Synnytin 3 tervettä,normaalia vauvaa. Nyt minulla on 3 erityislasta ja olen eronnut kun mies
Ei jaksanut tätä showta. Palavereja,hakemuksien täyttämistä,meillä ravaavaa perhetyöntekijää..
Lapset ovat 11v,10v ja 8v.. Vanhemmalla ADHD autistisin piirtein. keskimmäisellä valikoiva mutismi ja ADHD, nuorimmalla laaja alainen hahmotuskyvyn häiriö ja lievä kehitysvamma. Olen täysin poikki kun joka viikko on kehityskskustelu jonkun asioista,lääkärin soittoaika tms Ex ei paljon auta. Päin vastoin,vaatii lapsilta liikaa kuten että pitäisi osata kulkea yksin hammaslääkäriin ym.
Kommentit (82)
Toivottavasti pysyt itse terveenä. Mulla lapset ovat onneksi "riittävän normaaleja", vaikka heilläkin on selvästi joitakin ADHD:n ja lievän autismin kirjon piirteitä minulta perittynä. Minulla on ADHD:n ja aspergerin oireyhtymän lisäksi pari kroonista sairautta, joista toinen tekee minut työkyvyttömäksi ja aiheuttaa nytkin jatkuvaa kipua. Voi kunpa pystyisinkin työhön!
Tsemppiä ap:n lapsille ja äidille! Nykyinen ilmapiiri suhtautuu tosi nuivasti kaikkeen poikkeavaan, mikä on ihan väärin, koska kyllä sinunkin lapsillasi on vahvuuksia ja heidän työpanoksensa voisi aikuisena olla muille hyödyksi. Nyt vain ei nähdä sitä, tai ei haluta nähdä, vaan kaikki yritetään puristaa samaan muottiin.
Vierailija kirjoitti:
Sun lapsillas mikään ole. Nykyään lätkitään ihme diagnooseja ihan huvikseen.
Tämä on totta. Lepsu kasvatus aiheuttaa sen, että lapsi kasvaa kieroon ja hänelle tulee erilaisia käytös- ja älykkyyden ongelmia. Nämä ongelmat nykyään diagnosoidaan herkästi keskittymishäiriöksi vaikka syy on todellisuudessa kasvatuksessa. Lasta aletaan sen jälkeen hoitamaan ADHD-potilaana, eli viimeistään tässä kohtaa lähdetään täysin hakoteille ja lopputuloksena on ihminen jonka aivotoiminta on lopullisesti sekoitettu turhilla lääkkeillä. Tämän takia he myös ovat käytännössä riippuvaisia ADHD-lääkkeistä loppuelämänsä, sillä ilman niitä heille tulee kaikenlaisia vieroitusoireita.
Toisaalta minä jossain määrin myös ymmärrän lepsun kasvatuksen joidenkin vanhempien kohdalla. Nykyään nimittäin päiväkodit ja koulut laativat lasuja liukuhihnalta eikä ilmoituksissa todellakaan ole aina järkeä. Tarkoitan tällä sitä, että monet lasut koskevat asioita jotka eivät oikeastaan edes kuulu lastensuojelulle vaan ne voitaisiin hoitaa "kevyemminkin". Kokeilkaapa suututtaa joku (nais)opettaja. On aika todennäköistä, että sen jälkeen hän tekee lapsestasi lasun. Opettajat kyllä aina löytävät jonkun heppoisen syyn sen tekoon. Näitä minä olen nähnyt monta. No joo, en oikeasti kehoita ketään suututtamaan ketään mutta halusin vain, että ymmärrätte mitä tarkoitan.
- Uutta alaa opiskeleva kohta entinen sosiaalityöntekijä
Vierailija kirjoitti:
Me saimme yllätyksenä downlapsen ja mies halusi eron. Tuli ihan puskista,en olisi uskonut siitä miehestä.
Nyt yritän ajatella että leijonaemot hoitaa ja heikot uroot loikkii karkuun.
Geenivammainen muumi sinä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän olisi jo aika normalisoida tilanne ja lopettaa ylianalysointi. Terveitä lapsia kaikki, eivät vaan niitä luokan välkyimpiä. Anna lasten elää normaalisti ja lopeta kehityskeskusteluhöpötyksrt.
Normaalisti? Lapsen, joka ei tunne kelloa eikä ymmärrä rahan arvoa? Lapsen, joka ei puhu muille kuin äidilleen? Jos elämme "normaalisti" se on kuule heitteillejättö,verrattavissa siihen että laitat 4veen selviämään yksin!
