaljat + alkoholiton malja, valkoviiniä, punaviiniä, mehua, limsaa, vissyä,  ruokaisaa lohisalaattia, patonkia,  cocktailpiirakoita+savuporolevite, kasvispiirakkaa, kinkkuvoileipäkakkua, täytekakkua, porkkanapiirakkaa, kinderpiirakkaa ja itsetehtyjä appelsiinipikkuleipiä. Mä tykkään, että juhlapöytä ei ole aneeminen.

Vierailija
38/47 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär haluaisi pitsaa, mutta äiti tuputtaa iänikuisia voileipäkakkujaan.

Pizza on arkiruokaa, jota saa halvalla milloin vaan. Voileipäkakku on juhlaruokaa, jota juhlaväki arvostaa. Yo-juhlat eivät ole bileet kavereille, vaan juhla kaikille, ennen kaikkea varttuneille sukulaisille ja ysräville, jotka tulevat sen lahjarahan kanssa.

Vierailija
39/47 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Natsimutsi saakeli eroa virastasi.

Jep, antaa nuoren järjestää ja maksaa itse koko lysti.

Vierailija
40/47 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on hänen juhlat, ei teidän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi