Jossain n. 38-46 ikävuoden välillä nainen usein vanhenee muutamassa vuodessa hurjasti
Tapahtuuko se (esi)vaihdevuosien ja hormonaalisen muutosten takia?
Kommentit (336)
Naiset rupsahtaa viimeistään siinä 30 korvilla, miehet vain paranee tuonne 60 tienoille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Se tulee sykäyksittäin muutaman vuoden välein. Ekat rupsahdukset huomasin 40-41 -vuotiaana. Siis selkeät. Ne ei kuitenkaan vielä olleet niin fataalit. Nyt 48-49 -vuotiaana tuli toinen kierros ja peli on tällä menetetty. Mm. kaula on selkeästi rypistynyt jo. Toki, moni on sitä mieltä, etten ole rupsahtanut ikäisekseni, mutta peilistä näkee kyllä ihan tarkkaan silmäluomien laskeutumisen, mittavat harakanvarpaat, alkavat hamsterit ja kaulan velttouden/kreppi-ihon.
En olisi uskonut, että olen näin turhamainen, mutta oikeasti olen selvitellyt mahdollisuutta kiristää kaulaa ja alakasvoja.... Laitehoidoilla aloitan, mutta tn. kirurgin veitsi odottaa. En vaan halua olla ryppykasa jo viisikymppisenä, mutten tietystikään vahanaama, jonka naama on niin kireä, että sen kiristyksen näkee. Hyvällä maulla tehty kiristys olisi se toive. Hieman saa jäädä löysää, kun eihän ikä kokonaan katoa. Mutta haluan päästä roikkumisesta eroon. Hampaa
Voi olla mutta naiset ovat aina vaativia ja ei koskaan tyytyväisiä naamoihinsa tai kroppiinsa. Johan sitä nuorena valitetiin kun ollaan rumia ja on selluliittia.
Vierailija kirjoitti:
Naiset rupsahtaa viimeistään siinä 30 korvilla, miehet vain paranee tuonne 60 tienoille.
30 vuotiaana näyttää tosi nuorelta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tähän ketjuun piti vetää miesten vanheneminen mukaan?
Koska on tosi outoa puhua pelkästään naisten vanhenemisesta kun on kuitenkin tutkittu tosiasia että naiset vanhenevat hitaammin kuin miehet. Miksi hiljetä miesten vanhenemisesta, joka on huomattavasti rajumpaa ja nopeampaa? En ymmärrä.
Ulkoisesti naisten ikääntyminen näkyy kuitenkin kasvoilla mm. ohuemman ihon vuoksi herkemmin. Ja nimenomaan tuo muutos on naisilla äkillisempi ja selkeämpi. Siihen vaikuttanee myös hormonaaliset muutokset, jotka vievät naisilta kasvoilta rasvaa ja kollageenia, jolloin naama valahtaa parisssa vuodessa.
Ei, lähinnä kyse on siitä että kulttuurissamme ei olla totuttu syynäämään miesten ryppyjä samoin, vaan miehiä on paapottu ja mieliste
Kyllä. Jos ihan rehellisesti ja objektiivisesti verrataan esim 50-vuotiaiden miesten ja naisten ryppyjä, miesten rypyt ja juonteet ovat paljon syvempiä ja näkyvämpiä. Naisilla taas on enemmän ohutta, kreppipaperimaista ihon rypistymistä, joka ei ole yhtä näkyvää. Miehille tyypillisiä paksuja juonteita naisilla on harvoin edes 80-vuotiaina.
Missä ikävaiheessa ei vanheta kahdeksassa vuodessa hurjasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miehet.
Aina papereita kysytty t. naikkone
Joo onhan se, kolmekymppinen kaunis ja sisuskalut paskana, kahdeksankymppinen ei kaunis , sisuskalut ok. Ota siitä sitten selvää mikä on vanheneminen, ilmeisesti se naamataulu on tärkein mittari.Kumman valitset itse?
Vierailija kirjoitti:
Moni 20-vuotias mies ei pääse yksin kyykystä ylös.