Ap
Oot vain huono äiti, mutta olet lähtenyt käsittelemään asiaa diagnosoituttamalla kaikki lapsesi. Isä on tietysti huono myös.
Jos ne lapset oli terveitä syntyessään niin mitä viddua teit niille että ne sairastui?
Tämä on tätä ku vajavaiset ihmiset lisääntyy ku kärpäset.
Minäkin tunnen yhden naisen jolla 2 lasta joista aina nähny että jotain on vialla. Nyt yläasteella saivat vammaisuus diagnoosin, aiemmin olivat vaan jotain ADHD tapauksia.
Mutta naisella itsellä on myös varmasti jokin erityisyys. En nimittäin ole ikinä nähnyt niin h i t a a l l a käyvää ihmistä. Ihan töissä käy ja arkensa hoitaa. Mutta en ihmettele lapsiensa kehitysvammaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen nuo olisi ihan normaaleiksi luokiteltavia joilla ERI luonteet. Nykyään en tiedä mikä on normaali kun kaikki on jotain adhd, autismi ym.
Niin, kun kun ei ollu tutkimusmenetelmät näin pitkällä. Eihän sata vuotta sitten ollu syöpiäkään.
Ei noita adhd diagnooseja silti tarvitse kaikille lätkäistä nyt kun ne on keksitty. Ihan kuin siitä olisi tullut muotia.
Tuttu sai diagnoosin reilu kolmekymppisenä. Se muutti hänen elämässään paljon asioita. Sai opiskelut vihdoin loppuun lääkityksen ansiosta. Ja sai selityksen koulu- ym. haasteille.
Vierailija kirjoitti:
Valitsit itse miehesi. Valitsit tehdä kolme lasta pienillä ikäeroilla. Mutta ihan kiva, että kerrot muillekin ajattelemattomille, miten voi käydä.
???
Sinä valitsit kirjoittaa typerän kommentin.
Nuo sairaudet ovat periytyviä. Onko teillä suvussa autismia ja ADHD:a?
Jännää. Voikohan tuo johtua jostain kemikaalialtistuksesta kuten dioksiineista...? Imetitkö pitkään? Millaista ruokaa söit raskausaikana ja imetyksen aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän niin tunteen. Mulla 13v tyttö jolla adhd,kehitysviivästymä ja lievä älyllinen kehitysvamma. Jokainen päivä on saman asian toistoa yhä uudellleen ja uudelleen ÄLÄ PIIRRÄ SEINIIN,PESE HAMPAAT ILTAPALAN JÄLKEEN, VAIHDA PAITA JOS SE ON LIKAINEN. Elän käytännössä 3veen jolla on tissit,kanssa. Saattaa mennä alasti parvekkeelle koska niinhän pikkulapset tekee.
Mulla on myös adhd joka todettin kolmekymppisenä.Arki on muutenki vakeaa ja sitten tytöstä huolehtiminen. Olen yh. Tukihenkilö oli mutta kun eihän tyttö sen kanssa mhinkään lähtenyt vaan ryömi sängyn alle.
Ja sitten joku valopää tulee lässyttmään että kyllä se Aino osaa jos annat sen yrittää,älä ole curling vanhempi.Just.
Ja sun oli ihan pakko lisääntyä. Siis ihan pakko. Huoh.
Ja sun vanhempien. Huoh.
Nyt keskityt seuraavat 5 vuotta vain lapsiisi. Saat omaa aikaa myöhemmin. Kun lapsesi ovat isompia ja saaneet kaiken tuen, heillä on mahdollisuus jatkaa omaa elämää aikuisina. Tee nyt kaikki mitä voit ja yritä jaksaa. Se helpottaa kyllä myöhemmin.
Miten kolme tervettä vauvaa voi muuttua kolmeksi erityislapseksi?
Vierailija kirjoitti:
Rukoile, että Jeesus auttaa, parantaa ja pelastaa!
Mutismi liittyy usein arkuuteen ja voi mennä täysin ohi.
Löytyisikö lapsille/perheelle yhteisiä harrastuksia?
Ei auta, paranna ja pelasta. Tuollaiset puheet kääntää veistä haavassa.
Mikä tuollainen perhetyöntekijä on, joka päälle haukkuu perhettä, jos lapset eivät "hyväksy" perhetyöntekijää? Eihän tuollainen ole perheen hyvinvointia edistävä.
