Onko ylioppilasjuhlia pakko pitää?
Meillä nuori valmistuu ylioppilaaksi vuoden päästä. Hän toivoisi mieluummin rahaa tai matkaa kuin juhlia. Suku asuu kauempana ja vain kourallinen läheisiä ihmisiä. Onko ok juhlia vain omalla perheellä esimerkiksi menemällä syömään hienosti ja muistaa nuorta rahalla yms. Nuorella on paljon kavereita eli heidän kanssa voi juhlia myöhemmin illalla. Stressitöntä ainakin näin.
Kommentit (23)
Meinaatko, että lakki otetaan pois, jos ei pidä juhlia? Nuori päättää itse juhliiko miten ja kenen kanssa.
Ei tarvitse järjestää mitään, mutta ei tarvitse odottaa lahjoja myöskään.
Ap tässä vielä, ei tietenkään odoteta lahjoja, jos ei juhlia pidetä. Itse hankitaan nuoren toivoma lahja.
Tietenkin jokainen saa itse päättää, mitä juhlii ja miten juhlii. Nykyisin on monia tapoja juhlia, eikä perinteet ole enää niin tärkeitä. Juhlista ei tarvitse kenenkään stressiä ottaa, jos niistä ei tykkää tms.
Kai nuori lahjoista riippumatta lähtee yöhön villiä seksiä harrastamaan? Sitä muistoa kun ei mikään raha vanhempana korvaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä vielä, ei tietenkään odoteta lahjoja, jos ei juhlia pidetä. Itse hankitaan nuoren toivoma lahja.
No sitten se helpottaa kaikkia osapuolia. Ei tarvitse lähteä velvollisuuden tunteesta ylioppilasjuhliin. Kaikki tyytyväisiä.
Minä teen niin kuin nuori toivoo eli ei juhlia. Hän juhlii kyllä kavereidensa kanssa, mutta mitään sukujuhlia ei ole.sukua on muutenkin tosi vähän ja vanhoja ihmisiä, jotka ei oikein jaksaisikaan. Syömme hyvin uuden ylioppilaan ja sisaruksensa kanssa kolmistaan lakituksen jälkeen. Ei ole pakkoa tehdä mitään, tärkeintä että juhlittava on itse tyytyväinen.
Juhlitaan juurikin niin kuin hyvältä tuntuu. Muistaako joku korona-aikaa? Tuttavaperheessä käytiin vain oman perheen kesken kivassa hotellissa ja hyvällä illallisella, kun oli juuri sen verran mahdollista sen ajankohdan rajoituksilla.
Ei ole. Meillä on ylioppilaalla pääsykoe 2.6. joten syödään vain ydinperheen kesken jotain hyvää lauantaina.
Hänelle maksoin jo parin tonnin matkan yo-lahjana, samaten maksan kohta ajokortin.
Onko kehitysvammaisella sielu?
Kehitysvammainen runkkaa ja ei tunne häpeää.
Kehirysvammainen
Yksi lapsistamme ei hankkinut yo-lakkiaaan eikä mennyt hakemaan todistusta, joka sitten postitettiin kotiin. Hyvä todistus oli. Juhlista hän ei halunnut edes keskustella.
Turhaan siis opiskeli kun ei ole varaa pitää juhliaksan
Lakkeja jakaessa reksi valkkaa kenen kinkereihin menee. Jos juhlia ei ole tai tarjoilut ei miellytä ottaa hän lakin pois.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä läheisimmät voivat silti lahjan laittaa postissa, vaikka eivät tule juhliin. Tai siis raha pankkitilille.
Järjestämme yo-kahvitukset läheisille jotta he voivat tulla onnittelemaan. Lapsi itse ei pidä tätäkään tarpeellisena.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen niin kuin nuori toivoo eli ei juhlia. Hän juhlii kyllä kavereidensa kanssa, mutta mitään sukujuhlia ei ole.sukua on muutenkin tosi vähän ja vanhoja ihmisiä, jotka ei oikein jaksaisikaan. Syömme hyvin uuden ylioppilaan ja sisaruksensa kanssa kolmistaan lakituksen jälkeen. Ei ole pakkoa tehdä mitään, tärkeintä että juhlittava on itse tyytyväinen.
Missä ISÄ??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä läheisimmät voivat silti lahjan laittaa postissa, vaikka eivät tule juhliin. Tai siis raha pankkitilille.
Tämä ei kyllä kuulosta oikealta.
Itse kun valmistuin niin en halunnut itselleni pitää mitään. Vihaan oikeastaan kaikenlaisia juhlia yleisesti.
Ei tietenkään tarvits järjestää mitään, mutta silloin pitää myös painottaa nuorelle. että ei turhaan odota lahjoja muilta kuin perheeltä, kuka juhlallisuuksiin osallistuu.