Suomalaistutkimus: Miesten keho ikääntyy nopeammin kuin naisten
Naisen vaihdevuodet alkavat monilla jo nelikymppisenä
Kehon muodot:
Estrogeenien puute voi vaikuttaa rasvan jakautumiseen kehossa, mikä voi aiheuttaa painonnousua ja rasvakudoksen kertymistä vatsaontelon sisäpuolelle.
Iho, hiukset ja sukuelimet:
Iho saattaa kuivua ja ohentua, hiukset voivat ohentua ja emättimen limakalvo kuivua, mikä voi aiheuttaa seksuaalisia vaikeuksia.
Luusto ja lihakset:
Luuntiheys voi laskea, mikä lisää osteoporoosin riskiä, ja lihaskato voi lisääntyä.
Mieliala ja unihäiriöt:
Vaihdevuosioireet, kuten kuumat aallot ja hikoilu, voivat vaikuttaa unen laatuun ja aiheuttaa mielialan vaihteluita.
Sydän- ja verisuonielimistö:
Estrogeenien väheneminen voi heikentää sydän- ja verisuoniterveyttä, ja sydänsairauksien riski voi lisääntyä.
Muut oireet:
Vaihdevuosien aikana voi esiintyä myös nivel- ja lihaskipuja, päänsärkyä, sydämentykytystä, muistin heikentymistä ja seksuaalisen haluttomuuden vähenemistä.
Vierailija kirjoitti:
Oon 39 enkä jaksa odottaa. Oon miettinyt jos leikkais hiukset lyhyiksi ja lihois vielä muutaman kilon, jos sitten sais olla viimein rauhassa. Haluan vain elää mukavaa simppeliä elämää ilman että kukaan mies tulee väkisin tutustumaan.
Minä taas tulen varmaan vähän suremaan sitten kun en enää saa miehiltä huomiota, ja mahikset seksiin hyvännäköisten miesten kanssa menee.
Olen huomannut tykkääväni siitä huomiosta mitä jonkin verran tulee, ja nyt aikuisena on mukavaa kun se huomio tulee lähinnä vain kivoilta miehiltä. Teininä se huomio oli ahdistavaa, kun sitä tuli lähinnä joltain vanhemmilta ja ällöiltä miehiltä, mut nykyään tosiaan ei tule sellaisilta ja itselläkin paksumpi nahka, niin voi nautiskella.
45 vuotias nainen
45 vuotias mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roikkunaamaiset kalkkunat ovat nyt hyvin vihaisia aaapeelle😂
Huutaa pälvikalju norsunsynnyttäjä -mahainen yh-daddy, joka on alkkis.
:DD
M42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan miehet kuitenkin vanhenevat nopeammin, eli sinänsä naisten tilanne on huomattavasti parempi.
Höpinää. Katso ympärillesi, 5-kymppiset itsestään huolehtivat miehet ovat ihan erinäköisiä kuin samanikäiset naiset.
No mutta kun niitä itsestään huolehtivia 50+ miehiä on häviävän vähän. Totta kai sellainen voi näyttää nuoremmalta kuin saman ikäinen nainen joka ei ole huolehtinut itsestään. Mutta keskimäärä on tutkimuksissa se, että mies on jo ihan biologisista syistä 4 vuotta vanhempi kehon iältä kuin saman ikäinen nainen, ja kun elintavat lasketaan mukaan niin ero on 10-20 vuotta. Miesten elintavat ovat hälyttävän huonoja ja se näkyy varsinkin nykyisissä 50+ miehissä. Nuorissa tuo ero vanhenemisnopeudessa on alkanut pienentyä.
Vierailija kirjoitti:
Missä ikävaiheessa ei vanheta kahdeksassa vuodessa hurjasti?
Jos olisin tiennyt miten yksinkertaisia vastaajia täällä on, olisin muotoillut otsikon sellaiseksi, että tyhmempikin ymmärtäisi. Nyt oletin kaikki vähintään suunnilleen normiälyisiksi ja olin näemmä väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Kuule ap, niin mieskin. Miehen seksuaalinen kyky vähenee hurjasti 40 ikävuoden jälkeen.
Kun taas naisilla on silloin huipusaan.
