Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stop -merkki! Kenen syy?

Vierailija
28.05.2025 |

Olen pysähtynyt Stop -merkin taakse risteykseen. Päätietä ajaa täysperävaunullinen rekka ja sen takana muutama auto, jotka näkyy selvästi risteykseen. Risteyksessä on luonnollisesti ohituskieltoja se on esitetty keltaisella viivalla. 

Rekan kääntymiseen menee pitkä aika, joten lähdrn ajamaan tielle suuntaan, mistä rekka tulee.

Olen jo kääntymässä päätielle kun rekan takaa tuleekin joku mul*visti keltaisen yli vastaantulijoiden kaistalla. On kiinni milleistä, ettei tule törmäystä minun kanssani.

Kenen vika? 

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat syyllisiä, mutta eri rikkeeseen. Toinen ohitti risteysalueella, toinen jätti noudattamatta väistämisvelvollisuuttaan. 

Joskus kandee miettiä, haluaako poliisin paikalle, koska on mahdollista, että sakkoa saa myös se, joka piti itseään nuhteettomana ja toista osapuolta syyllisenä. 

Se ohittaja, samalla kun itse syyllistyi rikkeeseen, oletti SUN noudattavan stop-merkkiä ja itseään tässä vielä kerrot nähneesi, että rekan perässä tuli letka. Ja silti lähdit kääntymään, vaikka sun olisi lähtökohtaisesti väistää niitä kaikkia peräkkäin ajajia. 

Noudatin siis Stop -merkkiä. Autoja täysperävaunullisen takana oli 3 ja he lähes seisoivat paikallaan, kun rekka oli kääntymässä minun suuntaani eli heidän kulkusuunnassa oikealle. Tie oli käytännössä täysin vapaa.

Ei käynyt mielessäkään, että siitä jonosta onki

No sittenhän vika on sinussa: sinun tulee väistää risteysalueella olevia, vaikka et näkisi niitä, koska rekka on kääntymässä ja peittää näkyvyyden. Et voi olettaa, että rekkaa ei ohiteta (laittomasti), sinun tulee nähdä se. Se, että joku tekee väärin ei tarkoita, että myös sinä saat toimia väärin.

Vierailija
42/43 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stop merkin takaa tuleva pysähtyy ja väistää, mutta jos joku muu rikkoo liikennesääntöjä niin se ei ole stop - merkin takaa tulevan vika. Risteysalueella ei ohiteta.

Saa ohittaa taajaman ulkopuolella jos risteystä ei ole ennakkoon viitoitettu ja ei ole sulkuviivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stop-merkin takana kiltisti odotellaan että tie tyhjenee ja kääntyminen on turvallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi