Stop -merkki! Kenen syy?
Olen pysähtynyt Stop -merkin taakse risteykseen. Päätietä ajaa täysperävaunullinen rekka ja sen takana muutama auto, jotka näkyy selvästi risteykseen. Risteyksessä on luonnollisesti ohituskieltoja se on esitetty keltaisella viivalla.
Rekan kääntymiseen menee pitkä aika, joten lähdrn ajamaan tielle suuntaan, mistä rekka tulee.
Olen jo kääntymässä päätielle kun rekan takaa tuleekin joku mul*visti keltaisen yli vastaantulijoiden kaistalla. On kiinni milleistä, ettei tule törmäystä minun kanssani.
Kenen vika?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Stop merkin takaa tuleva pysähtyy ja väistää, mutta jos joku muu rikkoo liikennesääntöjä niin se ei ole stop - merkin takaa tulevan vika. Risteysalueella ei ohiteta.
Saa ohittaa taajaman ulkopuolella jos risteystä ei ole ennakkoon viitoitettu ja ei ole sulkuviivaa.
Stop-merkin takana kiltisti odotellaan että tie tyhjenee ja kääntyminen on turvallista.
No sittenhän vika on sinussa: sinun tulee väistää risteysalueella olevia, vaikka et näkisi niitä, koska rekka on kääntymässä ja peittää näkyvyyden. Et voi olettaa, että rekkaa ei ohiteta (laittomasti), sinun tulee nähdä se. Se, että joku tekee väärin ei tarkoita, että myös sinä saat toimia väärin.