Hyvin huolestuttavaa, mitä Suomessa perhetyössä = lastensuojelussa tehdään, jos asenne perhettä ja lapsia kohtaan on tällainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun lapsillas mikään ole. Nykyään lätkitään ihme diagnooseja ihan huvikseen.
Tämä on totta. Lepsu kasvatus aiheuttaa sen, että lapsi kasvaa kieroon ja hänelle tulee erilaisia käytös- ja älykkyyden ongelmia. Nämä ongelmat nykyään diagnosoidaan herkästi keskittymishäiriöksi vaikka syy on todellisuudessa kasvatuksessa. Lasta aletaan sen jälkeen hoitamaan ADHD-potilaana, eli viimeistään tässä kohtaa lähdetään täysin hakoteille ja lopputuloksena on ihminen jonka aivotoiminta on lopullisesti sekoitettu turhilla lääkkeillä. Tämän takia he myös ovat käytännössä riippuvaisia ADHD-lääkkeistä loppuelämänsä, sillä ilman niitä heille tulee kaikenlaisia vieroitusoireita.
Olipa kyllä sellaista paskaa tämä viesti, että nyt jää Kylli-tädin satuhetketkin kakkoseksi satujen kerronnan saralla. Ihanaa, että itse oppineet psykiatrit voivat määritellä, että lepsun kasvatuksen saaneet lapset diagnosoidaan "ADHD-potilaiksi", eikä suinkaan, että kyseessä olisi neuropsykiatrinen ominaisuus, jonka kanssa synnytään. Ilman "ADHD-potilaita" ihmiskunnan loppu olisi voinut olla lähellä jo vuosituhansia sitten. "ADHD-potilaat" ovat luultavasti olleet niitä, jotka valvoneet luolan suulla villipetojen varalta tai vahtineet tulta, jotta muut voivat nukkua. Samat "potilaat" ovat myös mahdollistaneet ihmisasutuksen leviämisen. Nämä potilaat ovat myös tehneet keksintöjä, olleet suuria taiteilijoita jne. Nykyinen maailman meno ei sovi neuroepätyypillisille ja sen takia neuroepätyypilliset reagoivat.
Useat tuntemani "ADHD-potilaat" selviävät ilman lääkkeitä tai ovat syöneet niitä vain osan elämästään. Ei niitä välttämättä tarvitse koko elämää syödä, jos elämän, koulun, työn ja velvollisuudet saa järjestettyä itselleen sopivaksi, saa tukea, terpiaa tai valmennusta. Monet eivät koskaan edes saa diagnoosia. Useimmat meistä on kehittänyt erilaisia tapoja selvitä tässä maailmassa. Monet "ADHD-potilaat" itseasiassa pystyvät kompensoimaan haasteitaan korkealla älykkyydellä ja ongelmien ratkaisukyvyllään.
Minulla on samanlainen kombo lapsissa ja voin sanoa, että olet niitä avustamassa vielä kun ne on 30 vuotiaitakin eikä se työ ikinä lopu. Menetät mielenterveytesi, työkykysi ja saat sata burnoutia elämäsi aikana ja ainoa lohtusi on lopulta se, että joku päivä kuolet.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän olisi jo aika normalisoida tilanne ja lopettaa ylianalysointi. Terveitä lapsia kaikki, eivät vaan niitä luokan välkyimpiä. Anna lasten elää normaalisti ja lopeta kehityskeskusteluhöpötyksrt.
Miksi oletat että ap olis nuo laittanut alulle tai vois ne lopettaa?! Varmasti huostaanotto jos ei tanssi viranomaisten pillin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt keskityt seuraavat 5 vuotta vain lapsiisi. Saat omaa aikaa myöhemmin. Kun lapsesi ovat isompia ja saaneet kaiken tuen, heillä on mahdollisuus jatkaa omaa elämää aikuisina. Tee nyt kaikki mitä voit ja yritä jaksaa. Se helpottaa kyllä myöhemmin.
Älä viitsi puhua typeriä. Kun ne on aikuisia, niin sitä tukea ei ole sitä vähääkään vaan jäävät pääosin omaisten niskaan, koska heillä olevat sosiaalityöntekijät ei tunnu tietävän mitä tuollaisten ihmisten kanssa pitää tehdä. Joten siinä on kolmas ihan täysin turhanpäiväinen tekijä sotkemassa. Jos ne osaisi hommansa niiden harteille voisi loput huolesta antaakin.
Sanoisin, että perinnöllistä.