Tuntuu hämmentävältä seurata sivusta tukien leikkauksoa, työtömyyttä, köyhyyttä jne kun itse elän nousukautta
Lapset saatu aikuiseksi ja asuvat omillaan, asuntolainat maksettu ja perintöäkin saatu. Vakityö ja hyvä terveys.
Mitkään tukien leikkaukset tai hintojen nousut ei vaikuta. Säästötkin kasvaa osakesalkussa mukavasti. Pitäis vissiin jotenkin osata hävetä, että menee hyvin?
Kommentit (32)
Meneillään on varallisuuden uusjako. Niille joilla on, annetaan, ja niiltä, joilla ei ole, otetaan pois sekin, mitä on. Olet tässä päätynyt sille paremmalle puolelle.
Onneksi voit tukea ja auttaa muita.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei hämmennä. On multakin evätty, viety ja leikattu tässä vuosien varrella yhtä jos toista. Kukin vuorollaan.
No jep, sama juttu.
Lapsetkin pääsivät leikkuriin, onneksi ovat sentään hengissä.
Niin ja terveyskin on jo paremmalla tolalla! Se on kiitollista, meinasin jo hetken pelätä että en selviä siitä uupumus-, ahdistus- ja stressikierteestä koskaan.
Ehkä nyt uskon että en kuole vielä. En tiedä vieläkään onko se hyvä asia.
Selvinnee joskus.
Sulle varmaan sopis tommonen elämysmatka Koivukylään. Annat vaan ne Westendin kodin avaimet niin saat tilalle Koivukylän avaimet.
Vierailija kirjoitti:
Miten sä edes tiedät mistään tukien leikkauksista, jos et niitä itse tai tuttusi saa? Mua ei vois vähempää koko aihe kiinnostaa.
Aika uutispimennossa täytyy elää ollakseen tietämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä edes tiedät mistään tukien leikkauksista, jos et niitä itse tai tuttusi saa? Mua ei vois vähempää koko aihe kiinnostaa.
Aika uutispimennossa täytyy elää ollakseen tietämättä.
Ei tarvitse olla. Vauvapalstapimento riittää. Uutisissa on tosi paljon muuta asiaa jatkuvasti mitä lukea.
Vierailija kirjoitti:
Sulle varmaan sopis tommonen elämysmatka Koivukylään. Annat vaan ne Westendin kodin avaimet niin saat tilalle Koivukylän avaimet.
?
Vierailija kirjoitti:
Sama homma. Olen kiitollinen tästä ja suhtaudun nöyrästi.
Minä en nöyristele. Flexaan masseillani. Ajan lambollani ruokajonojen ohi, menen kerjäläiselle näyttämään kultaista rolexiani ja sanon et ehkä säkin tän vielä joskus saat. Sit ku on joku eloterojen miekkari ni meen sinne hummerillani ja kaasutan vaihde vapaalla. Lennän yksityiskoneella, ja joskus en vaan lennä jonnekin, vaan lennetään vain koska huvittaa.
Voi olla sellainenkin tilanne, että on saatu lapset aikuisiksi, asuvat omillaan, asuntolainat maksettu, terveys hyvä, ja säästöjäkin kertyy. Mutta sitten se hyvä työpaikka ykskas ilmoittaakin, että nyt puolet porukasta saa lähtöpassit.
Säästöt toki jatkavat kasvuaan osakesalkussa työttömänäkin, jos on ehtinyt säästämään. Osingotkin rapsahtelevat tilille kuten ennenkin.
Tällä yritän vain sanoa, että on olemassa monenlaisia työttömiä. Aina ei ole taloudellinen maailmanloppu, jos tässä elämäntilanteessa tipahtaa vähäksi aikaa ansiosidonnaiselle. Muutaman kuukauden tauko työnteosta voi olla muuten kyllä ihan mukavakin asia, ehtii matkustella ja tehdä kotona rästiin jääneitä pikkuremppoja.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sulle tai lapsellesi tulla vaikka mikä kauhea sairaus
Juu, etkä voi tietää, milloin sun työt loppuu. Varsinkin, jos ikää on jo kertynyt, niin uuden työn löytäminen työttömänä voi olla pitkä prosessi. Viiskymppisille se on vaikeaa ja kuuskymppisille aika toivotonta.
Suomessa ei saa sanoa jos menee hyvin.
Määrätyn porukan mielestä se on ylimielistä öykkäröintiä jne.
Vähintäänkin se on MINULTA pois. Ainoa "oikea" elämä on köyhyyttä ja kurjuutta.
Miksi taloudellisesta menestyksestä pitäisi olla hiljaa jos ei sillä tarkoita mitään pahaa -mielensäpahoittajien ulinoista ei kannata välittää. He valittavat aina.
Voihan sulle tai lapsellesi tulla vaikka mikä kauhea sairaus