Mitä tarkoitat naisen seksuaalisella kyvyllä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon 39 enkä jaksa odottaa. Oon miettinyt jos leikkais hiukset lyhyiksi ja lihois vielä muutaman kilon, jos sitten sais olla viimein rauhassa. Haluan vain elää mukavaa simppeliä elämää ilman että kukaan mies tulee väkisin tutustumaan.
Minä taas tulen varmaan vähän suremaan sitten kun en enää saa miehiltä huomiota, ja mahikset seksiin hyvännäköisten miesten kanssa menee.
Olen huomannut tykkääväni siitä huomiosta mitä jonkin verran tulee, ja nyt aikuisena on mukavaa kun se huomio tulee lähinnä vain kivoilta miehiltä. Teininä se huomio oli ahdistavaa, kun sitä tuli lähinnä joltain vanhemmilta ja ällöiltä miehiltä, mut nykyään tosiaan ei tule sellaisilta ja itselläkin paksumpi nahka, niin voi nautiskella.
En sano että tuo on väärin, mutta etkö saisi enemmän tyydytystä pitkästä parisuhteesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tähän ketjuun piti vetää miesten vanheneminen mukaan?
Koska on tosi outoa puhua pelkästään naisten vanhenemisesta kun on kuitenkin tutkittu tosiasia että naiset vanhenevat hitaammin kuin miehet. Miksi hiljetä miesten vanhenemisesta, joka on huomattavasti rajumpaa ja nopeampaa? En ymmärrä.
Ulkoisesti naisten ikääntyminen näkyy kuitenkin kasvoilla mm. ohuemman ihon vuoksi herkemmin. Ja nimenomaan tuo muutos on naisilla äkillisempi ja selkeämpi. Siihen vaikuttanee myös hormonaaliset muutokset, jotka vievät naisilta kasvoilta rasvaa ja kollageenia, jolloin naama valahtaa parisssa vuodessa.
Ei, lähinnä kyse on siitä että kulttuurissamme ei olla totuttu syynäämään miesten ryppyjä samoin, vaan miehiä on paapottu ja mielistelistelty tässä asiassa. Totuus kuitenkin on että miesten paksumpi iho menee myös paksummille rypyille ja juonteille. Tämä alkaa näkyä neljänkympin korvilla. Myös se vaikuttaa paljon, että miehet eivät suojaudu yhtä hyvin auringolta. Aurinko on pahin ulkoinen tekijä joka vanhentaa ihoa.
Ehkä miehiä ei kiinnosta naaman rypistyminen ja ahavoituminen niin paljoa? Elävät silti itsevarmana elämäänsä ja keskittyvät pitämään positiivista minäkuvaa yllä.
Kannattaisi ottaa mallia. Toki osa naisistakin on sellaisia itsevarmoja naisia, mutta ulkonäön märehtijöistä isompi osa kuitenkin naisia.
Kyllä. Se tulee sykäyksittäin muutaman vuoden välein. Ekat rupsahdukset huomasin 40-41 -vuotiaana. Siis selkeät. Ne ei kuitenkaan vielä olleet niin fataalit. Nyt 48-49 -vuotiaana tuli toinen kierros ja peli on tällä menetetty. Mm. kaula on selkeästi rypistynyt jo. Toki, moni on sitä mieltä, etten ole rupsahtanut ikäisekseni, mutta peilistä näkee kyllä ihan tarkkaan silmäluomien laskeutumisen, mittavat harakanvarpaat, alkavat hamsterit ja kaulan velttouden/kreppi-ihon.
En olisi uskonut, että olen näin turhamainen, mutta oikeasti olen selvitellyt mahdollisuutta kiristää kaulaa ja alakasvoja.... Laitehoidoilla aloitan, mutta tn. kirurgin veitsi odottaa. En vaan halua olla ryppykasa jo viisikymppisenä, mutten tietystikään vahanaama, jonka naama on niin kireä, että sen kiristyksen näkee. Hyvällä maulla tehty kiristys olisi se toive. Hieman saa jäädä löysää, kun eihän ikä kokonaan katoa. Mutta haluan päästä roikkumisesta eroon. Hampaat olen fiksannut jo kauniimmaksi kuin koskaan.